Tuleeko ikinä toimimaan mulla painonhallinnassa tämä, mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli olen ollut vuoden alusta gfgllä ja matkaa tavoitteeseen n 10 kiloa vielä.
Jos/kun sen saavutan, tarkoituksenani on sen jälkeen alkaa ostamaan kerran viikossa karkkia.
Eli olen noudattanut pilkun tarkasti tuota gfgllä ja ainoa mitä minulla on ollut suunnaton ikävä tämän seitsemän viikon aikana on ollut IRTOKARKIT. Se himo ei ole hävinnyt minnekään.

Eli onko mahdollista pitää tuo paino vaikka kerran viikossa syön reilusti karkkia.
:D

Oletko siinä käsityksessä, että kaikki normaalipainoiset syövät vain kaurahiutaleita ja mehukeittoja päivät pitkät, vai mikä ihme kysymys tuo on... Itse en ole päivääkään ollut millään dieetillä, vaan syön ihan NORMAALI ruokaa, ja HERKKUJAKIN. Avainsana on KOHTUUS! Vaikka söisit joka päivä pari karkkia, niin siitä ei liho. Sit jos alkaa mennä karkkipussi, kyytipoikana vähän limsaa, jäätelöä, pullaa...niin siitä ne kilot tulevat. Syöt mitä syöt, kunhan huolehdit että kulutat riittävästi myös.

Jos menen vaikkapa ravintolaan syömään, syön siellä ihan mitä haluan. Huomioin sen sitten seuraavien päivien treeneissä, eli vedän vähän kovempaa.

Emmä tiliä : D
Olen vaan niin monta vuotta elänyt epäterveellisellä ruokavaliolla, että pitää oikeasti tehdä töitä et tulee syötyä monta kertaa päivässä pikkuannoksia

Irtokarkkeja on mieletön ikävä ja minä en tunne niiden kanssa sanaa kohtuus. Minusta on rikollista syödä 3 karkki päivässä. Haloo!!!
siis kysymys kai oli, että nouseekohan pino radikaalisti jos kertaan viikkoina syön ISON pussin karkkeja :D.

Niin ja voit varmaan koittaa kuitenkin vähentää, karkista tulee ainakin mulle paha olo kun ylittää tietyn rajan. Ja jos ostan karkkeja paljon, syön myös ne kaikki vaikka karkinhimo ois lähtenyt vähemmälläkin.

[QUOTE="vieras";28116189]Oletko siinä käsityksessä, että kaikki normaalipainoiset syövät vain kaurahiutaleita ja mehukeittoja päivät pitkät, vai mikä ihme kysymys tuo on... Itse en ole päivääkään ollut millään dieetillä, vaan syön ihan NORMAALI ruokaa, ja HERKKUJAKIN. Avainsana on KOHTUUS! Vaikka söisit joka päivä pari karkkia, niin siitä ei liho. Sit jos alkaa mennä karkkipussi, kyytipoikana vähän limsaa, jäätelöä, pullaa...niin siitä ne kilot tulevat. Syöt mitä syöt, kunhan huolehdit että kulutat riittävästi myös.

Jos menen vaikkapa ravintolaan syömään, syön siellä ihan mitä haluan. Huomioin sen sitten seuraavien päivien treeneissä, eli vedän vähän kovempaa.[/QUOTE]

Kuule, asiat ei ole niin yksinkertaisia kuin KOHTUUS, AINA.

[QUOTE="vieras";28116235]Suurin osa normaalipainoisista ja jopa laihoista ihmisistä herkuttelee, ja isommalla määrällä kuin kolmella karkilla ;)[/QUOTE]

Kyllä, mutta jos painoa alkaakin kertymään, eikä se lähde kohtuullistamalla, eikä tietyllä liikuntamäärällä, niin ei, se karkin vetäminen ei välttämättä onnistu ilman että paino lisääntyy/on lisättävä rajusti liikuntaa.

Mä söin aina helvetisti ja olin aina norm.painoinen, joskus kovin pienikin, enkä liikkunut. Nyt syön vähemmän kuin koskaan, liikun enemmän kuin koskaan, herkuttelen vähemmän kuin koskaan ja painan enemmän kuin koskaan.

[QUOTE="Vieras ap";28116239]No siis joku 400 - 500 grammaa : ashamed:[/QUOTE]

Päivittäinen vaje noin 500? karkeissa reilu 500kcal/100g..
6päivää laihiksella ja 1päivänä tuo läjä? On jo melkein plus miinus nolla että putoaako paino vai miten käy..

No tollanen karkkimäärä täyttää kyllä jo yksinään päivän tarpeen... jos sen lisäksi syöt normiruuat tavalliseen tapaan (mikä sinänsä on hyvä asia), tulee noista karkeista kuukaudessa kilo lisää.

[QUOTE="vieras";28116277]No avaatko vähän, miten tuo asia voisi olla monimutkaisempi?? Eiköhän se vähän jokaisella ylipainoisella ole ongelmana, että ei osata kohtuudella syödä ja herkutella. Syödään enemmän kuin kulutetaan.[/QUOTE]

Ei pelkkä kohtuus riitä kaikilla. Osalla painonpudotus vaatii rankkaa ja hikistä liikuntaa, niukkaa ruokavaliota ja totaalikieltäytymisiä herkkujen suhteen (riippuen herkuista). Lisäksi jotkut sairaudet sekä lääkitykset voivat vaikuttaa painoon ja/tai ruokahaluun.

Ehkä nyt avautui vähän.

Ei pelkkä kohtuus riitä kaikilla. Osalla painonpudotus vaatii rankkaa ja hikistä liikuntaa, niukkaa ruokavaliota ja totaalikieltäytymisiä herkkujen suhteen (riippuen herkuista). Lisäksi jotkut sairaudet sekä lääkitykset voivat vaikuttaa painoon ja/tai ruokahaluun.

Ehkä nyt avautui vähän.

Niin, kuten kirjoitin, painonhallinta onnistuu kun ei syö kulutustaan enemmän. Eli siinä se kohtuus=jollekin se on 1 pala suklaata päivässä, toiselle vähän enemmän, kolmannelle pala viikossa. Jokaisen täytyy itse etsiä ne OMAT kohtuuden rajat. Itse harrastan 5 krt viikossa rankkaa hikiliikuntaa, minkä ansiosta voin useamman kerran viikossa syödä jotain PIENTÄ herkkua. Tänään söin 2 palaa tummaa suklaata, ei enempää. Se on minulle se kohtuus tänään. Jos jollain viikolla en pääse treenaamaan niin usein kuin normaalisti, pudotan välittömästi osan herkuista/ruokamääristä pois. Eli taas oman kohtuuden hiomista...

Sairaudet ja lääkitykset nyt jätetään ehkä kuitenkin tämän keskustelun ulkopuolelle...

Yhteistyössä