Tuleva joulu surettaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuri85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap:lle :hug:

Ymmärrän että tuntuu kurjalta. Joojoo, 90 km ei ole pitkä matka, mutta kyllä minä ainakin mieluusti istuisisn pitkää jouluiltaa ja -yötä glögin kera yhdessä sisarusteni kanssa, kiireettä, nauttien, ja lapsi saisi leikkiä serkkujensa kanssa niin pitkälle yöhön kuin jaksaa.

Eihän se ole ollenkaan sama, jos tietää että illalla pitää lähteä ajamaan vielä takaisin omaan kotiin :(

Kyllä minäkin ihmettelisin vanhempiani jos tuolleesti suunnittelisivat :( Aina kaksi saadaan jonnekin, jotenkin mahtumaan yöksi.

:hug:

No JUST näin. Ihan samalla tavalla ajattelen minäkin.

Minunkin sympatiani ovat täysin ap:n puolella ja meriannan kanssa samaa mieltä.
En todellakaan voi ymmärtää miksei isoon omakotitaloon mahdu 14 siinä missä mahtuu 12 - ja vaikka koko viikoksi jos on tarvis! Se oikeasti riittäisi se patja jonkun huoneen nurkassa.

Meillä on suurinpiirtein sama matka omaan mummolaan ja sitä ei kyllä tosiaan huvikseen ajella edestaas. Ja minä en todellakaan ole ajamassa sitä jouluaattoiltana. Meillä onneksi mummot haluavat meitä kylään ihan kilpaa muutenkin. Ja meille joulu on perhejuhlaa, en voisi kuvitellakaan että se on päiväkahvit lapsuudenkodissa ja heihei.

Toivottavasti saat ap sovittua jonkinlaisia kompromisseja, että saatte mukavan joulun sisarusten kanssa. Äitiäsi en ymmärrä, mutta ehkäpä hän ei ole kuitenkaan ilkeä, vaan ei vaan ole ajatellut asiaa teidän kannaltanne. Jos saisit äitin miettimään miltä tuntui ajella yksinään pienen lapsen kanssa jouluaattoiltaan kun muut istuvat sisällä ja pitävät hauskaa... ehkä silloin alkaisi raksuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mutta miksi tämä yksi on jätetty ulkopuolelle? pitäähän siihen joku syy olla. Törkeää on, todellakin mutta MIKSI???? Meillä veli ja minä aina mietitään näitä kuvioita yhdessä ja keskustellaan äidin kanssa yhdessä.

No haloo,
mitippä sitä |O
Jos toisilla matkaa monta sataa km ja yksi asuu noin niikuin naapurissa niin...

Melkein 100 kilsaa naapuriin??? Aika susirajaseutua...
Mun mielestä 100 kilsaa pienen lapsen kanssa jouluyönä on PALJON.

mun mielestä taas se pieni lapsi voi ihan mainiosti nukkua tunnin autossa josta kannetaan sitten sänkyyn. mutta ehkä teillä ei matkusteta paljon :)

Kyllä meilläkin reissataan mutta pelkästään se tieto että pitää vielä lähteä johonkin (100 kilsan päähän) estää kyllä mua asettumasta aloilleni ja rentoutumasta.

90km :attn:
Sitä edelleenkin ajaa noin tunnin tai vajaa...
edelleenkään en ymmärrä paljonko sasi olla matkaa että ettei ap jäisi kylään,rajanaapuri,mutta seuraavan naapurin kohdin jäädään jo kylään (1km) :laugh:
Minusta nyt vaan joku 90km ei ole matka eikä mikään :)

mut sulla ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa. Taidat olla kateellinen ap:lle koska hänellä on sisaruksia ja sulla ei ole. Minä ymmärrän ap:tä oikein hyvin. Sinuna kysyisin ihan suoraan miksi jäät ulkopuolelle. Kerro äidillesi miltä sinusta tuntuu. Kyllä kaikki järjestyy. Tylsä matka tuo on ajella edes takaisin. Mutta näköjään eräs haluaa ajella tai hän on jäänyt jonnekkin pysäkille jo ajat sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
uskomatonta porukkaa! mitä väärää siinä on että ap haluaa lapsensa kanssa nähdä sisaruksiaan jouluna jos ei muulloin pitkän välimatkan takia näe tai ihan vaan senki takia että sisaruksilla voi esim kesälomat ym olla varattuna omia matkoja varten et juuri joulu on sitä PERHEEN ja SUVUN yhdessäoloa? ehei..tääl vähintään ap:n mielipaha teurastetaan ettei se 90km ole matka eikä mikään ajella.joo EI tietenkään koska niin monihan se juuri aattona haluaa heti parin tunnin päästä lähtee ajelee kotiin jne.
kyllä sopu sijaa antaa ,ei voi pari yötä tehdä niin tiukkaa etteikö sopisi.en edes usko koska varmasti perheet olleet pienempiä ennen kuin ovat kasvaneet.
ymmärrän ap:n mielipahan erittäin hyvin.

Kyllä minäkin ap:n mielipahan ymmärrän. Toisaalta ap on tiputellut tietoa tilanteesta harvakseltaan - mikä nettikeskusteluissa ON ihan tavallista ja ymmärrettävää - , joten vaikea myös vastailla muutoin kuin sen perusteella, mitä ap on siihen mennessä kirjoittanut. Toisaalta vieläkään ei voi tietää, ottaako ap:n vanhemmat edes niitä kahta muuta sisarusta sinne mielellään viikoksi. Emme voi tietää, millaisia riiviöitä sisarusten lapset ovat ja millaista hulinaa hänen vanhempansa jaksavat. Kyse ei välttämättä siis ole edes siitä puutteesta vaan ihan jostain muusta.

Toivottavasti ap ottaa asian puheeksi äitinsä ja sisarustensa kanssa ja kompromissi löytyy.

Yhteistyössä