Tuleeko tästä ongelma vai panikoinko typerästi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän tyttö on aina ollut hyvä syömään. Kaikkiruokainen ja kunnon annoksia. Jo vauvana söi tissimaitoa suuria määriä. Paino ollut aina + käyrällä. Täyttää kohta 4v, pituutta nyt 100 cm ja painoa 17kg. Vertailun vuoksi, itse olin lapsena sellainen "rimppakinttu", 4 vuotiaana pituutta 104,5 ja painoa 15kg. Tyttöä ei juuri liikkuminen kiinnosta, ei välitä pyöräillä tai kävella muutamaa sataa metriä pidempää matkaa. Muuten kyllä touhuaa koko ajan ja esim nyt pihalla potkinut potkukelkalla ja laskenut pulkkamäkeä. Ei näytä minun silmääni liian pulskalta, toki ei ole hoikkakaan. Kaverin samanikäiseen ja -mittaiseen hoikempaan verrattuna näyttää isolta ja kömpelöltä :( . Ei syö karkkia ja mehua ja pullaakin vain kahvipöydässä kun on vieraita. Ruoka on meillä sitä ns. tavallista kotiruokaa, joskus terveellisempää, joskus vähemmän terveellistä. Vihanneksia ja hedelmiä syö myös. Neuvola ei ole ollut koskaan huolissaan, mut mä alan olla. Mitä jos hänelle tuleekin joku ylipaino-ongelma?

No kyllä ne neuvolassa sanoo, jos tulee ongelmaa. Lapset on eri muotoisia. Kun sä vertaat johonkin ihan toisen ihmisen lapseen omaasi, niin ota huomioon, että se toinen voi olla muutenkin tosi siro ja pikkuruinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No kyllä ne neuvolassa sanoo, jos tulee ongelmaa. Lapset on eri muotoisia. Kun sä vertaat johonkin ihan toisen ihmisen lapseen omaasi, niin ota huomioon, että se toinen voi olla muutenkin tosi siro ja pikkuruinen.

Joo, kaverin lapsi on sirompi kuin omani. Mut vertaan myös itseeni lapsena. Olin hoikka, jopa laiha. Nyttemmin niinikään hoikka (en laiha) mutten kuitenkaan siro. Mies on hoikka mutta koko loppu suku hänellä ylipainoista.

jos syötät luvut vaikka verkkoklinikka.fi kasvukäyrään,niin näet että paino ei ole kovastikaan plussan puolella, joten ei ole ylipainoinen. ongelmia voit aiheuttaa, jos kyttäät aiheetta alle kouluikäisen painoa.

jos syötät luvut vaikka verkkoklinikka.fi kasvukäyrään,niin näet että paino ei ole kovastikaan plussan puolella, joten ei ole ylipainoinen. ongelmia voit aiheuttaa, jos kyttäät aiheetta alle kouluikäisen painoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ja:

Pari päivää sitten täällä oli joku amerikkalainen (?) sivu jolla sai laskea lapsen bmi:n ja sen mukaan tyttö on ylipainoinen. En ole tytölle asiasta tietenkään mitään sanonut, enkä ole vahdannut syömisiä tai sanonut että ei saa ottaa ettei liho tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ja:

Pari päivää sitten täällä oli joku amerikkalainen (?) sivu jolla sai laskea lapsen bmi:n ja sen mukaan tyttö on ylipainoinen. En ole tytölle asiasta tietenkään mitään sanonut, enkä ole vahdannut syömisiä tai sanonut että ei saa ottaa ettei liho tms.

Joo, mutta se oli munkin mielestä pikkasen erikoinen sivu... Syötin sinne oman lapsen tiedot, joiden mukaan hän on normaalipainoinen, mutta sieltä paksummasta päästä. Mutta kun vertaan häntä ikätovereihin, hän näyttää mielestäni sirolta ja hennolta ja hoikalta. Jos itseeni vertaan sen ikäisenä, niin onhan hän aika vahvan näköinen.

Jotenkin aika tiukalta vaikutti se taulukko.

Yhteistyössä