Tuleeko sitteriä käytettyä?

Miettii tässä että kannattaisiko ostaa sitteri tulevalle vauvalle. Meillä 11/08 syntynyt tyttö ja toinen tulossa huhtikuussa. Esikoisella tuli pidettyä paljon sylissä ja se vähä mitä oli tarvetta niin käytin kaukaloa. Nyt silti mietin että olisiko sille näin kakkosen kanssa käyttöä, ei ehkä ehdi niin paljon pitää sylissä, kun tuo esikoinenkin on vielä pieni ja kaipaa huomiota.
Käytettyjä oon katsellut, mutta silmiin pisti myös tällainen, eikä hintakaan ollut kova. Meillä kun mahdollisuus käydä paikan päällä myös katsomassa ja kokeilemassa:
http://www.vaunula.fi/carena_babysitter_lelu.htm

Ajattelin, että olisikohan tuo kuomu kätevä kesällä. Voisi viedä myös ulos. Esikoinen oli aina vaunuissa, mutta tuohan olisi kätevän oloinen.

hyvin vähän käytettiin, pari kk syöttöhommissa, mutta senkin olisi voinut kaukalossa hoitaa mainiosti. muuten ei poju siinä "turhaan" istunut.

anoppi sanoi, että loistava juuri kakkoselle kun esikko viihdyttää pikkuista, mutta saa nähdä hommataanko uutta sitteri kun vanha jo meni eteenpäin.

Meillä esikoinen inhosi koko kapistusta mielettömästi ja alkoi heti karjua kun sen laski siihen ja viihtyi paljon paremmin esim lattialla, mut toinen kyllä tykkäsi siinä aina vähän aikaa katsella ympärilleen.Tälle kolmannelle oon sen hankkinut jos siitä ois vaikka taas hieman apua:)

Meillä esikoisen kanssa oli, mutta kakkoselle ei vaan oli kaukalossa silloin kun piti johonkin saada eikä voinut sängyllä/lattialla/vaunuissa pitää. Hyvin ollaan pärjätty siis ilmankin. Ihan pienenä vauva oli paljon liinassa tai repussa.

Alkuperäinen kirjoittaja hansku83:
Meillä oli sitteri ja kyllä se tavallaan monta tilannetta pelasti. Oli kätevä syöttäessä ja vauva istui sitterissä kun kävin suihkussa.
meillä oli aika vaihtelevasti käytössä. Aika paljon oli vauva sylissä kun en raaskinut laittaa lattialle :) Syöttöpuuhia hoidettiin sitterissä ja sitten kun vauva lähti liikkeelle, kiipeili siinä itse ja keikkui menemään, silloin se oli jo ahkerammassa käytössä :)

moni on kehunut myös sitä Bumbo-mallista sitteriä, jos sitä voi sitteriksi sanoa. Siinä saa pienenkin vauvan jo istuvampaan asentoon eikä siitä pitäisi päästä edes karkuun. Tosin meidän neiti kun sellaista testasi, taisi karata siitä n. 45 sekunnin jälkeen...

Kyllä meillä on kaikki neljä sitterissä sylin lisäksi viihtynyt, ja syöttöpuuhissa ollut just hyvä kun ei ole vielä istunut syöttiksessä...

Suosittelen, ei niin iso investointi ole jos siitä kuitenkin päivittäisen avun lasten kanssa saa. :D

Suosittelen kyllä lämpimästi =)
Meidän lapsilla tuli ikäeroa 1v7kk ja päivien mittaan, en saisi mitään tehtyä saati pysyttyä esikoisen metkuissa ajantasalla, jos tyttö olisi kokoajan sylissä.
Esikoinenkin oli paljon sylissä, mutta niin se vain on, että huomiota ja syliä on kahdelle jaettava, joten kakkonen on alusta asti totutettu myös sitteriin =)

Syöttöpuuhissa on todella oivallinen ennen syöttötuolia.

Sanoisin että riippuu lapsesta. :)

Meillä esikoinen möllötteli sitterissä tyytyväisenä vaikka kuinka pitkiä aikoja. Tää toinen (nyt 3kk) taas ei siinä ole montaa minuuttia jaksanut istuskella, esikoisen hoito on sujunut pienemmän ollessa kantoliinassa. Ei olla kuitenkaan vielä heitetty sitterillä vesilintua, tulee varmaan taas hyödylliseksi kunhan kiinteät aloitetaan. :) Tosin senkin puuhan voi hoitaa sylissä tai kaukalossa kunnes voi alkaa syöttää tuolissa.

Kiitos vastauksista!
Voi olla että sen sitterin ostan, kun oikeastaan muuta uutta ei niin tarvitakaan, niin sellaisen perusmallisen voisi tuohon hankkia. Juuri tuli tuo kelan rahakin. Jos ei tykkää niin ei sitten tykkää. :)
Mulla myös kantoliina löytyy jota myös ajatellut opetella paremmin käyttämään kuin esikoisen aikaan, että eiköhän tuo saada jossakin viihtymään.

Meillä on Baby Björnin sitteri ja osoittautunut aivan mahtavaksi hankinnaksi! Aluksi tuntui turhalta hankinnalta, koska vauva oli siihen ihan liian pieni, mutta vähän kasvettuaan on viihtynyt siinä loistavasti. Oppi mm. istumaan lelukaaren avulla paljon ikätovereitaan aikaisemmin. Alkoi siis vetää sen avulla itseään istuma-asentoon. Lähes päivittäin on vieläkin käytössä. Ja mainittakoon vielä väärinkäsityksiä välttääksemme, että meillä pidetään poikaa myös paljon sylissä, sitteri ei siis meillä ole sylinkorvike!

Mä olin aluksi sitä mieltä, että me ei sitteriä tarvita yhtään mihinkään, mutta kun saatiin baby björnin balance -sitteri tutuilta lahjaksi vauvan ollessa n. 2 kk, se osoittautuikin aivan loistojutuksi. Tuon sitterin saa kolmeen eri asentoon, meillä edelleen siinä alimmassa. Sylinkorvike ei sitteri meilläkään ole, ja lattiatreeniäkin vauva saa.

Meillä sitteri melkein tärkein väline, vauva viihtyy loistavasti ja katselee siitä kun itse kokkailen tai siivoan tms jolloin ei voi vauvaa sylissä pitää. Niinkuin yllämainittu myös, mekin syötetään poikaa sitterissä kun ei saa vielä istuttaa syöttötuoliin. Kun poika oppi kääntymään vatsalleen liikkeet tulivat uniin todella niin vahvasti, ettei nukahtanut sänkyyn ollenkaan mutta sitteriin nukahti alta aikayksikön. Siitä oli sitten helppo kannella sankari sänkyyn uinailemaan :) Meillä Emman sitteri, netanttilasta tilattu, hyväksi todettu. Jos ostat, osta pestävällä päällisellä, meidän sitterissä käsinpesua suosittellaan mutta oon hurisuttanu jo useampaan kertaan 30* pesukoneessa ja linkous päälle eikä oo mikskään menny. Meille sitteri on korvaamaton, mukana aina myös reissussa ja mummolassakin oma kun saatiin lahjoituksena käytetty :heart:

meillä käytettiin paljon ennenkun tyttö siirtyi syöttötuoliin syömään vähä ennen 7kk ikää. siinä oli helppo syöttää, eikä oo niin 'ahtaalla' ku turvakaukalossa. käytettynäkin saa hyvä kuntoisia, mutta ei uudetkaa kovin hintavia oo.

Jos meillä ei olisi ollut alussa tärisevää sitteriä niin minä olisin ollut hourulassa.
Herra rauhoittui yölläkin sitteriin sen verran että nukuttiin pari tuntia kerrallaan.
Muutenkin viihtyi siinä. Köllötteli siinä aina kun tein kotitöitä tms.
En pystynyt pitämään huonon niskani takia sylissä kantorepussa.
Kyllä se ainakin meillä oli kultaakin kalliimpi ainakin mun niskojen takia, kun en paljon pystynyt kantelemaan. Mies kyllä kantoi enemmänkin.

meillä ollut kaikilla kolmella. meitin pojat kaikki niin kuumaverisiä että jos olisi vaan sylissä pitänyt niin hiki olisi pukannut. tällä kolmosella on sellainen tärisevä malli joka rauhoitti vatsan kipristykset helposti. meillä oli kolmosen kanssa pelastus kun mies lähti reissuhommiin takkaisin kun kolmonen oli noin 2kk siitä sitte seuraili kun laitoin veljille iltapalaa , pesin hampaat yms.

Yhteistyössä