Tuli jotenkin surku neuvolassa kun näin erään tytön..

miten heillä mahtaa olla koti asiat koska tämä äiti pyysi neuvolasta vaippoja..
Olin siellä käymässä syöpä jutuissa ja lääkäriltä tuli äiti ja 2 vuotias tyttö,äiti selitti neuvolan naiselle kun ei ole varaa ostaa vaippoja jos voisi antaa että pärjäävät.

Äiti oli niin kärsineen näköinen ettei tosikaan(hampaat poissa suusta,tukka niin rasvainen,haisi tupakalle),on vielä muita lapsia se tuli ilmi heidän jutellessaan.
Miten voi olla ettei lapsella ole vaippoja,tiedän että elämässä tulee asioita,mutta ruokaa ja lapsen tarpeisiin on oltava.

Huvittelut ja nämä ymmärrän jos ei rahaa ole ja itsellä oli tilanne ettei palkka tullut ajoissa ja sitä myöten meinasi tytön reissu peruuntua.
 
Mulla on yks tuttu joka pari vuotta sitten lainas useamman kerran rahaa vaippoihin, kävi kyllä niiin sääliks tyttöä... Ja oli muutenkin aiat rempallaa, nyt olen kuullut että tyttö on huostaanotettu, toivon että pysyvästi :/
 
ei voi tietää
[QUOTE="pieras";23989157]Mua ei ainakaan säälitä pätkääkään!! Onko niitä lapsia helvetti soikoon pakko pykätä jollei ole edes vaippoihin varaa!![/QUOTE]

Mistä tiedät missä tilanteessa itse olet esim. vuoden päästä??
 
Mietin onko ne neuvolasta pistänyt tuosta asiasta ilmoitusta eteenpäin vai antaako tuo nainen sen asian olla..
Neuvolan nainen on vähän hassu tapaus itsekin mitä siellä lapsen kanssa käytiin joskus itsekin.
Ongelmia tuolla lapsella on kuitenkin koska ei sitä keskustelua voinut olla kuulematta minkä pitivät siinä puolen metrin päässä minusta=(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi tietää;23989190:
Mistä tiedät missä tilanteessa itse olet esim. vuoden päästä??
Ei varmaan kukaan voikaan tietää..mutta luulisi sen savuttelun esim jättävän(nekin rahat lapsille) pois ellei sitten tuo nainen polta jotain löydettyjä jämiä jostain.
 
"voi"
ihan kamalaa.. jakavatko ne neuvolassa vaippoja muka? hyvä kun ilmaisi sen, että saavat asian eteenpäin. aivan varmasti tulee jatkoa, luulisin? meilläkin on niin tiukkaa että vanhempien kaikki omat menot on karsittu mutta lasten ruoka ja vaipat maksetaan kuitenkin ja ei valitella raha-asioita kylillä...apua. tosi surku pientä tyttöä.
 
[QUOTE="voi";23989324]ihan kamalaa.. jakavatko ne neuvolassa vaippoja muka? hyvä kun ilmaisi sen, että saavat asian eteenpäin. aivan varmasti tulee jatkoa, luulisin? meilläkin on niin tiukkaa että vanhempien kaikki omat menot on karsittu mutta lasten ruoka ja vaipat maksetaan kuitenkin ja ei valitella raha-asioita kylillä...apua. tosi surku pientä tyttöä.[/QUOTE]

Ei kai ne yleensä jaa,paitsi jos tarkistukseen tulee ja on unohtanut esim vauvalta vaipan tai kakkaa sen jne..
mutta tuo sai puoli pussillista niitä,neuvolan nainen joutui vielä käydä jostain kaivelemassa että löysi oikeata kokoa edes lähelle.
Juu ja en voinut olla monttu auki vahtaamatta sitä touhua ihan suoraan.
Niin jäi kummastuttamaan.
 
"minä vain"
Ei kai ne yleensä jaa,paitsi jos tarkistukseen tulee ja on unohtanut esim vauvalta vaipan tai kakkaa sen jne..
mutta tuo sai puoli pussillista niitä,neuvolan nainen joutui vielä käydä jostain kaivelemassa että löysi oikeata kokoa edes lähelle.
Juu ja en voinut olla monttu auki vahtaamatta sitä touhua ihan suoraan.
Niin jäi kummastuttamaan.
Surullista. Mutta näitä kohtaloita on ympärillämme enemmän kuin haluamme ymmärtääkään. Eikä se ole kaikilla mitenkään valintakysymys :(
 
Kyllä luulen että on neuvolantäti tehnyt lastensuojeluilmoituksen.
Toivottavasti..
tuossa se oli ihan kuin asia olisi normaalia ja iloisesti rupetteli uutta aikaa ja tytön ongelmien katsomista silloin jne.
Tosiaan kun tuo neuvolan täti on vähän hassu itsekin että tekeekö ilmoitusta vai onko heillä sitten jo asiakkuus johonkin sostoimeen.
Ota ja tiedä..jäi kalvamaan kuitenkin muitakin lapsia siellä on niin jos ei ole varaa vaippoihin onko varaa ruokaan??
 
[QUOTE="pieras";23989157]Mua ei ainakaan säälitä pätkääkään!! Onko niitä lapsia helvetti soikoon pakko pykätä jollei ole edes vaippoihin varaa!![/QUOTE]

Ei se niitten lasten vika ole joten mun mielestä lapsia saa sääliä ja oikiasti miettiä heidän selviämistään.

Likan isällä on aivan tarpeeksi kokemusta äitistä joka ei hoida kunnolla. "Kiitos" tämän likka ei edes tunnista toista mummuaan.
 
[QUOTE="Vieras";23989529]Miten se sun tytön juttu, sait rahat luokkaretkeen vai? Onko pomo pahoitellut palkan maksamista myöhässä?[/QUOTE]

Juu sai.kirjapitäjä kävi laittamassa suoraan rahan mun tilille ehti maanantaina tulemaan.
Pomon kanssa on menossa neuvottelut asioista muistakin.
 
"Lila"
miten heillä mahtaa olla koti asiat koska tämä äiti pyysi neuvolasta vaippoja..
Olin siellä käymässä syöpä jutuissa ja lääkäriltä tuli äiti ja 2 vuotias tyttö,äiti selitti neuvolan naiselle kun ei ole varaa ostaa vaippoja jos voisi antaa että pärjäävät.

Äiti oli niin kärsineen näköinen ettei tosikaan(hampaat poissa suusta,tukka niin rasvainen,haisi tupakalle),on vielä muita lapsia se tuli ilmi heidän jutellessaan.
Miten voi olla ettei lapsella ole vaippoja,tiedän että elämässä tulee asioita,mutta ruokaa ja lapsen tarpeisiin on oltava.

Huvittelut ja nämä ymmärrän jos ei rahaa ole ja itsellä oli tilanne ettei palkka tullut ajoissa ja sitä myöten meinasi tytön reissu peruuntua.
Eiköhän sossu tule jossain veiheessa mukaan kehiin.
 

Yhteistyössä