tuli sellainen tunne että pitää vähän valittaa tästä rahan puutteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tänään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tänään

Vieras
mä en oikeen käsitä minne mun rahat oikeen menee.. aina liian vähän rahaa vaikka en osta turhia.

tällä viikolla menny 60e ruokaan, 18e huutonettiin(ostin lapselle kuomat), junalippu 40e.

tilillä 170e sillä pitäs ruokaa vielä saada ainaki 25.11 asti.

loppukuusta tulee lapsilisät,kotihoidontuki ja vuokratuki. mutta sitten samalla pitää maksaa vuokra, puhelinlasku, nettiyhteys, ja pari osamaksu laskua. sekä itselleni talvitakki nyt palelen ulkona vk-takissa.

ja joulu se vaan lähenee... tiedän että joillaki on vielä tiukempaa mutta on vaan niin ikävää kun aina pitää tarkasti laskee mitä ostaa jne..

Mikäs toi junalippu on? Ei mennä matkustelemaan jos elää muiden siivellä. (miehen ja yhteiskunnan) Jos kaipaat lisää käyttörahaa menet töihin. Niin yksinkertaista se on.

Montako teitä on? Mulla on jäljellä rahaa 65e lapsilisiin asti, ja oon tässä laskenut että varmasti pärjätään ihan hyvin kun pelkkää ruokaa siis pitää ostaa. Meitä on kaksi aikuista ja yksi pieni poika. Mulla on tällä viikolla mennyt ruokaan 27e, eikä ole mistään tarvinnut karsia.

Mulla on ollut tässä kuussa meganen säästökampanja käynnissä, ja oon kattonut tarkkaan kaupassa kaikkien tuotteiden hinnat, vertaillut kilohintoja ja vähän juossut tarjoustenkin perässä. Oon myös kaupasta tullessani merkannut kaikki ostokset listaan, ja laskenut joka viikko minkä verran on käytettävissä ja pysynyt sen alle. Määritin ittelleni budjetiksi 60e/viikko ruokaan, ja joka viikko on pysynyt reippaasti sen alle. :) Suosittelen lämpimästi kaikille jotka eivät tajua mihin rahat menee, sillä tässä kuussa mä oon ekaa kertaa elämässäni tajunnut miten holtittomasti oon käyttäytynyt kaupassa, ja mä oon sentään asunut jo kymmenen vuotta omillani.

Pienenä vinkkinä myös että ei kannata kamalasti ostella osamaksulla. Vaikka ne summat tuntuu pieniltä, niin useammasta osamaksuostoksesta kertyy jo sievoinen summa kuukausittain maksettavaksi. Suosittelen mielummin etukäteen isompiin ostoksiin säästämistä, tulee mietittyäkin että tarviiko niitä tavaroita ihan pakosti. Tietenkin yllättäen hajonneen pesukoneen tilalle uuden ostaminen osamaksulla on ihan ymmärrettävää. :)

Junalippulla matkustin entiselle kotipaikkakunnalleni katsomaan mummoani viimeistä kertaa(syöpä).

Ei mulla ainakaan löydy useita satoja euroja ylimääräistä esim pesukoneeseen joten siksi osamaksu kun on kyse niin kalliista jutusta.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä