Tuleeko sitä varmuutta koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Mulla ollu ajokortti reilu kuukausi ja todella arka ajamaan. Yhden kerran olen ollut yksin liikenteessä, muuten aina halunnut miehen mukaan. Miten saisin varmuutta, että uskaltaisin yksinkin lähteä ajelemaan?

-Jonttu-
Mun mielestä oli helpompi lähteä ajelemaan yksin, kuin että olisin ottanut siipan apukuskiksi. Olis jännittäny ku se ois kattonu mun ajotyyliä kuiteski sillä silmällä :LOL:

millipilli
Ajat, ajat ja vielä ajat niin kyllä se varmuus siitä kasvaa :) Mä rakastan ajamista (varsinkin yksin :D), vaikkakin nyt mulla on lievä kammo päällä tällä hetkellä, mutta päivittäin ajan kuitenkin

Vieras
Täytyy vaan vissiin sitten uskaltaa liikenteeseen. Harmittaa kun tykkään kyllä ajamisesta, mutta välillä on sellainen olo, ettei välttämättä ole muistissa esim. risteyksissä kuka saa mennä ja kuka odottaa=(

Tulee. 20 vuotta päivittäistä autolla ajamista takana ja tykkään ajaa autolla yksin. Sehän on nk. omaa aikaa :D . Kyllä se silloin alkuaikoina oli vaikeeta, mutta kokemuksen myötähän se varmuus karttuu. Tsemppiä ja rohkeesti vaan ajelemaan!

emo
etsi iso tyhjä parkkis, ja käy kokeilemassa miten auto käyttäytyy liukkaalla. ennakoi, mieti konflikti tilanteita ja mitä tekisit jos nyt sitä ja tätä ja sit laajemmin vielä että miten sun oletettu toiminta vaikuttaa ympäristöön. itse ainakin harrastan sellaista ajatusleikkiä. se antaa yllättäviä valmiuksia toimia.

emo
mut ei sitä varmuutta ihan kuukauden jälkeen voi odottaa. pikkuhiljaa se hiipii sieltä kokemuksen mukana. itse ajanu kymmenen vuotta ammatikseni ja kyllä vieläkin hiukka ahdistaa talvella huonolla kelillä lähteä liikenteeseen. kun aina ei ole itsestä kiinni.

Mulla on ollut ajokortti 3 tai 4vuotta. ajovarmuus lisääntyi toissa kesänä huomattavasti kun kävin isän kanssa 1600km matkan.
aikaisemmin vannoin etten ikinä aja satasta, mutta matkalla pakon edestä ajoin.
Pelkään vielä silloin tällöin ja olen hiukan epävarma, mutta ajovarmuutta löytyy ajamisen ja kokemuksien kautta.

siitä kuka saa mennä niin minä ainakin toimin niin jos en ole varma niin odotan, joku näyttää merkkiä että mees nyt siitä kun on sun vuoro ja joku menee eka ja menen sitten.
tosin tämän kautta olen oppinut havannoimaan ja miettimään asian ja kun olen risteyksessä tiedän useimmiten milloin on minun vuoroni.
Tietenkin rovaniemi on hiukka eri asia ajella kuin joku helsinki...

Minä ajoin kolarin kun kortti oli ollut 2-3kk ja sen jälkeen meni tovi kunnes ukko ajoi johonkin korpeen ja ilmoitti, että ajat muuten kotiin tai ollaan täällä.
onneksi :D autoilu on kivaa kun sen oikein oivaltaa.
autokoulussa sanottiin, että paras varmuus tulee kun on ajanut autolla 5vuotta. itse allekirjoitan tuon.

+ suosittelen ajamista kesäkeleillä todella paljon. ensi talvena omaat jo ajovarmuutta rutkasti enemmän :)

Vieras
Täytyy ottaa itsestä niskasta kiinni ja jättää se mies kotiin. Se on kans kaksipiippuinen juttu, toisaalta se on hyvä, että antaa vieressä neuvoja, mutta toisaalta mulle tulee kyllä suorituspaineita kun mies istuu vieressä. Se ei aina muista, että tosiaankin mulla on kortti ollut vasta vähän aikaa ja opettelen vasta sitä ajamista.

Yhteistyössä