Tulevat kaupan lakot

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
Voin vaan kuvitella miten paniikissa ihmiset hamstraa taas kärryt täynnä tavaraa kun kaupat on ylimääräisiä yksittäisiä päiviä kiinni :D

se on oikeasti kummallista. Ruoka ei tasan ehtisi loppua kaupasta jos ihmiset ei panikoisi niin paljon. Ihan ku päivässä nälkään kuolisi.

"sini"
Mä voisin vaikka pääni laittaa pantiksi että ne lakot perutaan niinkuin aina. Mutta voin kyllä itsekki kuvitella tuon paniikin omaisen hamstrauksen :D Olen sitä nähnyt ennenkin :D

Keittiönoita
Mä menen huomenna hamstraamaan, mutta menisin ilman lakonuhkaakin. Pääsen nimittäin autokyydillä kauppaan ja takaisin, joten voi ostaa enemmän kun ei tarvitse retuuttaa ostoksiaan bussilla kotiin.

Juu, nyt saa taas korvat luimussa käydä kaupassa ja hehkua naama punaisena, kun ihmiset huokailee hamstrauksesta ja siitä, että ei se ruoka lopu tai ei loppuisi jos ylihysteeriset eivät ostaisi kaikkia hyllyjä tyhjäksi kerralla.
Mitähän nuo sanois, jos iskis kauppaan mennessään sellaisen kyltin kaulaan: ”En hamstraa - minulla on vaan iso ja hyväsyömäinen, ruokaa rakastava perhe!”

Siis kun kerran viikkoon käy isommilla ostoksilla, niin joskus yhdet kärryt jää pieneksi ja pitää olla kaksilla kärryillä liikkeellä... eikä se tod. ole hamstrausta kun seuraavan viikon perustarpeisiin.

"a.p"
Juu, nyt saa taas korvat luimussa käydä kaupassa ja hehkua naama punaisena, kun ihmiset huokailee hamstrauksesta ja siitä, että ei se ruoka lopu tai ei loppuisi jos ylihysteeriset eivät ostaisi kaikkia hyllyjä tyhjäksi kerralla.
Mitähän nuo sanois, jos iskis kauppaan mennessään sellaisen kyltin kaulaan: ”En hamstraa - minulla on vaan iso ja hyväsyömäinen, ruokaa rakastava perhe!”

Siis kun kerran viikkoon käy isommilla ostoksilla, niin joskus yhdet kärryt jää pieneksi ja pitää olla kaksilla kärryillä liikkeellä... eikä se tod. ole hamstrausta kun seuraavan viikon perustarpeisiin.
tuohan nyt on täysin eri asia.

Mut tiedän tapauksia että lakon aikana on ostettu esim. jauhelihaa monta kiloa kun normaalisti siinä ajassa kuluisi sitä vain kilo. Ihmiset menee oikeasti ihmeelliseen paniikkiin jos kaupat on ihan vaikka vaan päivän ylimääräisesti kiinni.

[QUOTE="a.p";23488450]tuohan nyt on täysin eri asia.

Mut tiedän tapauksia että lakon aikana on ostettu esim. jauhelihaa monta kiloa kun normaalisti siinä ajassa kuluisi sitä vain kilo. Ihmiset menee oikeasti ihmeelliseen paniikkiin jos kaupat on ihan vaikka vaan päivän ylimääräisesti kiinni.[/QUOTE]

Juu, siis on eriasia, mutta kun ne kaikki siellä kaupassa ei tietenkään ajattele, että jollakin voi olla oikeesti tarvis ostaa sitä jauhelihaa vaikka se 3kg ja broileria toiiset 3kg ja makkaraa useampi paketti ja perunoita 15kg jne.
Sit ne huokailee kovaan ääneen hamstrauksesta ja itelle tulee sellainen olo, että lakonuhan alla ei kehtais edes mennä kauppaan muuta kun korkeintaan yhden korin kanssa, niin välttyis ihmisten tuijotukselta ja kommentoinneilta.

"mie"
Ja jos cittari ja prisma on kiinni, nyt tää eka lakko, niin onhan tuolla pikkukauppoja jotka on auki. Joten ei ihmiset ilman ruokaa jää =)

Mulla on ollut suunnitteilla kauppareissu 14 päivä, oli jo ennen lakkoa ja mietinkin nyt että millanenkohan ryysis siellä tuolloin on. Prismaan siis menen pääsiäisruuat ostamaan. No onneksi olen menossa heti klo 8, verikokeen jälkeen =)

Juu, siis on eriasia, mutta kun ne kaikki siellä kaupassa ei tietenkään ajattele, että jollakin voi olla oikeesti tarvis ostaa sitä jauhelihaa vaikka se 3kg ja broileria toiiset 3kg ja makkaraa useampi paketti ja perunoita 15kg jne.
Sit ne huokailee kovaan ääneen hamstrauksesta ja itelle tulee sellainen olo, että lakonuhan alla ei kehtais edes mennä kauppaan muuta kun korkeintaan yhden korin kanssa, niin välttyis ihmisten tuijotukselta ja kommentoinneilta.
Sun täytyisi siis panostaa kaupassa käymiseen ja käyt monta kauppaa pikkasen korin kanssa :D

Sun täytyisi siis panostaa kaupassa käymiseen ja käyt monta kauppaa pikkasen korin kanssa :D
Oishan se yks tapa viettää vähän erilainen päivä :D, sillä tuossa sais kyllä päivän kulumaan rattoisasti.
Vähän vaan sit jotain evästä suuhun jossain Mäkkärissä välillä ja vaikka ABC:llä tankkauksen yhteydessä kahvit.
Montakohan kauppaa sais kiertää, jos jokaisesta ostais vaan maks. sen pikkukorillisen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23488552:
Tai välillä heittää ostokset autoon, vaihtaa takin ja pipon, laittaa aurinkolasit päähän ja menee uudestaan kauppaan.
Siehän sen sanoit :cool:
Peruukit ja vaihtovaatteet vaan autoon ja sit parkkihallissa vaan vähän ulkonäköfiksausta ja eikun uudestaan sinne hakemaan toista 2kg:n perunapussia ja ehkä siihen vois ottaa 2l maitoa ja yhden leivän kaveriksi.

-.-.-.-.-.-
Miks jotkut alkaa vääntämään suurperheiden ostosreissuista ja puolustamaan itseään vaikka tää alotus ei koske sellaisia?

kyllähän sen näkee lakkoa edeltävinä päivinä että hyllyt tyhjenee hetkessä.

Keittiönoita
Miks jotkut alkaa vääntämään suurperheiden ostosreissuista ja puolustamaan itseään vaikka tää alotus ei koske sellaisia?

kyllähän sen näkee lakkoa edeltävinä päivinä että hyllyt tyhjenee hetkessä.
Mistä sä siellä kaupassa tiedät, hamstraako joku lakon takia vai ostaako kärryt täyteen sen vuoksi, että
- on suurperheellinen
- ostaa yleensäkin isomman satsin kerralla, kun ei halua juosta joka päivä kaupassa
- on järjestämässä päivälliset tai jotkut juhlat
- sattuu saamaan autokyydin, jolloin voi kerrankin ostaa yhdellä kertaa paljon
- jostain muusta kuin lakosta johtuvasta syystä?

"vieras"
[QUOTE="sini";23488258]Mä voisin vaikka pääni laittaa pantiksi että ne lakot perutaan niinkuin aina. Mutta voin kyllä itsekki kuvitella tuon paniikin omaisen hamstrauksen :D Olen sitä nähnyt ennenkin :D[/QUOTE]

Eipä viime vuonna peruttu.
Kaupat olivat (lue yrittivät olla) päivän lakossa ja kiinni.

Tää on nyt vaan tapa, että asiasta tulee aika usein aasinsilta toiseen asiaan... mutta noin käy mulle ihan oikeissakin keskusteluissa. Mie luulen, että se on normaalia keskustelua. Joku sanoo jotain, ja joku kommentoi siihen mielipiteensä ja kolmas tulee ja sanoo oman kantansa ja liippaa asiaa siitä sivusta ja ykskaks asiayhteys onkin jo ihan eri mikä se alunperin oli.

Sit siihen tulee neljäs, jolle todetaan, että puhutaan tässä siitä ja siitä asiasta (se ap asia) ja sit siihen voi taas kommentoida lisää.

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23488602:
Mistä sä siellä kaupassa tiedät, hamstraako joku lakon takia vai ostaako kärryt täyteen sen vuoksi, että
- on suurperheellinen
- ostaa yleensäkin isomman satsin kerralla, kun ei halua juosta joka päivä kaupassa
- on järjestämässä päivälliset tai jotkut juhlat
- sattuu saamaan autokyydin, jolloin voi kerrankin ostaa yhdellä kertaa paljon
- jostain muusta kuin lakosta johtuvasta syystä?
Siitä, että normaalisti hyllyissä on tavaraa saatavilla vaikka siellä varmasti käy päivittäin useakin suurperheellinen tai muuten vaan harvemmin kaupassa käyvä.

Mutta kun on tulossa pienikin lakko niin hyllyt tyhjenee hullua vauhtia. Ja kun näkee niitä tuttuja ihmisiä joista tietää että käyvät usein kaupassa tekemässä pienempiä ostoksia ja lakon edessä ovatkin kärryt täynnä kaikkea mahdollista.

Miksi vedät pussillisen herneitä nenääsi tästä aloituksesta jos et kerran edes lakon takia hamstraa?

Keittiönoita
Siitä, että normaalisti hyllyissä on tavaraa saatavilla vaikka siellä varmasti käy päivittäin useakin suurperheellinen tai muuten vaan harvemmin kaupassa käyvä.

Mutta kun on tulossa pienikin lakko niin hyllyt tyhjenee hullua vauhtia. Ja kun näkee niitä tuttuja ihmisiä joista tietää että käyvät usein kaupassa tekemässä pienempiä ostoksia ja lakon edessä ovatkin kärryt täynnä kaikkea mahdollista.

Miksi vedät pussillisen herneitä nenääsi tästä aloituksesta jos et kerran edes lakon takia hamstraa?
En mä vedä pussillista herneitä nenääni, mutta mun mielestäsi aloituksesi oli vähän hassu tuon "paniikin" suhteen. Eikös se nyt ole aika selvää, että jos vähään aikaan ei ruokakauppaan pääse, niin silloin ostetaan etukäteen sapuskaa niin, että se riittää niiksi päiviksi, kun ei kaupassa käy? Monet keski-ikäiset myös varautuvat siihen, että lakko voi jatkua pitkäänkin, kuten 80-luvulla lakot saattoivat kestää. Monelle lakon uhka on myös muistutus siitä, että ehkä sitä hätävaraa kannattaisi ruokakaapeissa olla kuten jo väestönsuojeluohjeissa kehoitetaan olemaan. Jos sä saisit tietää, että huomisesta lähtien pankkikortit eivät viikkoon käy maksuväleineinä, etkö huolehtisi siitä, että sulla on viikon tarpeisiin käteistä?

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23488658]Mutta toki pienemmistä kaupoista saattaa valikoima loppua.
Joten hamstrata voi :whistle:[/QUOTE]
Eikä niistä saa bonusta, plussaa ja mitäs kaikkia niitä nyt onkaan. Jos haluaa keskittää ostoksensa johonkin ketjuun, niin ihan järkevää tehdä ostoksensa hyvissä ajoin ja ostaa sen verran, että - vaikka sattuisi lakon aikana tulemaan ruokittavia vieraitakin - on riittävästi sapuskaa.

Yhteistyössä