Tuli kaverin kanssa kinaa siitä kun ostetaan hänen mielestään liian pieni asunto:-)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Hihhih vieläkin naurattaa. Juttelin Keski-Suomessa asuvan kaverini kanssa puhelimessa, kerroin että ollaan ostamassa 52-neliöistä kaksiota. Kaveri suorastaan karjui, että mitä te ette VOI ostaa niin pientä asuntoa MILLÄÄN! (minä, mies ja yksi leikki-ikäinen lapsi)

Siis Helsingin Lauttasaaresta ollaan ostamassa asuntoa. Asunto maksaa vähän alle 200 000, siinä on sauna ja lasitettu parveke, sekä uima-allas taloyhtiön saunatiloissa. Asunto on täydellisesti remontoitu. Olemme todella innoissamme.

Siis kaveri suorastaan suuttui kun ostetaan liian pieni asunto. Hänen mielestään olisi kannattanut hankkia vähintään 70-neliöinen kolmio, sijainnilla ei mitään väliä.

Kyllä nämä sijainti-asiat on sellaisia mitä ei muualla Suomessa asuvat tule ikinä ymmärtämään. Ei millään pahalla.:-))

:o :o kaksio? Teille ei sitten tule enempää lapsosia vai? Meinaatteko koko perhe nukkua samassa huoneessa vai miten? Meitäkin on vain kolme, minä ja kaksi lasta ja asutaan vuokralla 68 neliön kolmiossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hihhih vieläkin naurattaa. Juttelin Keski-Suomessa asuvan kaverini kanssa puhelimessa, kerroin että ollaan ostamassa 52-neliöistä kaksiota. Kaveri suorastaan karjui, että mitä te ette VOI ostaa niin pientä asuntoa MILLÄÄN! (minä, mies ja yksi leikki-ikäinen lapsi)

Siis Helsingin Lauttasaaresta ollaan ostamassa asuntoa. Asunto maksaa vähän alle 200 000, siinä on sauna ja lasitettu parveke, sekä uima-allas taloyhtiön saunatiloissa. Asunto on täydellisesti remontoitu. Olemme todella innoissamme.

Siis kaveri suorastaan suuttui kun ostetaan liian pieni asunto. Hänen mielestään olisi kannattanut hankkia vähintään 70-neliöinen kolmio, sijainnilla ei mitään väliä.

Kyllä nämä sijainti-asiat on sellaisia mitä ei muualla Suomessa asuvat tule ikinä ymmärtämään. Ei millään pahalla.:-))

Voi kuule tuohon sijaintiasiaan: kyllä ymmärretään.

Mä ymmärrän (ellette ole mitään ökyrikkaita). Että mä kyllä mielummin ottaisin Lauttasaaresta tuollaisen kaksion tuolla hinnalla kuin Jakomäestä 4 h + k halvemmalla.

No en mä suuttuis kelleen siitä, et ovat tekemässä mun mielestä jotain typerää.

Mut ihmiset on erilaisia. Joku valkaa asumuksekseen koirankopin, koska se on riittävän lähellä keskustaa. Toinen on valmis menemään kauemmaksi saadakseen vähän parempaa. :)

Pieneltähän tuo kuulostaa, mutta paljon riippuu pohjaratkaisusta.... sillä kun voi hukata tai lisätä neliitä ja asunnon toimivuutta.

jep, samaan olen törmännyt. "Maalla asuvat" kaverit eivät ymmärrämiksi ei haluta muuttaa tiettyihin paljon halvempiin kaupunginosiin....

no mie ymmärrän sinnuu ap ihan täysin kyllä tuossa jutussa. tuo kaksion hankinta yhen lapsen kanssa riippuu niin paljon siittä miten se kaksio on suunniteltu. esim. meikäläinen voi hyvin roudata makkarinsa olkkariin kun se aika tulee että ipana haluaa koko huoneen itelleen. ja hyvin sopii. ite asiassa olkkari on niin iso että siittä sais vaikka pienen makkarin erikseen (tosin iliman ikkunaa) erotettua.

ja sitäpaitsi: TEHÄN siinä kaksiossanne asumaan "joudutte", ei siun ystäväs ;)

onnea uuden asunnon hankkijoille :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
:o :o kaksio? Teille ei sitten tule enempää lapsosia vai? Meinaatteko koko perhe nukkua samassa huoneessa vai miten? Meitäkin on vain kolme, minä ja kaksi lasta ja asutaan vuokralla 68 neliön kolmiossa.

Ei tule enempää lapsia, valitettavasti. :'-(

Ei oltaisi saatu enempää lainaa, niin ajateltiin että ensin vähän pienempi asunto, joskus myöhemmin isompi, kun lapsi kasvaa, ja ollaan maksettu asuntoa pois. Olkkari on niin hyvän mallinen että siihen saa tehtyä kivan makuualkovin.

Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
Niinhän se on että ei näitä voi ymmärtää muualla suomessa, laru on kallista seutua ja
arvostettua. Jos tila ei oo kynnyskysymys on toi tosi hyvä diili!

Voi vittu miten mua ärsyttää tällainen. Jo Järvenpäässä (joka on ihan lähellä Helsinkiä jos ette tienneet) sijainnilla on väliä. Sillä on väliä Kotkasta Rovaniemelle jne.

Te pääkaupunkilaiset olette kyllä todella itsekeskeisiä ihmisiä. Ihan puistattaa.

Asunto maksaa vähän alle 200 000, siinä on sauna ja lasitettu parveke, sekä uima-allas taloyhtiön saunatiloissa. Asunto on täydellisesti remontoitu. Olemme todella innoissamme.

Sii wau. Oikein sauna ja lasitettu parveke. Ja vieläpä uima-allas, uskomatonta!

Ja ei, en voi ymmärtää tuollaista hintaa tuollaisesta kopista.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä ymmärrän ainakin todella hyvin, että ostaa mielummin hyvältä alueelta pienemmän asunnon kuin kamalalta alueelta ison asunnon.

Tämä oli juuri pointtina, ja sitä ei kaverini ymmärtänyt ollenkaan, kun on käynyt Helsingissä vain muutaman kerran. Yritin kyllä selittää.. tämä tuleva asuntomme on vielä ihan meren rannan tuntumassa. <3

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
Niinhän se on että ei näitä voi ymmärtää muualla suomessa, laru on kallista seutua ja
arvostettua. Jos tila ei oo kynnyskysymys on toi tosi hyvä diili!

Voi vittu miten mua ärsyttää tällainen. Jo Järvenpäässä (joka on ihan lähellä Helsinkiä jos ette tienneet) sijainnilla on väliä. Sillä on väliä Kotkasta Rovaniemelle jne.

Te pääkaupunkilaiset olette kyllä todella itsekeskeisiä ihmisiä. Ihan puistattaa.

Kateelliset kalkattaa!

Pieneltähän tuo kuulostaa, mutta paljon riippuu pohjaratkaisusta.... sillä kun voi hukata tai lisätä neliitä ja asunnon toimivuutta.

jep, samaan olen törmännyt. "Maalla asuvat" kaverit eivät ymmärrämiksi ei haluta muuttaa tiettyihin paljon halvempiin kaupunginosiin....

itse helsinkiläisenä en ymmärrä sitä etä muuettaan pieneen koppiin ja maksetaan siitä ilosta hirveitä summia, kun hyviltä alueilta saa samaan hintaan isompia... niiltä huonommilta alueilta saa sitten todella tilavia halvemmalla... ;)

52 neliötä on todella pinei, kun ottaa huomioon että sauna ja kylpyhuone lohkaisee siitä kuitenkin osan pois..
siis kukin tyylillään toki mutta kyllä mä hämmästelen että maksetaan hulluja summia siitä ilosta että voidaan sanoa "me asutaankin LAUTTASAARESSA" kun eipä se oikeasti alueena ole kummoisempi... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asunto maksaa vähän alle 200 000, siinä on sauna ja lasitettu parveke, sekä uima-allas taloyhtiön saunatiloissa. Asunto on täydellisesti remontoitu. Olemme todella innoissamme.

Sii wau. Oikein sauna ja lasitettu parveke. Ja vieläpä uima-allas, uskomatonta!

Ja ei, en voi ymmärtää tuollaista hintaa tuollaisesta kopista.

Lauttasaari on arvostettu alue.

Yhteistyössä