Tuleeko muiden vauvoille puhdistusliinoista reaktioita?

En ole varma onko se puhdistusliina vai peruna/porkkana mikä aiheuttaa vauvan jalkojen taipeiden punaisuuden. Ne ovat siis ihan todella punaiset ja isolta alueelta, muissa taipeissa ei ole mitään. Puhdistin eilen ekaa kertaa liinalla ja nyt arvon onko se porkkana vai liinat... ehkä lopetan porkkanan ja liinat ja katson parantuuko. muutenkin atooppinen ja herkkä iho että kaikenmoisia reaktioita aina välillä, mutta ei koskaan näin pahaa.. :| :|

Minusta on aina tuntunut että ne puhdistusliinat eivät puhdista kunnolla, vaan aina jää jotain hautumaan. Reissussa on niitä kyllä käytetty, mutta kotona olen aina puhdistanut kakan vedellä. Jos olen reissussa joutunut kakat pyyhkimään peppupyyhkeellä, olen kotiintultuamme pessyt vauvan (tai taaperon) takapuolen vedellä. Eivät ne kemikaalit vauvan iholle hyvää tee, kun jäävät sinne vaipan alle hautumaan.

Kotona olen puhdistanut vauvan takapuolta ensin paperilla enimmät kakat pyyhkimällä ja sitten märillä vanulapuilla. Ja aina välillä toki ihan hanankin alla pesten.

Meidän pojalle ei koteuspyyhkeet oikein sovi ja niitä käytetään vain satunnaisesti, jos on ihan pakko. Hyvä vaihtoehto on pyöreät vanulaput, johon on suihkautettu vähän vauvaöljyä. Siis sitä, mitä voi laittaa kylpyvedenkin joukkoon. Maitokakkavaiheessa olivat oikein käteviä, kun ei joka vaipanvaihdon yhteydessä viitsinyt kuivaihoista pestä vedellä, jos oli vain vähän puhdistettavaa. Reissussa meillä on ollut kosteuspyyhkeitä, jos ei ole pesumahdollisuutta, mutta tiedän, että jotkut kuljettaa näitä samaisia vanulappuja valmiiksi öljyttyinä esim Minigrip pussissa hoitolaukussa.

Siis varsinkin HAJUSTETUT KOSTEUSPYYHKEET, vaikkakin ovat lapsille tarkoitettuja, haisevat ihan hirveältä!! Varmasti vaikuttavat vauvan ihoon! Jos on pakko niitä käyttää niin käyttäisin hajustamattomia. Hajustetuilla en pyyhkis edes itteeni!

Meillä Pampersin puhdistuspyyhkeet aiheutti kamalan reaktion, pyllystä iho suorastaan paloi rakkuloille :x :x Oli ihan järkyn näköinen ja takuulla kipeä. Pitkän aikaa olin käyttämättä mitään pyyhkeitä, mutta nykyään Lidlin pyyhkeitä olen silloin tällöin käyttänyt eikä niistä ole tullut mitään reaktiota.

Yhteistyössä