Tuleeko ulkomailla puhelut perille ilman maatunnusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄKKIÄ apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄKKIÄ apua!!

Vieras
Lähden Lontooseen ensi viikolla. Jos Suomesta joku yrittää soittaa minulle tai lähettää minulle tekstiviestin, ilman tuota +358 tunnusta niin tuleeko puhelu/viesti perille?? Minulla on iPhone ja jos toisella on myös älypuhelin käytössä.

No tietysti tulee, mistä se soittaja voi tietää että puhelin johon soittaa on ulkomailla?
Kun sinä haluat soittaa eri maahan, eli esim suomalaiseen nimeroon, kuin missä itse olet kera puhelimesi, silloin sinun täytyy laittaa tuo plussa ja maatunnus eteen.

[QUOTE="vieras";27876919]No mitäs luulet, miksi sitä tunnusta käytetään?[/QUOTE]

''Kun sulle soitetaan Suomesta, niin puhelut tulevat perille ilman tuota +358 -liitettä.
Et voi soittaa ulkomailta Suomeen omille kavereillesi ilman että heidän numeroidensa alussa on tuo +358 eikä kukaan ulkomailla asuva/ulkomaisen liittymän omaava tavoita sinua mistään ilman tuota etuliitettä +358.''

niin mutta pitääkö tuo paikkansa? eihän kukaan tiedä että olen ulkomailla kun sinne lähden joten..

[QUOTE="Miu";27876964]No tietysti tulee, mistä se soittaja voi tietää että puhelin johon soittaa on ulkomailla?
Kun sinä haluat soittaa eri maahan, eli esim suomalaiseen nimeroon, kuin missä itse olet kera puhelimesi, silloin sinun täytyy laittaa tuo plussa ja maatunnus eteen.[/QUOTE]

Ok kiitti! Mitenkäs jos minulle tulee puhelu suomesta ja laitan takaisin tekstiviestin että olen ulkomailla, että mitä asiaa? ja tuo henkilö vastaa tähän viestiin minkä lähetän painamalla vastaa nappia niin tuleeko se viesti minulle perille?

''Kun sulle soitetaan Suomesta, niin puhelut tulevat perille ilman tuota +358 -liitettä.
Et voi soittaa ulkomailta Suomeen omille kavereillesi ilman että heidän numeroidensa alussa on tuo +358 eikä kukaan ulkomailla asuva/ulkomaisen liittymän omaava tavoita sinua mistään ilman tuota etuliitettä +358.''

niin mutta pitääkö tuo paikkansa? eihän kukaan tiedä että olen ulkomailla kun sinne lähden joten..

Suomesta voi soittaa suomalaiseen liittymään ilman +358-liitettä!

Ok kiitti! Mitenkäs jos minulle tulee puhelu suomesta ja laitan takaisin tekstiviestin että olen ulkomailla, että mitä asiaa? ja tuo henkilö vastaa tähän viestiin minkä lähetän painamalla vastaa nappia niin tuleeko se viesti minulle perille?

Tulee, jos valitset, että vastaa. Tällöin kai kännykkä ottaa lähettäjänä näkyvän numeron, joka on +358-alkuinen. Voi myös lähettää ilman tuota +358-liitettä, joska lähettäjä on Suomessa ja lähettää viestin suomalaiseen liittymään. Opetaattorin vastuulla on selvittää missäpäin maailmaa kännykkö on.