tuli sitten pikku-ukolle pari vapaapäivää koulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Alkoi tässä illan suussa valittelemaan että päätä koskee.Mä luulin että johtuu pleikkaripelistä ja sanoin että menee hetkeksi pötköttelemään sohvalle.Poistu meni sitten villatakki päällä täkin alle ja alkoi valittamaan että palelee.Otsa tuntui hieman kuumalta mutta posket oli ihan kylmät joten ajattelin ettei kuumetta ainakaan ole.Ja mitä se äiti näköjään tietää...=).Mitattiin sitten ihan muodonvuoksi kuume ja olihan sitä 38,1 astetta.Pistin nyt äsken poitsun opelle tekstiviestiä ettei poika tule ainakaan kahtena päivänä kouluun että katsellaan loppuviikosta miten tauti hellittää.Tarvii vielä huomenna soittaa varmuuden vuoksi jos ei kuulu kuittausta että on viestin saannut.

Niin tuli meidän typyllekin.

Ei ne opettajat juuri kuittaile noita, kun menee omasta pussista. Iltapäiväkerhosta tulee aina vahvistus, kun siellä se ei omasta kukkarosta mene.

Meillä oli muutama viikko sitten ensin nuoremmalla valitti päänsärkyä ja kuumetta mitään ei kumminkaan ollut ja reilun tunnun päästä tuli isoveli kertomaan että sisko on sotkenut posket ihan punaiseksi ja leikkii kuollutta menin tarkastaa tilanteen likan posket oli tulipunaiset ja sikeässä unessa mittasin kuumeen oli 40,4. Jo seuraavana päivän oli laskenut 38.5 eikä siis noussut ja kun tauti alkoi sunnuntaina oli tiistaina jo täysin kuumeeton. Keskiviikkona sitten isoveli valitti päänsärkyä ja kuume nousikin muutamassa tunnissa yli 40 ja perjantaina ei enään kuumeesta tietoakaan.

Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta opettajista voisi olla mukava, että niille soittaisi kouluun tai jättäisi seuraavana päivänä vaihteeseen viestin, että lapsi sairas. Ajattelin vaan, kun tuskin sitä vaapaa-aikana tykkää saada työasioista viestiä jos ei sitten erikseen tietty ole sanonut että voi ottaa yhteyttä milloin tarvii.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Meillä soitetaan aamusta jos lapsi on kipeä, eikä häiritä opettajaa illalla :o

Siksipä laitoinkin viestin enkä soittanut.En nyt usko että ketään kauheasti häiritsee jos joku viestin laittaa.Ja jos häiritsee niin silloin voi pitää puhelimen äänettömällä.

Eipä tuo paljon häiritse, vaikka viestin illalla pistää, mutta koskaan en vastaa, koska omista rahoista menee ja vie aikaa. Eli en sen vuoksi kerää pojoja, kyllä minulla riittää puhelinlaskua muutenkin kun maksan omat ja lasteni puhelut...Meillä kanssa muuten nousi pikkumieheen kuume. Enterorokkoa luultavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Meillä soitetaan aamusta jos lapsi on kipeä, eikä häiritä opettajaa illalla :o

niin meilläkin..ei ole edes tiedossa open oman kännykän numeroa..

Meillä se on laittanut oman kännykkänumeronsa pojan reissuvihkoon.On laittanut kaikille sen reissariin.

Ja en mä nyt tosiaan ajatellut että tästä nousee tällainen haloo että laitoin nyt illalla viestiä opelle :/ .

Pakko opena kommentoida, että txt on paras ilmoituskeino. En aina kuittaa viestiä, koska tosiaan menee omasta pussista ja jos kuukaudessa viestii esim. 50 viestiä, niin onhan se vuodessa jo aika paljon. Yleensäkään ei ole tapana kuitata saamiani viestejä, ellen sitten vastaa kysymykseen tms.

Itseä inhottaa, kun vanhemmat soittelee illalla jopa kymmenen jk tai toisaalta aamulla ennen seitsemää... Haloo! Opellakin on joku työaika. Eli parasta soittaa aamulla kasin jk. koulun numeroon.

No,mä nyt aattelin laittaa kuitenkin viestiä nyt illalla koska näillä sattuu olemaan liikuntaa ekalla tunnilla liikuntasalissa ja en tiedä mihin aikaan opettaja menee koululle ja siitä liikuntahallille,eli en tiedä milloin opettaja olisi kerennyt vastaamaan puhelimeen tai saannut viestiä aamulla.Tuskin siellä liikuntahallilla puhelinta kuulee kun rupeaa muksuja lappaamaan sisään ja noita eka luokkalaisia kun pitää kuitenkin vahtia ja ohjeistaa siellä pukuhuoneessa.Ja on nimenomaan käskennyt ilmoitella asiat hänen puhelimeen että varmasti ne saa.

Mut en mä silti käsitä miten joistakin on niin kauheaa että laitoin nyt illalla viestiä ja siihen takerrutaan.Jos ei opettaja halua sitä nyt illalla lukea niin lukekoon mun puolesta sitten aamulla.

Joo, mie olen kanssa ope (ammattiaineiden) ja ohjeistan opiskelijani aika tiukasti, että soitot ja tekstarit virka-aikana. Sähköpostia toki voi laittaa yölläkin vaikka...:) Parhaimmillaan on opiskelija soittanut sunnuntaiaamuna klo 6.40, oli sairaana, eikä voinut mennä harjoittelupaikkaan... Ei paljon naurattanut silloin, koko sakki heräsi uniltaan.

Enkä koskaan, ikinä, milloinkaan soittele tai tekstaile lasten opeille muulloin kuin virka-aikana. Enkä itse laittele vastauksia minkäänlaisiin tekstiviesteihin, ne menee omasta kukkarosta. Ja puhelinta en oppilaiden/ vanhempien takia äänettömällä pidä, kun siihen saattaa tulla muitakin puheluita, joita en sitten kuule. Ei kai missään työssä ole oltava tavoitettavissa 24/7...

No,mä nyt pyydän sitten teiltä kaikilta anteeksi kun satuin tekemään äärettömän suuren virheen ja laitoin nyt illalla opelle viestiä.Täytyy toivoa ettei opettajan elämä mennyt ihan pilalle yhden ainoan viestin takia.Kun näköjään tästä tuli näin suuri haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
No,mä nyt pyydän sitten teiltä kaikilta anteeksi kun satuin tekemään äärettömän suuren virheen ja laitoin nyt illalla opelle viestiä.Täytyy toivoa ettei opettajan elämä mennyt ihan pilalle yhden ainoan viestin takia.Kun näköjään tästä tuli näin suuri haloo.

Varmasti ei tullut mitään harmia, älä päätäsi vaivaa tuolla. Paras vaan ilmoittaa heti kun poissaolon tietää ja sitten nukkua itsekin aamulla mahdollisimman pitkään jos on vaikka yöllä joutunut valvomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:

Elä kuules huoli ;) ...tuskin ope olisi omaa numeroaan siihen reissuvihkoon laittanut,jos siihen ei sais viestiä laittaa =) Tai jos ajalla olisi väliä niin olisi siihen luultavasti kirjoittanut,että virka-aikana. Ihan oikein teit. Joka ei halua itseäään häirittävän kotona,älkööt kotinumeroaan kellekään antako.

Mä ilmanmuuta viestin opelle illasta jos muksu on kipeä, ja en kyllä koe minkäänvaltakunnan häirköintinä sitä jos illalla yhdeksän-kymmenen maissa laitan opelle viestin :D On se opekin soitellut miehelleni tosi myöhään illalla :whistle:

Ja kaikenmaailman asiakkaat "häiritsee" miestä muutenkin vapaa-ajalla ja iltaisin soitoilla ja viesteillä, enkä koe perheelle sitä ongelmaksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakko opena kommentoida, että txt on paras ilmoituskeino. En aina kuittaa viestiä, koska tosiaan menee omasta pussista ja jos kuukaudessa viestii esim. 50 viestiä, niin onhan se vuodessa jo aika paljon. Yleensäkään ei ole tapana kuitata saamiani viestejä, ellen sitten vastaa kysymykseen tms.

Itseä inhottaa, kun vanhemmat soittelee illalla jopa kymmenen jk tai toisaalta aamulla ennen seitsemää... Haloo! Opellakin on joku työaika. Eli parasta soittaa aamulla kasin jk. koulun numeroon.

No johan on nykyajan vanhemmat ajattelemattomia. Varmaankin syynä on, että HE eivät ehdi ilmoittaa muulloin. Ei ajatella opea ollenkaan. Kyllä hävettäisi olla tuollainen!

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Mä ilmanmuuta viestin opelle illasta jos muksu on kipeä, ja en kyllä koe minkäänvaltakunnan häirköintinä sitä jos illalla yhdeksän-kymmenen maissa laitan opelle viestin :D On se opekin soitellut miehelleni tosi myöhään illalla :whistle:

Ja kaikenmaailman asiakkaat "häiritsee" miestä muutenkin vapaa-ajalla ja iltaisin soitoilla ja viesteillä, enkä koe perheelle sitä ongelmaksi ;)

Kyllä minä viestittelen aamulla ja kahdeksan maissa. Vaikka itse en kokisi ongelmaksi, niin joku voi kokea. Kohteliaisuussäännöthän on yleensäkin jostakin SYYSTÄ kuitenkin olemassa.

No,näin mäkin ajattelin että tietäisi sitten huomenna heti aamusta ettei turhaan vartu tuota meidän poikaa sinne liikuntahallille ja kouluun.Kun en tosiaan tiedä että saanko aamulla opettajaa kiinni tuon liikuntatunnin takia.ja turhaa varttumista tulisi jos ei tietäisi ettei poika tule kouluun.En mäkään ajatellut että se mitään häiriköintiä olisi,varsinkin kun tosiaan tuolla reissarissa on open oma numero annettu meille.
Mutta näköjään joidenkin mielestä ikävä kyllä pilasin nyt opettajan koko illan ja toimin muutenkin todella tyhmästi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä minä viestittelen aamulla ja kahdeksan maissa. Vaikka itse en kokisi ongelmaksi, niin joku voi kokea. Kohteliaisuussäännöthän on yleensäkin jostakin SYYSTÄ kuitenkin olemassa.

On on juu, mutta opettaja voi soittaa puoli yhdeltätoista illalla, koska on ope, niinkö :D

Pyryharakka, tuskin nyt open ilta sentään pilalle meni, höpsis :D

Ei sitä tiedä ;) .Näköjään minä olen nyt ollut todella epäkohtelias,törkeä ja todella ajattelematon kun laitoin tuossa kello 20 maissa tuon viestin.Ja varmaan vielä herätinkin opettajan.

Yhteistyössä