Tuli mileen noista ketjuista: Kumpaan muuttaisit Ruotsiin vai Englantiin jos olisi pakko valita?

  • Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ruotsiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ruotsiin:
Ruotsiin.
Inhoan Englantia. Oma pieni pihapläntti pidetään siistinä mutta muuten eletään kuin siat pellossa. jätteitä sielä ja täällä, ei kierrätystä, kaikki vedet uimakelvottomia, kun paskat heitetään vaan siihen oman tontin viereen. kunhan omalla tontilla ei ole.
niin ja elävät imperialismista ja ovat aina eläneet.
niin tosin me kaikki länsimaalaiset.
Totta, sekin on häpeäpilkku... :whistle: Mut hei se kulttuurien tarjonta, klubit, alakulttuurit..aijai. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Täh. Ainakin koko mun Englannissa asumisen ajan on kierrätetty. Neljä roskista tuossa postimerkin kokoisella pihalla on ja niin näkyy olevan kaikilla muillakin.
Ai niin, olihan siellä Lontoossa niitäkin...mutta myös roskakasoja pitkin kadunkulmia, tölkkejä pitkin katuja...ei niistä panttia saa.. :whistle:

Olisko tuo kierrätys kuitennii jotenkin aluekohtaista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Juu tuo roskaisuus on kyllä totta. Siihenkin on vaan jo valitettavasti itse tottunut, että huomaa vasta sitten, kun joku Suomi-vieras asiasta mainitsee.
no asunut en ole ikinä Englannissa mutta käynyt muutamia kertoja (ja nyt taas elokuussa menossa) ja ainakin ne paikat joissa mä olen ollut on olleet todella siistejä, varsinkin pikkukaupungit, ei roskia tai koiran jätöksiä kaduilla. Lontoossa olen ollut vain esikaupunki alueella, ja varsin siistiä oli sielläkin.

Ainoat vähemmän mukavat jutut on englantilainen aamiainen , ja ne luvattoman huonot suihkut.
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Juu tuo roskaisuus on kyllä totta. Siihenkin on vaan jo valitettavasti itse tottunut, että huomaa vasta sitten, kun joku Suomi-vieras asiasta mainitsee.
no asunut en ole ikinä Englannissa mutta käynyt muutamia kertoja (ja nyt taas elokuussa menossa) ja ainakin ne paikat joissa mä olen ollut on olleet todella siistejä, varsinkin pikkukaupungit, ei roskia tai koiran jätöksiä kaduilla. Lontoossa olen ollut vain esikaupunki alueella, ja varsin siistiä oli sielläkin.

Ainoat vähemmän mukavat jutut on englantilainen aamiainen , ja ne luvattoman huonot suihkut.
onko englantilainen aamiainen millainen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Juu tuo roskaisuus on kyllä totta. Siihenkin on vaan jo valitettavasti itse tottunut, että huomaa vasta sitten, kun joku Suomi-vieras asiasta mainitsee.
no asunut en ole ikinä Englannissa mutta käynyt muutamia kertoja (ja nyt taas elokuussa menossa) ja ainakin ne paikat joissa mä olen ollut on olleet todella siistejä, varsinkin pikkukaupungit, ei roskia tai koiran jätöksiä kaduilla. Lontoossa olen ollut vain esikaupunki alueella, ja varsin siistiä oli sielläkin.

Ainoat vähemmän mukavat jutut on englantilainen aamiainen , ja ne luvattoman huonot suihkut.
onko englantilainen aamiainen millainen?
no aika raskas meikäläiseen makuun, paistettuja munia, pekonia, makkaroita, taitaa olla jossain paikoissa munuaisiakin, tietysti myös paahtoleipää, voita, marmeladia on tarjolla, mutta ei mitään kurkkua, tomaattia tms, tuoremehun tapaista saattaa olla. Ainakin siis hotelleissa.
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Juu tuo roskaisuus on kyllä totta. Siihenkin on vaan jo valitettavasti itse tottunut, että huomaa vasta sitten, kun joku Suomi-vieras asiasta mainitsee.
no asunut en ole ikinä Englannissa mutta käynyt muutamia kertoja (ja nyt taas elokuussa menossa) ja ainakin ne paikat joissa mä olen ollut on olleet todella siistejä, varsinkin pikkukaupungit, ei roskia tai koiran jätöksiä kaduilla. Lontoossa olen ollut vain esikaupunki alueella, ja varsin siistiä oli sielläkin.

Ainoat vähemmän mukavat jutut on englantilainen aamiainen , ja ne luvattoman huonot suihkut.
onko englantilainen aamiainen millainen?
no aika raskas meikäläiseen makuun, paistettuja munia, pekonia, makkaroita, taitaa olla jossain paikoissa munuaisiakin, tietysti myös paahtoleipää, voita, marmeladia on tarjolla, mutta ei mitään kurkkua, tomaattia tms, tuoremehun tapaista saattaa olla. Ainakin siis hotelleissa.
uuh..onpa raskas!!!!Itse syön puuron ja yhden leivän aamuisin. :)
 
vieras
Ruotsiin ehdottomasti!
Englanti on jo koettu.. inhotti se p*skaisuus joka paikassa ja se ettei mikään toimi ja että kaikki on niin alkeellista. Ja ruokakin oli aika pahaa, kaupoissa harvoin mitään "tuoretta", kaikki pakattu muoviin, tölkkeihin, säilykkeisiin ja pakasteisiin. Leipä huonoa, kuin "raakaa". Ja ihmisetkin tyhmiä.. aikuisilla kunnon vaatetus viileällä, mutta lapset rattaissa suurinpiirtein vaipassa. Kotien hygienia riittämätöntö. Ja valivali! :D
 
suomibritti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ruotsiin ehdottomasti!
Englanti on jo koettu.. inhotti se p*skaisuus joka paikassa ja se ettei mikään toimi ja että kaikki on niin alkeellista. Ja ruokakin oli aika pahaa, kaupoissa harvoin mitään "tuoretta", kaikki pakattu muoviin, tölkkeihin, säilykkeisiin ja pakasteisiin. Leipä huonoa, kuin "raakaa". Ja ihmisetkin tyhmiä.. aikuisilla kunnon vaatetus viileällä, mutta lapset rattaissa suurinpiirtein vaipassa. Kotien hygienia riittämätöntö. Ja valivali! :D
Huh, missäpäin oikein asuit? Täysin päinvastainen kokemus meillä ja asutaan Pohjois-Lontoossa.
 
Kylla siella englannissa kierratetaan! Ja aivan pikku kylissa! Tulevat aivan koti ovelta hakemaan ja aivan yleisesti kylla aika hyvin varmaan koko maassa! Ja on niita siisteja paikkoja samalla lailla kun suomessakin kuin on myos vahemman siisteja asuma alueita! Koiran kakat yleisesti siivotaan pois. Toisin se on koto suomessa, jossa kevaalla sain ison kulttuuri shokin kuin kaikki sadat koiran paskat alkoi tuleen lumen alta esille!

Ja ei siina englantilaisessa aamiaisessa mitaan vikaa ole. Silla ainakin jaksaa pitkalle puoleen paivaan! Aivan on ikava, varsinkin kuin suomesta ei saa kunnon makkaroita ja pekonia!

Tiedan mista puhun, olen asunut briteissa viimeiset 6v ja nyt yhden viimeisen takasin suomessa.
 

Yhteistyössä