Tuleekin sitten ankea vuosipäivä... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Meillä on sunnuntaina neljäs vuosipäivä. Oltiin järjestetty poika vaarilleen hoitoon illaksi että päästäis yhdessäulos syömään. Mä ompelin mekonkin itselleni sitä varten ja hankin miehelle lahjan jne. Mutta sitten tänään odottikin hirveä läjä laskuja postilaatikossa joissa oli eräpäivä heti. Olin mm. unohtanut ihan kokonaan maksaa puhelinlaskuni, ja mies ei ollut muistanut pyytää mua maksamaan autovakuutusta. Nyt meillä onkin sitten 100e rahaa viikoksi ennen miehen palkkapäivää, ja mä en oo koskaan elämässäni ollut tällaisessa tilanteessa. Nyt on vaan tän kuun ajan ollut rahat ihan sekaisin kun muutettiin uuteen kotiin ja takuuvuokraan meni pitkä penni.

Mä olen vaan jotenkin kamalan pettynyt. Mieskin oli koko viime viikon salamyhkäisesti vihjaillut siihen suuntaan että aikoo kosia mua, mutta nyt en varmaan sitäkään saa tietää kun kökitään sitten kotona koko sunnuntai. Sori purkautumiseni, ei tää varmaan ketään ees kiinnosta. :'(

Varmasti on suuri pettymys, mutta jos siirtäisitte sitä vuosipäivän juhlimista viikolla? Tiedän, ettei se ole ihan sama asia kuin juhlia sitä varsinaisena päivänä, mutta silloin olisi miehellekin tullut palkka ja voisitte mennä sinne ulos syömään. Tai sitten viette lapsen edelleen hoitoon, teette kotona jotain hyvää ruokaa ja nautitte olostanne kahdestaan. Kotonakin pystyy tekemään ravintolatasoista ruokaa ja maksaa huomattavasti vähemmän kuin ravintolassa.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Siis saattte olla kahdestaan koko päivän, olla rauhassa, rakastella rauhassa, tehdä yhdessä salaatin tai pitsaa, lähteä kävelylle syksyyn sateenvarjon kanssa tai ilman... Teille tulee ihana vuosipäivä.

• Tykkää
Reactions: Nyynä ja ...
No, teillä on neljä vaihtoehtoa:

1. unohdatte koko juttu ja tuskailette asiaa
2. menette suunnitelmien mukaan ja lainaatte rahaa ja saatte ihanan illan :)
2. menette suunnitelmien mukaan ja syötte luotolla ja saatte ihanan illan :)
3. laitatte kotona yhdessä ruokaa ja saatte ihanan illan :)

teet vaikka perunoita ja jauheliha soosia, mut katat pöydän nätisti ja kynttilät palamaan. jotain halpaa viiniä.. ei tule kallis ilta mut vietätte sen kahdestaan :)

[QUOTE="niinpä";24531796]ei kiinnostakaan. elämä on. jos toi on suurin murhees ni ole ilonen,.[/QUOTE]

No ei tosiaankaan ole, suuria murheita en vaan levittele ympäri nettiä.

Mutta ratkesipa tämäkin samalla sekunnilla kun painoin "lähetä" nappia. Mies soitti että oli unohtanut tai joku oli heidän töissä unohtanut maksaa hänelle edelisessä palkassa 4 päivän liksan, joten se on nyt maksettu tänään. Jee, me päästäänkin ulos. On siitä näköjään välillä hyötyäkin että ollaan hajamielinen perhe. :D

[QUOTE="Piika-äiti";24531808]Siis saattte olla kahdestaan koko päivän, olla rauhassa, rakastella rauhassa, tehdä yhdessä salaatin tai pitsaa, lähteä kävelylle syksyyn sateenvarjon kanssa tai ilman... Teille tulee ihana vuosipäivä.[/QUOTE]

Olipa ihanasti ajateltu. Pitäisi kyllä itsekin opetella ajattelemaan tuolla tavalla positiivisesti. :)

Kiitos myös kaikille muillekin vastaamaan vaivautuneille. :)

Mieluummin rahattomana kuin sairaalassa...

Meillä jokunen vuosi sitten vuosipäivänä tyttö oli tukehtua ruokaan kesken lounaan. Siitä sitten kiireellä ambulanssilla sairaalaan ja kun tässä pienessä kylässä tuo hoito on vähän mitä on, niin iltamyöhällä vielä toisella ambulanssilla isompaan kaupunkiin.

Kaikki päättyi hyvin, mutta tuota vuosipäivää ei kyllä unohdeta.

Tässä taas nähdään että raha se on joka tuntuu ihmiset tekevän onnelliseksi :(
Hyvä kunnollinen parisuhde ja lapsi jää toiselle sijalle vaan rahaa jos sitä ei ole aletaan parkumaan.

Mulle ois riittänyt ihan sekin, että muksut olisivat hoidossa ja meillä olisi ollut sitä aikaa toisillemme. Oltaisiin vuokrattu leffa ja ostettu iso säkki karkkia. Sytytelty kynttilöitä ja pimennetty olkkari ja kyhnytetty vierekkäin sohvalla. Oltaisiin tehty pitsaa iltapalaksi, saunottu yms.
Mutta mies on jo jotain keksinyt...tiedossa siis hääpäivä miehen malliin :D

[QUOTE="suru";24532005]Tässä taas nähdään että raha se on joka tuntuu ihmiset tekevän onnelliseksi :(
Hyvä kunnollinen parisuhde ja lapsi jää toiselle sijalle vaan rahaa jos sitä ei ole aletaan parkumaan.[/QUOTE]

Öh, no vai niin. Ei mua se raha pääasiana harmittanut, vaan se että suunnitelmat meinasi peruuntua. Me päästään yleensä kerran vuodessa syömään kaksistaan ulos, kai se nyt saa harmittaa jos se kerta oliskin jäänyt väliin? Ja hyvää, kunnollista parisuhdettahan tässä ollaan menossa juhlimaan, eikä se lapsikaan siitä kakkossijalle putoa että on yhden illan hoidossa. Ja tulee vielä yöksi kotiin.

Yhteistyössä