Tuleeko teillä muilla kipeitä isoja patteja/finnejä korvan taakse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla tulee niitä aika ajoin, toisinaan suht useinkin. Toiset isompia, toiset pienempiä. Aina ne on sellaisia mihin ei tule sitä päätä kuten finniin yleensä ja sen takia ne varmaan muhiikin siellä korvan takana pidempään.

Mielestäni ne tulee siitä, että näpellän korviksia ja pistelen niitä noihin reikiin joissa en enää koruja ole vuosikausiin pitänyt. Painelin niitä vain siitä läpi. Epäpuhtauksia siinä tietysti tulee korvan taakse.

Ja noita siis on ollut ennekin, joskus aika isonkin oloisia. Nyt on taas korvalehden alaosassa siinä takana sellainen isohko kipeä patti. Puhdistin sitä neoamiseptilla niin kirveli hiukan, kun äsken näpelöin sitä tuossa.

Mutta nyt kun on stressiä niin toi alkoi vaivata ja kuvittelen jo syövät ja kaikki kauheudet. Mieskn sanoi, että hällä tulee niitä myös ja hän on sentään sairastanutkin syövän joskus eikä panikoi noista.

Tekis mieli ottaa neula ja tuikata. Se on kuitenkin sellainen pehmeähkö, venyy korvalehden mukana.

[QUOTE="vieras";27607604]Tulee mulle, ja miehelle myös. Ei ne ole vaarallisia.[/QUOTE]

Tuleeko teillä oikein isojakin? Tai isohkoja? Kestääkö kauan mennä pois?

tulee,mut nyt mulleon tullu ympäri kehoa paljon yksittäisiä finnejä. Toinen ku lähtee niin toinen tulee.Nää ei oe isoja vaan sellaisia pinempiä missä ihan mätäpää. Se sit siitä kuivuu ja tulee rupi, toisista tulee vain melkeinp' vetistämättä vain.
Onko nuo edes ns finnejä vai joku bakteeritulehdus?

tulee,mut nyt mulleon tullu ympäri kehoa paljon yksittäisiä finnejä. Toinen ku lähtee niin toinen tulee.Nää ei oe isoja vaan sellaisia pinempiä missä ihan mätäpää. Se sit siitä kuivuu ja tulee rupi, toisista tulee vain melkeinp' vetistämättä vain.
Onko nuo edes ns finnejä vai joku bakteeritulehdus?

Niin en tiedä... Mun mielestä tosiaan tulee tosta korvisten nypläämisestä herkästi. Olen joskus ollut pitkäänkin ilman koruja, kun niitä oli jatkuvasti ja aloin stressata.

En lähtis puristelemaan tai törkkimään niitä patteja neulalla tai sormilla. Finnin voi puristaa silloin kun se on "kypsä", eli siinä se valkoinen mätäpää näkyy selvästi (ja silloinkin varovasti ja puhtailla käpälillä/talouspaperin avulla tms, ja puhdistusaineet päälle).

Jos siinä ei mitään mätää tms näy, niin ei siitä kannata pelkkiä kudosnesteitä lähteä väkisin pusertamaan ulos. Se vain tulehtuu pahemmin, ja kestää pidempään parantua.

Sinuna yrittäisin vain malttaa puhdistella sitä/niitä rauhassa ja rasvailla kuivattavilla rasvoilla (akneen sopivat), ja olla käpälöimättä niitä sormilla. Noita tulee ja menee varmasti jokaisella jossain vaiheessa elämää.

En lähtis puristelemaan tai törkkimään niitä patteja neulalla tai sormilla. Finnin voi puristaa silloin kun se on "kypsä", eli siinä se valkoinen mätäpää näkyy selvästi (ja silloinkin varovasti ja puhtailla käpälillä/talouspaperin avulla tms, ja puhdistusaineet päälle).

Jos siinä ei mitään mätää tms näy, niin ei siitä kannata pelkkiä kudosnesteitä lähteä väkisin pusertamaan ulos. Se vain tulehtuu pahemmin, ja kestää pidempään parantua.

Sinuna yrittäisin vain malttaa puhdistella sitä/niitä rauhassa ja rasvailla kuivattavilla rasvoilla (akneen sopivat), ja olla käpälöimättä niitä sormilla. Noita tulee ja menee varmasti jokaisella jossain vaiheessa elämää.

Käykö sinkkipasta? Sitä olis ja se kuivattaa ainakinI mulla sit muuta oo...

[QUOTE="alkup";27607670]Käykö sinkkipasta? Sitä olis ja se kuivattaa ainakinI mulla sit muuta oo...[/QUOTE]

Tjaa, miksei se ainakin aluksi käy, en ainakaan näe mitään suoranaista estettä miksei kävisi. Itsellä ei tosin ole kokemusta sinkkipastan käytöstä, joten.. :)

Jos vaiva on kerran uusiutuvaa, niin mikset kävisi apteekista kysymässä jotain täsmällisempää voidetta tulevaisuuden varalle? He kyllä ainakin osaisivat neuvoa mitä kannattaa laittaa. Itse ainakin sain hyviä neuvoja aknen hoitoon sieltä, ja kosmetologilta myös :)

Tjaa, miksei se ainakin aluksi käy, en ainakaan näe mitään suoranaista estettä miksei kävisi. Itsellä ei tosin ole kokemusta sinkkipastan käytöstä, joten.. :)

Jos vaiva on kerran uusiutuvaa, niin mikset kävisi apteekista kysymässä jotain täsmällisempää voidetta tulevaisuuden varalle? He kyllä ainakin osaisivat neuvoa mitä kannattaa laittaa. Itse ainakin sain hyviä neuvoja aknen hoitoon sieltä, ja kosmetologilta myös :)

No meillä on töissä kosmetologeja niin niiltä vois tietty kysyä. :D

minun mielestä voi liittyä hormoonitoimintaankin, raskaana ollessa mulle tuli aina korvanlehteen tai tuohon korvan sisäpuolelle. Onneksi olivat helposti puhkeavaa sorttia, mutta kipeitä, eikä yleensä mitään päätä niissä havaittavissa.

Minun miehelle tulee ajoittain ja hän on joutunut käymään lääkärissä, että lääkäri leikkaa patin auki ja puristaa sen mömmön pois sieltä. Muuten ei saa niitä pois ja ne ovat tosi kipeitä.

[QUOTE="vieras";27608453]Minun miehelle tulee ajoittain ja hän on joutunut käymään lääkärissä, että lääkäri leikkaa patin auki ja puristaa sen mömmön pois sieltä. Muuten ei saa niitä pois ja ne ovat tosi kipeitä.[/QUOTE]

Onko tietoa mistä ne johtuu? Semmoselta toi mun mielestä vaikuttaa, että siellä on jotain sisällä... jotain töhnää siis. Mutta ne on mulla kaikonneet itsekseen aina ajan kans. Joskus on oikein tosi kipeitäkin olleet, vaikka ei ois niin isojakaan ja sitten taas isoja mutta vähemmän kipeitä.

Nyt toi vaan on saanut mut huolestumaan. Mutta mulla on niin paljon stressiä, että se johtuu varmasti siitä. :/

Yhteistyössä