Tuleeko kellään Henkkamaukalla tai Ikeassa käydessä tyhjä olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 930
19 190
113
Tää on ihan tyhmä aloitus. Mut kävin täs yks ilta H&M:llä, Ikeassakin tullut käytyä.

Jotenkin vaikka siellä on halpaa vaatetta/tavaraa ja nuori naismyyjä puhuu iloisesti, niin mulla on jotenkin ontto olo niissä. Joku kosminen tyhjyys iskee. :D Opiskeluaikana se korostui, kun kavereita oli vain muutama, heitä en viitsinyt aina vaivata joten pyörin välillä iltaisin ostareilla aikaa tappamassa. Ja olin herkempi vielä.

Radiosta niissä putiikeissa laulaa löysästi joku vetelä-ääninen Billie Eilish vai mikä se parikymppisten lemppari on, vaatteet on viimesen trendin mukaisia. Silti se onttous vaan on niissä H&M:eissä, Zarassa, Mangossa jne.

Vai tuleeko se fiilis vaan sen takia kun on tyhjä ostari/Prisma ja ilta-aika, tulee ajatus että kaikki muut ovat illalla jossain, viettämässä laatuaikaa läheistensä kanssa?

Mut ei mulle tuu samanlaista fiilistä jos menen vaikka R-kioskille tai kenkäkauppaan jossa joku 50-v.myyjä-Ritu käkättää iloisesti.

Mut mulla on teoria: näiden monikansallisten ketjujen takana on joku kolkko, kasvoton globalisaatio-voima. Näennäisen rennon lifestyle-vaikutelman antaminen jättää tyhjäksi.

Mut sit voi olla sekin että ehkä mä oon vaan liian juntti ja vanha tuommoisiin nuorten trendiliikkeisiin. :unsure:

Vaikka toisaalta tuo kolkko tunne oli jo parikymppisenä niissä...

Yhteistyössä