tuli sitten huudettua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot lopussa

Vieras
... puhelimeen ja kunnolla.
meillä seiskalta menty nukkumaan ja joku äijä soitti jostain taloustutkimuksesta 9v:n puhelimeen.
alkoi samantien tenttaamaan ja kertomaan tuosta tutkimuksesta kuuntelematta yhtään kun poika unisena yritti kertoa että ei ymmärrä mitään.
otin luurin ja vastasin ensin nimelläni ja sitten kun minulle sen saman litanian oli selittämässä niin räjähdin ja kerroin mitä mieltä olen että soitto tuli a)tähän aikaan illasta b) 9v pojan luuriin c)voisi kuunnella ensin minkäikäinen luurissa vastaa ennenkuin selittää yhtään mitään.

jotain yritti siinä sanoa että ajatteli että jos joku olisi sitäjatätä ikää meillä ja voisi vastailla... mä räjähdin uudestaan ja kerroin että sitä voi lapselta kysyä ihan vaan onko aikuinen kotona....
kehtas sitten vielä mun räjähdyksen jälkeen kysyä ja yritti vielä aloittaa litaniaansa uudestaan kun liki huusin että etkö ymmärrä meillä nukutaan! jotain siinä vielä sano mutta sain sen lopettamaan ja toivotti hyvää illanjatkoa.

minuutti sen jälkeen luuri soi uusiksi ja poikani tölväsi ruman sanan luuriin ja otin sen siltä ja vastasin asiallisesti.
siellä oli nainen samasta firmasta ja totesin kovaan ääneen että ettekö te perkele usko että tähän luuriin joka edelleen on 9v:n puhelin niin ei soiteta!!
kolme lasta saitte hereille ja meillä ei enään nukuta mutta aamulla pitäisi edelleen nousta aikaisin!
vähän rauhoituin ja asiallisesti täti otti poikani numeron (jossa on estot muutenkin) ylös ja lupasi pistää infoa ettei enään soitella. totesin sitten että kaikki numerot mieheni liittymällä on kielletty että laittaa ylös vaan.

mua nyt kumminkin harmittaa että huusin ja korottelin ääntä kun varmasti asiallisestikkin olisin voisin asian hoitaa, mutta lapset oli just nukahtanut ja mä en ole kerennyt tänään edes syömään.

Kylläpä näytit hyvää esimerkkiä lapsellesi. Näin äiti hoitaa puhelin asiat. Useimmat puhelin myyjät ovat opiskelijoita jotka vielä koulupäivän jälkeen lähtevät illaksi töihin. Tuskin soittaja tahallaan lastasi herätti. Työtään hänkin vain teki. Ei vaadi paljon aikuiselta ihmiseltä sanoa asiallisesti että kiitos nyt on huono aika ja hei.

Meidän 8 v:aan prepaid-liittymään soitti kans kerran joku tutkija. Soitti kyl iltapäivästä. Poika tuli puhelimensa kanssa ja sanoi, et siellä on joku outo setä. Otin luurin ja vastasin nimelläni. Setä alkoi selittää kans asiaansa ja sanoin et ootte soittanut alaikäisen numeroon ja ettei meidän lapsille mitään tutkimuksia tehdä ilman lupaa. Ja sitten tivasin, mistä oli saanut salaisen numeron. Selitti jostain listasta. Sanoin, et merkkaa sinne listaansa tän numeron kohdalle, ettei tartte soitella ja löin luurin kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksei puhelin ollut kiinni / äänettömällä jos nukkuma-aika?

en pidä omaanikaan äänettömällä.

pojan luurissa jos laittaa äänettömälle niin se ei herätä jsa toiseks jos ei muistakkaan laittaa ääniä päälle ja en saa kiinni poikaa koko päivänä niin ei tule mistään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpä näytit hyvää esimerkkiä lapsellesi. Näin äiti hoitaa puhelin asiat. Useimmat puhelin myyjät ovat opiskelijoita jotka vielä koulupäivän jälkeen lähtevät illaksi töihin. Tuskin soittaja tahallaan lastasi herätti. Työtään hänkin vain teki. Ei vaadi paljon aikuiselta ihmiseltä sanoa asiallisesti että kiitos nyt on huono aika ja hei.

mähän jo kirjoitinkin että mua harmittaa kun tuli huudettua.
toiseksi tää eka soittaja ei meinannut uskoa ollenkaan että ei.
kolmanneksi heti perään soitti samasta firmasta uudestaan!

mä en ymmärrä miksi noillekkin ei voi antaa kellon aikoja milloin on inhimillistä soittaa ja milloin ei.

tehkööt kuin töitänsä tahansa mut tiedän myös että pojan numeron kohdalle on kaikki jutut laitettu ettei soittoja tule.

Jos se tutkimus oli tilastokeskuksen järjestämä, niin niitä ei koske tuo suoramarkkinointikielto (Robinson?) koska se on valtion laitos ja tekee tärkeätä tutkimustyötä. Eikä numeron salaisuus vaikuta asiaan. Niille on tosi tärkeätä, että jokainen tutkimukseen arvottu osallistuu, koska muuten ei saada luotettavia tutkimustuloksia. Ne ei nimittäin voi ottaa sun tilalle ketään muuta. Jos taas oli joku kaupallinen tutkimus niin eri juttu.
Sit jos se numero on sun tai sun miehen nimellä, niin miten ihmeessä ne vois tietää että käyttäjänä on alaikäinen?
Mun kännykän saa ainakin ajastimella niin että on yön äänettömällä ja sit esim. klo 8.00 siirtyy taas äänelliseksi.

Mun mielestä käyttäydyit aika epäkorrektisti. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Jos se tutkimus oli tilastokeskuksen järjestämä, niin niitä ei koske tuo suoramarkkinointikielto (Robinson?) koska se on valtion laitos ja tekee tärkeätä tutkimustyötä. Eikä numeron salaisuus vaikuta asiaan. Niille on tosi tärkeätä, että jokainen tutkimukseen arvottu osallistuu, koska muuten ei saada luotettavia tutkimustuloksia. Ne ei nimittäin voi ottaa sun tilalle ketään muuta. Jos taas oli joku kaupallinen tutkimus niin eri juttu.
Sit jos se numero on sun tai sun miehen nimellä, niin miten ihmeessä ne vois tietää että käyttäjänä on alaikäinen?
Mun kännykän saa ainakin ajastimella niin että on yön äänettömällä ja sit esim. klo 8.00 siirtyy taas äänelliseksi.

liittymä on miehen nimellä mutta käyttäjänä poika. laskukin tulee pojan nimellä vaikka vastuu isällä että lasku hoituu.

Klo 20 ei ole liian myöhäinen aika soittaa. Ihan on oma vika jos ei osaa käyttää puhelinta niin, että se ei häiritse. Yksi puhelinsoitto tuskin kolmea lastanne herätti, mutta sinun huutamisesi sen varmaankin teki.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Klo 20 ei ole liian myöhäinen aika soittaa. Ihan on oma vika jos ei osaa käyttää puhelinta niin, että se ei häiritse. Yksi puhelinsoitto tuskin kolmea lastanne herätti, mutta sinun huutamisesi sen varmaankin teki.

kyllä vaan pojan luuri herätti kolme lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:

liittymä on miehen nimellä mutta käyttäjänä poika. laskukin tulee pojan nimellä vaikka vastuu isällä että lasku hoituu.

anteeksi pyytäisin jos voisin :(

nyt menen nukkumaan että jaksan nousta ennen muksuja puuron tekoon ja suihkuun.

hyvää yötä

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:

minun mielestä tuo klo 20 on takaraja sille, saako soitella vai ei. eikähän tämä tutkija mistään voinut tietää vastaako luuriin aikuinen vai lapsi. luulen, että samallalailla lapsesi olisi herännyt puhelimen sointiin, vastasi siihen kuka tahansa.. ja jos olisit alunpitäen asiasi esittänyt tälle ensimmäiselle soittajalle asiallisesti, olisi hänkin saattanut kuunnella ja tehdä soittelusta lopun alkujaan.

Minä ymmärrän ap:n raivostumisen, ite oisin kilahtanut ihan samallatavoin! Kello 20 jälkeen soitetut puhelinmyynnit tai jotku "tutkimukset" ON myöhäisiä!

Siis oikeesti ihmiset! Ei ennen vanhaan oo mitään helvetin puhelinmyyntejä tai puhelintutkimuksia ollu, ja hyvin on pärjätty! Miks helvatassa niitä nytkään tarvittais, kysynpähän vaan?
Ja kyllä, vihaan puhelinmyyjiä. :kieh: Yhdelle kerran vastasin että "PÄRNÄISTEN VIULU JA VENEVEISTÄMÖ"... ei muuten tullut enää hyvään toviin puhelinmyyjien pirautteluja. :snotty:

itse oikeastaan ymmärrän puhelinmyyjiä, tavalla tai toisella. itse en kyllä ko. hommaa tekisi. tiedän, että moni opiskelija voi ansaita extraa juuri tuolla puhelinmyynnillä, samoin tiedän erään ihmisen, joka on muutoin työkyvytön ruumiilliseen työhön ja hänelle tuo puhelinmyynti on aivan passelia hommaa.
jonkunhan ne lehdetkin on myytävä ja jollakin pitäisi se leipä pöytään saada.

Yhteistyössä