Tuli paha mieli anopin takia eilen

vadelma ballerina

Aktiivinen jäsen
17.05.2009
1 404
0
36
Olivat käymässä meillä anoppi ja appi sekä miehen sisko, anoppi rupes kyselemään että onko arpia tullu ja tempasi multa mahan esille ja kauhisteli kovaan ääneen mun navan ympärille tulleita raskausarpia..
Oon rv 39+5 ja nuo arvet tullu ihan parin viime viikon sisällä, vatsanahka on ihan helvetin kipeä, kirvelevä, kutiava ja arka.
Hemmetti että tuli paha mieli :( mitä ihmettä mun arvet sille kuuluu?
Tais vaan vittuilla mulle mun painonnoususta (on tullu aika ronskisti nyt raskausaikana). Helvetti, sen omat penskat (mun miestä ja sen veljeä ) lukuunottamatta on yksiä vtun syöttöporsaita.
Saatana :kieh:

:hug:
Mun äiti käyttäytyy ihan samoin. Mainitsin sille, että mulle on tässä toisessa raskaudessa tullu komeat arvet (ja näytin niitä ) rv38. Alko pauhaamaan mulle et siinä sulla onkin sit laihuttamista, päästit ittes niin lihomaan ekassa raskaudessa (tuli 10kg, joista suurin osa lähti).. niin oonhan mä lihava kun BMI oli ennen raskautta 26, mut tarviiko siitä laihuttamisesta alkaa sauhuamaan jo 2vk ennen la:ta.. arvatkaa vain mitä kommentteja nyt saa kun vauva on 3vk ja löllö maha tietty äitiä haittaa.
Sanoin et en mä vielä voi hirveesti tähän mahan eteen tehä mitään, kun ulkona koko ajan yli -20 pakkasta, et vauvan kans ei päästä ulos.. et en halua mitään laskeumavaivaa itelle, sillä et teen vatsalihaksia jne ennen lopputarkastusta.
Äiti meinas, kyl sitä jo voi alotella.. karkit ja kaikki makea + rasvanen pois jne jne jne.. en jaksanu kommentoida enään mitenkään. Oon sille aikanani sanonu, et mä kannan omat kiloni ja olen roppaani tyytyväinen..

Voi helvetti sentään että on ihmisillä pokkaa! :o
Kyllä tuli paha mieli sinun puolesta. :/ :hug:

(oot muuten varmaan rasvannut vatsaa? Ihan kutinaa ja kirvelyä ajatellen? Mä käytin välillä ihan tavallista ruokaöljyäkin jos tuntui pinkeeltä )

Anoppi tai ei, mä olisin sanonut suorat sanat tossa tilanteessa. Toisaalta, mun edesmennyt anoppi EI IKINÄ olis tehnyt tollasta. Sun anopillas ei ole käytöstapoja. Voisin vielä myöhemminkin sanoa.....

Mä olisin varmaan koppassu anoppia tossa kohtaa :ashamed:
En tykännyt raskaana yhtään siitä että muut kuin oma mies kosketteli mun mahaa. Anoppi kerran kokeili potkuja ja mun äiti nyt lääppi aina mut se ei nyt niin haitannut, ärsytti vaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
Mun äiti käyttäytyy ihan samoin. Mainitsin sille, että mulle on tässä toisessa raskaudessa tullu komeat arvet (ja näytin niitä ) rv38. Alko pauhaamaan mulle et siinä sulla onkin sit laihuttamista, päästit ittes niin lihomaan ekassa raskaudessa (tuli 10kg, joista suurin osa lähti).. niin oonhan mä lihava kun BMI oli ennen raskautta 26, mut tarviiko siitä laihuttamisesta alkaa sauhuamaan jo 2vk ennen la:ta.. arvatkaa vain mitä kommentteja nyt saa kun vauva on 3vk ja löllö maha tietty äitiä haittaa

No eihän tota ylipainoa nyt ihan hirveesti ole.. Jos BMI 26..

No voi ny v***u mikä anoppi :headwall:

Sitä paitsi, ei taida ihan olla kilojen kertymisestä ja rasvaamisesta kiinni nuo arvet, toisille vaan tulee herkemmin kuin toisille. Mulle on tullut yli 20 kg painoa raskausaikana, mutta arpia ei -enkä edes rasvaile ihoani. Kun taas kaveri, jolla ei kiloja juuri kertynyt ja joka ihoaan säännöllisesti rasvasi, sai melkoiset arvet.

Joo, anoppis on todella ilkeä idiootti. Otan osaa :hug:

Olen rasvaillu, yleensä 1-3 kertaa päivässä vaikkei mitenkään kuivalta tunnukaan. On vaan kipeä tuo nahka :|
Mä menin kyllä tossa tilanteessa ihan sanattomaksi, en ees kerenny ihan oikeesti älytä mitä se teki ennenku tilanne oli ohi. Jäin seisomaan siihen paikalleni ja mietin että helkkari nostiko se mun paitaa just?

Mulla on muutenki niin kauhee pelko millaseks mun kroppa jää tän raskauden jälkeen, pelottaa että ne teiniaikaset ruoka-vammastelut alkaa taas niin ihteni tuntien tommonen ei tee mulle yhtään hyvää :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja papuneiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
Mun äiti käyttäytyy ihan samoin. Mainitsin sille, että mulle on tässä toisessa raskaudessa tullu komeat arvet (ja näytin niitä ) rv38. Alko pauhaamaan mulle et siinä sulla onkin sit laihuttamista, päästit ittes niin lihomaan ekassa raskaudessa (tuli 10kg, joista suurin osa lähti).. niin oonhan mä lihava kun BMI oli ennen raskautta 26, mut tarviiko siitä laihuttamisesta alkaa sauhuamaan jo 2vk ennen la:ta.. arvatkaa vain mitä kommentteja nyt saa kun vauva on 3vk ja löllö maha tietty äitiä haittaa

No eihän tota ylipainoa nyt ihan hirveesti ole.. Jos BMI 26..

no ei munkaan mielestä, no tietty liika on aina liikaa, mut en mä pidä tuota vielä ite mitenkään HIRVEENÄ..

Hei oikeesti ap, älä välitä mokomasta idiootista :hug:

Aika tyhmä akka jos raskausarvista mäkättää, äitien jos kenenkään luulis tajuavan että ne raskausarvet nyt vaan kuuluu äidin ihoon :) Liekö itse aikanan saanut omalta anopiltaan paskaa komenttia ja nyt siirtää ahdistumiaan sinuun..? Oli miten oli, häpeäksi kaikille äideille tuommoinen eukko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi ny v***u mikä anoppi :headwall:

Sitä paitsi, ei taida ihan olla kilojen kertymisestä ja rasvaamisesta kiinni nuo arvet, toisille vaan tulee herkemmin kuin toisille. Mulle on tullut yli 20 kg painoa raskausaikana, mutta arpia ei -enkä edes rasvaile ihoani. Kun taas kaveri, jolla ei kiloja juuri kertynyt ja joka ihoaan säännöllisesti rasvasi, sai melkoiset arvet.

Joo, anoppis on todella ilkeä idiootti. Otan osaa :hug:

Minäkin rasvasin melkein alusta asti paksulla rasvalla ja loppuvaiheessa vielä monta kertaa päivässä. Kiloja tuli 12-14 (tosin kaikki ne taisivat tulla siihen mahaan) ja maha on aivan täynnä arpia.

|O grrrr mikä anopinretale |O seuraavalla kerralla (jota ei toivottavasti tule) tiiät olla varautunut ja vetäset anopin paidan korviin ja kauhistelet kovaan ääneen arpia ja ruttuja :kieh:

kenelläkään ei ole oikeutta koskea toiseen ihmiseen ilman tämän lupaa. eli ens kerralla vedät sitä anoppia turpaan
joillekin arpia tulee, toisille ei. ei välttämättä vaikuta kilot. ja turvotuskin saa kehon paisumaan aika hurjiin mittakaavoihin.

ennen aikaan synnytyksen jälkeen vatsa kiedottiin melkoisen piukkaan pakettiin korsetilla tai liinalla tms. onko joku kokeillut. ajattelin vain kun esim uimahallissa on vanhempia naisia joilla tod näk ollut useampiakin lapsia niin kuitenkin se vatsa on jokseen piukka. ja esim rasvaimun yms jälkeen tämä alue kiedotaan kans pakettiin jotta iho yms kiinnittyis oikeaan paikkaan kun välistä on tavaraa lähtenyt äkkiseltään.

niin päästään pointtiini. eli voisiko olla mahdollista et tälläinen 'kuristaminen' auttaisi ton vatsan palautumiseen?

en tiiä. mitä mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
kenelläkään ei ole oikeutta koskea toiseen ihmiseen ilman tämän lupaa. eli ens kerralla vedät sitä anoppia turpaan
joillekin arpia tulee, toisille ei. ei välttämättä vaikuta kilot. ja turvotuskin saa kehon paisumaan aika hurjiin mittakaavoihin.

ennen aikaan synnytyksen jälkeen vatsa kiedottiin melkoisen piukkaan pakettiin korsetilla tai liinalla tms. onko joku kokeillut. ajattelin vain kun esim uimahallissa on vanhempia naisia joilla tod näk ollut useampiakin lapsia niin kuitenkin se vatsa on jokseen piukka. ja esim rasvaimun yms jälkeen tämä alue kiedotaan kans pakettiin jotta iho yms kiinnittyis oikeaan paikkaan kun välistä on tavaraa lähtenyt äkkiseltään.

niin päästään pointtiini. eli voisiko olla mahdollista et tälläinen 'kuristaminen' auttaisi ton vatsan palautumiseen?

en tiiä. mitä mieltä.

Mä luultavasti kokeilen tällästäki synnytyksen jälkeen :snotty: