Tuleva joulu ja koko joululoma taas kotona

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Monet vähävaraisten perheiden lapset sanovat jälkikäteen "ei meillä ollut rahaa tehdä hienoja juttuja, mutta rakkautta ja yhdessäoloa riitti, mistä olen kiitollinen."

Ei niillä ole ollu mikään naama norsunvaginoosilla oleva mutsi joka vinkuu kun ei pääse reissuun.
En ole yhtään mitään vinkunut. Joulut ollaan aina vietetty kotona. Ostettu teinille lahjoja,koristeltu kuusi,leivottu torttuja ja pipareita,käyty teinin isovanhempien haudoilla,syöty jouluruokaa,paljuiltu ja saunottu.ap
 
En ole yhtään mitään vinkunut. Joulut ollaan aina vietetty kotona. Ostettu teinille lahjoja,koristeltu kuusi,leivottu torttuja ja pipareita,käyty teinin isovanhempien haudoilla,syöty jouluruokaa,paljuiltu ja saunottu.ap
No missä ongelma? Ei joulut muillakaan ole mitään reissaamista.

Jos reissuun haluat, niin ala säästää salassa sukanvarressa kylpylään, 24h risteilyyn, mökkiviikonloppuun tms. ja sit lähdet muksus kanssa iloisesti sinne. Niin mä oon tehny rahapulassa.
Lopeta se valittaminen.
 
vierailija
No missä ongelma? Ei joulut muillakaan ole mitään reissaamista.

Jos reissuun haluat, niin ala säästää salassa sukanvarressa kylpylään, 24h risteilyyn, mökkiviikonloppuun tms. ja sit lähdet muksus kanssa iloisesti sinne. Niin mä oon tehny rahapulassa.
Lopeta se valittaminen.
Olisin vaan halunnut teinin viedä ekan kerran etelään rantalomalle. Ei sen kummempaa. Hän kun ei ole ikinä lentokoneessa ollut.
 
Olisin vaan halunnut teinin viedä ekan kerran etelään rantalomalle. Ei sen kummempaa. Hän kun ei ole ikinä lentokoneessa ollut.
Provoatko?
Tiedoksi, että mun teinit ei oo koskaan ollu etelässä rantalomalla, koska remonttilainat on täytyneet saada maksuun, onneks mieheni on sen verran järkevä.
Ja jos otan otannan meidän kylän teineistä niin niistä ehkä 1/5 on ollu etelässä.
Suomen reissuilla ja keski-Euroopassa ovat olleet.
 
vierailija
Provoatko?
Tiedoksi, että mun teinit ei oo koskaan ollu etelässä rantalomalla, koska remonttilainat on täytyneet saada maksuun, onneks mieheni on sen verran järkevä.
Ja jos otan otannan meidän kylän teineistä niin niistä ehkä 1/5 on ollu etelässä.
Suomen reissuilla ja keski-Euroopassa ovat olleet.
En. Kyllä täällä monet teinit on jossain Kanarialla,Espanjassa,Italiassa olleet. En mitään Thaimaan matkoja tarkoita.
 
vierailija
En. Kyllä täällä monet teinit on jossain Kanarialla,Espanjassa,Italiassa olleet. En mitään Thaimaan matkoja tarkoita.
No me ollaan oltu vaikka missä, asuttukin ulkomailla. Mut ei jouluna olla lähdetty muualle. Kuten Echo ehdotti, ala kerätä "sukanvarteen" yhteistä reissuanne varten rahaa. Mulla on jopa yksinhuoltajakavereita, jotka eivät niin hirmuisia tienaa, mutta säästävät rahaa reissuun yhdessä lapsen/teinin kanssa.
 
vierailija
Mä en päässy lapsena ikinä mihinkään. En edes linnanmäelle. Luokkaretkellä käytiin särkänniemessä. Vanhemmat oli yrittäjiä eikä koskaan lomia. En osannu kaivata tuollaista kun ei ollu koskaan käynyt. Kaverin perhe kävi joka kesä turkissa enkä ollut kateellinen.
 
vierailija
Sulla on sentään koti, jossa viettää joulua. Joskus on hyvä nähdä niitä hyviäkin puolia elämässä - itse asiassa suosittelen joka päivä muistamaan, mikä juuri tänään on/oli hyvin.
 

Yhteistyössä