Tuli juur mieleen "eriäväisyydestä"..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ralliperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ralliperuna

Aktiivinen jäsen
18.06.2008
1 552
0
36
..onko kummallista tai muuten massasta poikkeavaa ja epähyväksyttävää että

-ostan lapsen lelut kirpparilta (hengelliset kirpparit,lasten kirpparit tms)
(max 2?/kpl)
-samoin vaatteet,puolikuntoisia tai hyviä,korjaan ite
(max 1,5?/kpl)
-nukkevauvan vaatteita en raaski ostaa kaupasta,tyttö kerran pyytänyt alesta mutta aattelin ommella ite tilkuista
-pinnasänky,hoitopöytä,kävelytuoli,hoitoalusta,sateenvarjorattaat vanhoina saatuja/ostettuja
-haluttiin tripp trapp,ostettiin kirpparilta vielä paketissa oleva virolainen vastaava tuoli 39?:lla.
-vaipat on halpisvaippoja tai liberoakin ostetaan sillon kun rahaa on

Kommenttia kiitos.Huomasin tänään että en vissiin ookaan ihan tavallinen äiti..Huonolla tavalla. :|

en tiedä, mutta typerää se on, että tällä aloituksella nyt koitat nostaa itseesi kuitenkin yläpuolelle niistä jotka noin ei tee.
so ? jotkut tekee, jotkut ei ?

ei kun järkevää jos teillä kerran on pienet tulot.

Mutta lapselle hankkisin joskus jonkun uuden lelun, jopa jonkun muovikrääsän (mikä nyt milloinkin on muotia, littlestpetshop tai bakugan).
Mulla ei alakoulussa ollut ikinä samaa muotiroinaa kuin muilla - ja se kyllä kirvelsi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en tiedä, mutta typerää se on, että tällä aloituksella nyt koitat nostaa itseesi kuitenkin yläpuolelle niistä jotka noin ei tee.

Emmä tarkottanu että maailmaa parannan vaan että vaikka ollaan ihan ok tuloisia niin silti en raaski laittaa rahaa mihinkään.Aattelin lähinnä että pitäiskö enempi raaskia vai oonko turhan pihi?
Yhdessä alotuksessa kun kysyttiin raha-asioista niin jotkut luokitteli meit pienituloisiksi ja mun mielestä meille tulee taas rahaa ihan hyvin.

Mutta lapselle hankkisin joskus jonkun uuden lelun, jopa jonkun muovikrääsän (mikä nyt milloinkin on muotia, littlestpetshop tai bakugan).
Mulla ei alakoulussa ollut ikinä samaa muotiroinaa kuin muilla - ja se kyllä kirvelsi...

Mä ostin sille maatila-ja eläintarhaduploja joulun jälkeen..uutena. :)
Ja isovanhemmat osti uuden pyörän vaikka ei se nyt viä aikoihin varmaan pyörällä ajele.

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:

Emmä tarkottanu että maailmaa parannan vaan että vaikka ollaan ihan ok tuloisia niin silti en raaski laittaa rahaa mihinkään.Aattelin lähinnä että pitäiskö enempi raaskia vai oonko turhan pihi?
Yhdessä alotuksessa kun kysyttiin raha-asioista niin jotkut luokitteli meit pienituloisiksi ja mun mielestä meille tulee taas rahaa ihan hyvin.

no jotenkin tuli vähän tunne, että voi kehukaa ja sanokaa että olen järkevä ja viisas ja ekologinen jne. kai toi sun säästölinjas pätee kaikkeen muuhunkin elämässänne kuin vaan lapseen ja sitä kautta ois vaan "äitiyteen" liittyvää ?? kyllähän nykyisin on hienoa että on esim. kestoja jne, mutta ei kai nyt jumalauta kukaan terve ihminen itteensä arvota tollasten asioiden kautta.

kato ku joku tekee näin ja joku muu noin. edelleen : so ?

no jotenkin tuli vähän tunne, että voi kehukaa ja sanokaa että olen järkevä ja viisas ja ekologinen jne. kai toi sun säästölinjas pätee kaikkeen muuhunkin elämässänne kuin vaan lapseen ja sitä kautta ois vaan "äitiyteen" liittyvää ?? kyllähän nykyisin on hienoa että on esim. kestoja jne, mutta ei kai nyt jumalauta kukaan terve ihminen itteensä arvota tollasten asioiden kautta.

kato ku joku tekee näin ja joku muu noin. edelleen : so ?

Emmä kestoja vois pitää.Kerran kaks yrittäny ja ihan kamalaa.Autokin myytiin pois kun oon niin pihi,ei sillä on meillä viä yks auto.Vaatteetkin ostan itelleni kirpparilta.Pitäisköhän ryhdistäytyä pikkuhiljaa. :D

Mä ostin sille maatila-ja eläintarhaduploja joulun jälkeen..uutena. :)
Ja isovanhemmat osti uuden pyörän vaikka ei se nyt viä aikoihin varmaan pyörällä ajele.

Ai se on niin pieni vielä se laps. Mutta sitten kun se on isompi ja hoito- ja koulukavereilla on sitä sälää, niin pyydä sitten vaikka niiltä mummoilta.

Lapsi ei montaa kertaa pyydä jos vastaus on aina ei. Luulen, et mäkin olisin saanut jotain, mutta en uskaltanut enää pyytää, kun oletin, etten kumminkaan saa. Ja olin niiiiiiiin ulkopuolinen kuin olla ja voi. (vieläkin vituttaa)

Riippuu ihan tavaroiden laadusta.. Rikkinäisten vaatteiden ostaminen ja paikkaaminen kuulostaa jotenkin jo liian pihiydeltä jos oikeasti sitä rahaakin ois.. Mun mielestä jokainen lapsi ansaitsee kuitenkin myös jotain uutta, ei aina toisten vanhoja...

Yhteistyössä