Tuli outo fiilis lääkärin soitosta, oonkohan luulosairas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Niin, mulla siis tutkittiin tota kipeetä keskisormea, otettiin röntgenit ja reumatekijät verestä. Mitään ei löytyny, mutta kipulääkekuurikaan ei kauheesti oo auttanu.
Lekuri sit soitti mulle, et reumalääkäri on sitä mieltä ettei ota mua potilaaksi, kun ei mitän reumaan viittaavaa ole. Oma lääkäri pisti sit uudelleen verikokeisiin, ja meen niihin ens viikolla.
Mutta, se outo tunne tuli puhelimessa, kun se sano et jatkossa vaan lisää kipulääkkeitä, ja jos ne ei auta, niin sit jotain nappuloita kipukynnykseen... En mä semmosia tarvii, mä selviän tän kivun kanssa hyvin, ei se niin paha ole. Mutta haluisin tietää mikä mussa on vialla kun sormet on jäykät ja niihin koskee...
Toisaalta on hyvä tietää ettei ainakaan reumaa ole :)

Mulla kävi joskus aikoinaan vähän samantyylisesti. Tosin eri vaivasta. Uusinta kierroksella vasta sitten pääsin sisätautilääkärille ja sain viimein lääkkeet.. tämä samainen lääkäri oli aiemmin todennut ettei mulla mikään ole.. joo-o.

Mulla on ollut samalaista.... sitten yksi homeopaatti sanoi että tavallisin syy on D-vitamiinin puute!! Söin kuukauden tripla annoksen ja sen jälkeen oon ottanu yhden tabun päivässä syksystä kevääseen. Vaivat muuten hävis viikossa.....

Olen potenut niveliäni kohta kaksikymmentä vuotta. Välillä vuosikausia oireettomat ja välillä niin hemmetin kipeät ja joskus turvonneet (jäykät). Paikka vaihtelee. Verikokeet ja röntgenit täysin normaalit. Ilmeisesti minulla taipumus reagoida asioihin nivelillä ( esim. virukset, stressi). Reumalääkkeet ja kortisonipistokset auttavat. Kipukynnystä nostavat lääkkeet ovat normaalilääkitys jossain tapauksissa.

on samaa ja epäilynä omalla kohdalla nivelpsori. On kuulema yleensä pitkä prosessi ennenku diagnosoidaan. Mulla "onneks" on nyt niin selkeitä iho- ja kynsioireita myös, että tuota alettiin heti etsimään. Ensi viikolla taas kokeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pähkylä:
onko sulla, mahza, toi vaiva etenkin aamuisin? mulla on vähän samanlaista, tosin kipu ei oo paha eikä häiritsevä, mutta toi jäykkyys mua häiritsee........

On. Kipu ei muakaan useimmin häiritse, mutta toi jäykkyys on inhottavaa. Kun ei meinaa saada otetta kahvikupista. Enkä yks aamu saanu puettuu lapsille sukkia kun oli jäykät ja kipeät sormet.
Ja joskus toi kipu kyllä kovenee niin pahaks ettei pysty ajattelemaan kun vaan sitä et mulla on keskisormi johon sattuu... Pieneen jomotukseen oon tottunu.

kauanko sulla on tuota vaivaa ollu sormessa?

ja todella usein,varsinkin nivelpsorin diagnoosi viivästyy useilla vuosilla jopa. se kun on vaikeampi todeta jos ei ole iho/kynsi oireita ja kun siinä ei sitä reumatekijää ole. ja aikas usein nivelpsori on lievempää kuin reuma..

Yhteistyössä