Tuletko tekemään nykyistä työtäsi eläkeikään asti?

  • Viestiketjun aloittaja Hoiva-alalla
  • Ensimmäinen viesti
SUHT VIHANE
Toivon, että voin tehdä työtä loppuun asti.
Rakastan työtä millä on merkitystä. Työni ansiosta ihmisten kunto/hyvinvointi kohenee!
Mitä teet työksesi?

Itte teen työtä, josta en erityisesti pidä. Kohtuupalkkasena duunarina tehtaassa. Mutta me tehdään vientituotteita, kyllähän noilla tuloilla on Suomen kansantaloudelle iso merkitys. Että silleen aattelen, että munkin työllä on merkitystä.
 
Pin
En, mulla on neljä selkeää porrasta suunnitelmissa, eli en ole jäämässä nykyiseen enkä seuraavaan, enkä sitä seuraavaan jne. Pidän kyllä työstäni/työporukasta ja jo valmiiksi surettaa lähtö, mutta haluan ehdottomasti eteenpäin. :)
 
Luultavasti teen tätä työtä sairaseläkkeeseen asti. Ylentyä ei voi kun uusia tulokkaita ei ole ja alemmaksikaan tästä ei enään oikein voi vajota. Pyydetään siis lisää palkkaa vaan tarpeeksi usein ja koitetaan pitää kroppa ehjänä,
 
vierailija
Luultavasti tulen tekemään eläkeikään asti. Ja ehkä sen jälkeenkin, koska aviomieheni on n. 10 v. nuorempi. kuin minä.
Olen Kevan sivuilla käynyt katsomassa eläkeikä ja paljonko eläke tulisi olemaan ja milloin pääsisi eläkkeelle.
Työni ei ole fyysisesti raskasta, pääte-ja puhelintyötä, asiakastyötä.
Henkisestä kuormitusta on enemmän.
Etätyö on tullut työkuvaan ja tulee myös jäämään jollakin tasolla koronan jälkeenkin. On hyvä asia.
Olen myös ajatellut tämän takia satsata kotiin myös jotain ergonomisesti parempia systeemejä. Seisomatyöpisteen olen järjestänyt paksuilla kirjoilla ja naputtelen päätettä niiden päällä välillä.
Työpaikallani on myös mahdollista tehdä 9 h päiviä ja näin saisi 1 pv vapaapäiväksi, säästäisi mm työmatkat.
Sitä voisin kokeilla.
 

Yhteistyössä