Tuli mieleeni kun luin tuota toista ketjua missä ei saanut yhteyttä puhelimella mieheen kuin vasta myöhään. Miten on jos miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kyseisessä ketjussa joku kirjoittikin, että nainen olisi jo saanut tiedon jos olisi onnettomuus sattunut. Eli siis mitenhän nopeasti saa tiedon, jos on joutunut onnettomuuteen ja viety mies sairaalaan? Vaikuttaako se, että on esim. avoliitossa?

Muistan, kun eräs tuttava (avioliitossa eli naimisissa) kertoi, kun miehen päälle oli ajettu (mies pyörällä liikenteessä), että hän alkoi olla myös todella huolissaan, kun oli jo 4-5 tuntia mennyt. Oli soitellut kaikki tuttavat, työpaikan läpi eikä kukaan tiennyt. Ja vasta siis 4-5 tunnin kuluttua soitettiin sairaalasta. Vaikka sairaalassa oli jo ollut tuon ajan. Eli noinko kauan aikaa menee?

Mieheni jäi auton alle pyörän kanssa joulun alla työmatkalla. Sain tiedon jo ambulanssista, mutta hän itse soitti, koska oli töihin tulossa ja minä olin pääsemässä pois, kun hän tulisi (sama työpaikka ) Ihan tajuissaan siis oli joten pystyi soittamaan. En tiedä miten sitten olisi mennyt aikaa, jos sairaalan puolesta olisi tieto tullut. Kun sitten pääsin töistä irti ja kotiin aloin soitella minne hänet on viety. Se ottikin aikansa, puhelua siirreltiin sinne tänne, vaikka oli olemassa vain yksi numero, josta asia olisi selvinnyt. (minä en sitä numeroa löytänyt ja tiedustelukin ohjasi väärään paikkaan )

en mä ainakaan saanut tietoa kun mies oli ollut auto-onnettomuudessa. Itse sain sen selville kun tarpeeksi kauan olin ollut huolissani ja aloin soittelemaan lähisairaaloihin.

1. Sairaalassa pitää selvittää henkilöllisyys.
2. Potilaan papereissa pitää olla tieto lähiomaisesta ja paikkansa pitävä puhelinnumero.
3. Tietojen antamiseen ulkopuolisille (myös puolisolle) täytyy periaatteessa olla potilaan lupa. Jopa siihen, että on hoidettavana jossain täytyy olla perustelu että tiedon voi antaa. Luulisin että avio- tai avopuolisolle voidaan ilmoittaa tieto jos esim. onnettomuuden takia joutuu sairaalaan, paitsi jos potilas itse tämän kieltää. Käytännöistä en sitten tiedä miten missäkin toimitaan.

Meillä on ainakin käytössä molempien luurissa tallennettuna ICE ja sen perään nimi. Eli tuo lyhennehän tarkoittaa in case of emergency. Jos joutuu vaikka kolariin niin kuka tahansa voi soittaa tuohon ICE-merkittyyn numeroon ja ilmoittaa asiasta.

Yhteistyössä