Tuleeko muilla alapää kipeeksi pyöräilystä?

  • Viestiketjun aloittaja missävika
  • Ensimmäinen viesti
missävika
Mulla oikein vihloo klitorista, kun pyöräilee. Olen koittanut istua siinä satulassa vaikka missä asenossa, mutta jotenki se hankaa siihen inhottavasti tai survoutuu kasaan.
Tekee tosi kipeetä. Onko muilla tällästä ongelmaa?
 
En ole törmännyt moiseen ongelmaan, vaikka olen käyttänyt jos vaikka ja minkämoisia housuja. Suosittelen hankkimaan uuden satulan, tuo nyt vaan on jotenkin väärän mallinen, liian kova tjtn.
 
-vieras-
Pakko vielä kertoa: Talvella kun ajoin pyörällä niin luultavasti murtui häntäluu (oli 3kk kipeä). Väistin siis ihan tien reunaan autoa ja pyörä humpsahti pientareelle. Ajoin seisoviltaan, että olisin päässyt umpihangessa eteenpäin ja putosin sitten satulan päälle. Auts!
 
Jejhe
Käännä satulaa edestä alaspäin. Alkuun tuntuu oudolta polkea, mut siihen tottuu. Osta erilainen satula, jossain paikoissa voi mitata pyllyn leveydenkin, että saa oikean kokoisen.
 
Mutsis
Alkuperäinen kirjoittaja missävika;30254103:
Mulla oikein vihloo klitorista, kun pyöräilee. Olen koittanut istua siinä satulassa vaikka missä asenossa, mutta jotenki se hankaa siihen inhottavasti tai survoutuu kasaan.
Tekee tosi kipeetä. Onko muilla tällästä ongelmaa?
Pelkkä satulatolppa on eri asia kuin satula.
Kiinnitä satula siis siihen tolppaan, riittävän iso, muhkea, leveä ja tätimäinen.

Klitan vihlontaan auttaa kielihoito.
 
iu
Kevään ensimmäiset pyöräilyt eivät välttämättä ole mitään miellyttäviä kokemuksia tuolle peffaosastolle. Kesän mittaan paikat sitten parkkiintuvat eikä enää tunnu missään pidempikään polkaisu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukija66978
tarkista mitat
Milainen on oikein ajoasento, jossa klitoris on kiinni satulassa? Tai sitten on poikkeava anatomia.

Satuan pitäisi olla riittävä kova ja oikean levyinen. Satulass pitäisi istua ns. istuinkyhmyjen eikä klitoriksen päällä. Oikean leveyden saa mitattua esimerkiksi laittamalla paksu aaltopahvi kovan tuolin päälle ja istumalla siihen. Istunkyhmyt jättävät selvät kuopat pahviin, ja satulan pitäisi olla samanlevyinen kuin kuoppien = kyhmyjen väli.

Satulan oikea korkeus on myös tärkeä. Monilla naisilla on satula liian korkealla, jolloin taka (ja etu-) puolta hierretään satulassa sivuttain ja ylös-alas. Satulssa istuen jaka suorana kantapään pitäsi yltää sopivasti ala-aennossa olevalle polkimelle.
 

Yhteistyössä