Tuli paha mieli :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mäh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mäh

Vieras
Tossa taannoin kävin yksin Prismassa ja näin siellä sellaisen joulukalenterin jossa oli pieniä tossuja narussa ja molemmissa päissä söpöt eläimet. Oltiin mietitty että millaiset kalenterit meidän lapset saa, ei oikein olis raaskittu ostaa niitä hienoja kalliita suklaakalentereita (toivoivat suklaata) mutta se parin euron suklaakalenteri tuntu niin köyhältä. Ajattelin et ostan ne tossukalenterit (joihin saa vaikka sitä suklaata sisään) kun nehän menee sit monta vuotta ja voi laittaa suklaata, legoja tms pientä sisälle. Soitin miehelleni ja kyselin melipidettä kun olivat aika kalliit. Mies oli sitä mieltä et osta vaan, hyvä idea. Noh, nyt mies sit eilen kävi kaupassa ja toi ne parin euron kalenterit kun pitää kuulemma olla auto yms kuviosuklaita. Mulle tuli tosi paha mieli :(. Mä olin niin innoissani niistä tossukoista ja olin jo suunnitellu mihin ne ripustetaan .. En mä niitä nyt sitten täytä ja anna lapsille kun en haluu että niillä on sellanen tällänen ja tollanen kalenteri. En siis haluu opettaa että tavaraa saa ihan mielin määrin eikä mikään maksa mitään. Sillä mun ostaman kalenterin hinnalla ois saanu jo sellasen hienon suklaakalenterin josta lapset ois varmasti tykänny. Voi itku.
Kiitos, helpotti vähän kun sai kertoa.

No varmasti harmittaa, mutta eihän tuo mikään maailmaa kaatava juttu ole. Joulu tulee joka vuosi ja voit säästää sen toisen kalenterin ensi vuodeksi :hug: Hassusti kyllä miehes teki, kun tiesi sun jo hankkivan kalenterin ja olitte asiasta jutelleet.

No etkö vois kuitenkin laittaa sitä tossukalenteria myös esille? Eihän sinne ois pakko laittaa karkkia tai lelua vaan tonttu jättäis tehtävän joka päivälle; askarrelkaa lumihiutale, laittakaa jouluvalot, leipokaa pipareita jne.

No halus meijänki tytöt sellaset tavalliset prinsessakalenterit. Minusta ne on kamalia, mut lapsillehan ne on. Kyllä mä nyt yhen kuukauden jaksan katella niitä. Muistin just, et meillä on sellanen puinenkin kalenteri, johon itte saa lisätä yllärit. Sen laitan kans lapsille. Ei ne siittä ahneiksi muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
No etkö vois kuitenkin laittaa sitä tossukalenteria myös esille? Eihän sinne ois pakko laittaa karkkia tai lelua vaan tonttu jättäis tehtävän joka päivälle; askarrelkaa lumihiutale, laittakaa jouluvalot, leipokaa pipareita jne.

Kiitos, tää oli hyvä idea :).

Alkuperäinen kirjoittaja oivoi:
onpa sulla ongelmat.. voi jumalauta!!! mulla on syöpää sairastava lapsi ja vähän toisenlaiset ongelmat.. saadaanko joulua edes viettää kotona!

Olen pahoillani. Toivottavasti teille tulee hyvä joulu sairaudesta huolimatta.

En suhtautus vakavasti tommoseen asiaan. Kyllä jouluna voi kakskin kalenteria olla, ja varmasti lapset ovat mielissään molemmista kalentereista. Joulu on vain kerran vuodessa, ja joulukuu on vain yksi kahdestatoista kuukaudesta (ja sekään ei kokonainen kalenterien suhteen), joten tuskimpa ne lapset siinä ahneeksi oppivat...

Alkuperäinen kirjoittaja oivoi:
onpa sulla ongelmat.. voi jumalauta!!! mulla on syöpää sairastava lapsi ja vähän toisenlaiset ongelmat.. saadaanko joulua edes viettää kotona!

No sullaki on varmaan vaikeaa, mut pitääkö koko suomen surra tänä jouluna vain syöpäpotilaita, eikä saa miettiä ollenkaan miten omia lapsia jouluna ilahduttaa.

Niimpä, suhteellista tuo kalenteriden tarve tai mikä on huono tai hyvä, mutta meidän nelikko on aina kelpuuttanut tavan suklaakalenterin ja siinäkin on urakkaa, että malttavat niin minipari kuin teinitkin aina ottaa vain yhden päivän auki....

Ihan egellä saa tavan suklaaversion ...luulisin...mummu hoitaa ostamisen...

Alkuperäinen kirjoittaja Mäh:
Tossa taannoin kävin yksin Prismassa ja näin siellä sellaisen joulukalenterin jossa oli pieniä tossuja narussa ja molemmissa päissä söpöt eläimet. Oltiin mietitty että millaiset kalenterit meidän lapset saa, ei oikein olis raaskittu ostaa niitä hienoja kalliita suklaakalentereita (toivoivat suklaata) mutta se parin euron suklaakalenteri tuntu niin köyhältä. Ajattelin et ostan ne tossukalenterit (joihin saa vaikka sitä suklaata sisään) kun nehän menee sit monta vuotta ja voi laittaa suklaata, legoja tms pientä sisälle. Soitin miehelleni ja kyselin melipidettä kun olivat aika kalliit. Mies oli sitä mieltä et osta vaan, hyvä idea. Noh, nyt mies sit eilen kävi kaupassa ja toi ne parin euron kalenterit kun pitää kuulemma olla auto yms kuviosuklaita. Mulle tuli tosi paha mieli :(. Mä olin niin innoissani niistä tossukoista ja olin jo suunnitellu mihin ne ripustetaan .. En mä niitä nyt sitten täytä ja anna lapsille kun en haluu että niillä on sellanen tällänen ja tollanen kalenteri. En siis haluu opettaa että tavaraa saa ihan mielin määrin eikä mikään maksa mitään. Sillä mun ostaman kalenterin hinnalla ois saanu jo sellasen hienon suklaakalenterin josta lapset ois varmasti tykänny. Voi itku.
Kiitos, helpotti vähän kun sai kertoa.

No on sulla ongelmat! Ongelmaa näköjään päätöksenteossa -Huom. tässä on kalenterit kyseessä. Ja ei edes rahaa ostaa kunnon kalenteria kerralla.

Ostit tossukat, mutta itse olet isoin tossukka.

:hug: Joskus mieli pahottuu tosi pienestä. Mutta eipä miehesi paljoa ajatellut kun toi ne "halpikset" (ihan hyvä kalenteri) vaikka hyvin tiesi sun suunnitlemat. Syökää itse ne miehen tuomat ja tehkää yhdessä lapsille ne tossujutut ... tai laita miehes tekemään ne ;) .

Voi ap. ressukkaa, pystytkö käsittelemään arjen pikku "ongelmia" ollenkaan? Kun maailmasi tuntuu kaatuvan jo kalenteri "ongelmasta".

Vinkki: Pidä kaksi kalenteria, yksi avataan aamulla ja yksi illalla. Hyvin simppeliä.

Tää palsta on avannut mun silmäni: että maailmassa voi oikeasti olla ihmisiä, joilla ei tän suurempia ongelmia ole... Hyvä palsta muuten, mutta kauhea seulominen, mitä kannattaa lukea.

Ja ap:lle: lapset varmasti on ihan yhtä tyytyväisiä tavalliseen suklaakalenteriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voiko tälläisiä ihmisiä ollakaan, luulin kyllä provoksi. Voi mies raukkaasi, pahoitat mielesi että hän osti kalenterit :D. Kaksi kalenteria on ok!!

Niin todellakin! Voi miesparkoja! Pilaavat elämänsä täysin hullujen akkojen kanssa :D

Meille ei tule kalentereita lainkaan syystä että kuoipus joka ikinen vuosi käy repimässä muiden kalenterit ja ikää 10.
Jokavuotinen riidanaihe on loppu tästä huushollista.

Mä tyhjentäisin toisen suklaakalenterin suklaasta siten, että laittaisin niitä suklaita siihen tossukkakalenteriin joka toiseen luukkuun ja joka toiseen ostaisin jotain muuta pientä ja viikonlopuille laittaisin tehtäviäkin.

Tämän lisäksi ilmoittaisin ukolleni, että hää on moukka : )

Niin ja sen toisen suklaakalenterin söisin itse tyhjäksi...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tää palsta on avannut mun silmäni: että maailmassa voi oikeasti olla ihmisiä, joilla ei tän suurempia ongelmia ole... Hyvä palsta muuten, mutta kauhea seulominen, mitä kannattaa lukea.

Ja ap:lle: lapset varmasti on ihan yhtä tyytyväisiä tavalliseen suklaakalenteriin.

Luulen että ap on kotiäiti jonka elämä pyörii niin pientä piiriä että kaikesta pienestäkin saa draamaa aikaiseksi, kun muuta ei elämässä ole.

Ihan hyvin voi olla kaksi kalenteria,meillä ollut joka vuosi kalenteri mihin tonttu tuo jotain pientä ja suklaakalenteri...Tonttukalenteriin olen laittanut vain esim.tarroja en ala joka päivälle mitään lelua ostaan...Vähän isompaa oon vain laittanut tytön nimipäivänä ja aattoaamuna ( esim.pet shop)...turhaan pahottaa mieltä!! Ja tuo tehtävä juttu ideakin on kiva !!! Ei niihin tarvi mitään isoa ja kallista laittaa,lapset on yllättävänkin iloisia pienistä asioista,me aikuset teemme asiat monesti vaan turhinkin hanklaliksi!

Jos lapset toivoivat suklaakalenteria, miks ne eivät voisi saada sellaista...? Kyllä se parin euron kalenteri toimii ihan yhtä hyvin kuin kalliimpikin. Mun mielestä voi joskus olla lapselle mieliksi, ei kai aikuisten ihan kaikesta tarvitse päättää. Joulukalenteri hyvänä esimerkkinä.

Voithan antaa ne miehen ostamat kalenterit jollekin vaikka tuliaisiksi kun meette kylään-niin saat ostaa uudet tilalle.
Mutta tuskin sun lapset on pettyneitä kuitenkaan perinteisiin. Onhan niitä kalentereita joka lähtöön nykyään ja alkaa mennä yli sekin homma...hirveen hintasia krumeluureja jotkut!

Yhteistyössä