Tulee sitten varmaan karenssia 2kk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EiKamalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EiKamalaa

Vieras
:( :headwall:
Soitin tänään työkkäriin, kun maanantaina unohtui mennä ja työnhaku päättyi siihen päivään.

Eilen tuli kirje, jonka hain laatikosta vasta klo. 16 jälkeen ja sanottiin, että tieto on mennyt jo ytk:hon (tyött.kassa).

Niin tänään sano työkkärin täti, että vasta ensi viikon ma on aika hänelle ja siellä pitää täyttää lappu, MIKSI ei tullut. Ja se lappu menee sitten käsittelyyn, joka on vasta 2:n viikon päästä!!

Siis siihen asti en saa MITÄÄN ja jos eivät hyväksy syytä, tulee kahden viikon karenssi. Ihan kohtuutonta musta. :(

En oo kehdannu/uskaltanu sanoo miehelle mitään tästä unohduksesta yms...

Tuo on kyllä keljua, kun tollainen karenssi tulee, kun unohtaa mennä. Meillä kävi niin, että mies oli mahataudissa ja unohti koko työkkäri ajan. Pitkään jännitettiin, joutuuko tuolle karenssille, mutta onneksi ei sitten joutunut. Toivon mukaan ei sinun tartte karenssia kärsiä. Tosin pelkkä unohdus on aika huono syy...

Niinkun eilen täällä kyselin, niin joku sano, että hän oli itse vaan menettäny niiltä 2:lta päivältä päivärahan ja sitten oli vaan normaalisti jatkettu työnhakua... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Tuo on kyllä keljua, kun tollainen karenssi tulee, kun unohtaa mennä. Meillä kävi niin, että mies oli mahataudissa ja unohti koko työkkäri ajan. Pitkään jännitettiin, joutuuko tuolle karenssille, mutta onneksi ei sitten joutunut. Toivon mukaan ei sinun tartte karenssia kärsiä. Tosin pelkkä unohdus on aika huono syy...

Olis pitäny valehdella, mutta ei tullu mieleen: Lapsi sairas tms.

just joo, että kohtuutonta... kuule työkkäri on tavallaan sun työnantaja jonka ei tosiaan tarvii maksaa sulle palkkaa jos unohdat mennä töihin....

ei siellä mun käsittääkseni joka viikko tarvii juosta että aika huoleton veikko olet jos et moista käyntiä viitsi hoitaa...

Mä myös vastasin sulle eilen.
Eli mä unohdin elokuussa uusia työnhakuni,olis pitänyt soittaa/käydä maanantaina ja mä soitin heti tiistaiaamuna. Työnhakuni oli katkennut sillon maanantaina ja liittoon oli mennyt heti automaattisesti tieto ,mut tiistaiaamuna työkkärin virkailija peruutti liittoon sen katkaisuilmoituksen eli mä en menettänyt päivältäkään korvauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Mä myös vastasin sulle eilen.
Eli mä unohdin elokuussa uusia työnhakuni,olis pitänyt soittaa/käydä maanantaina ja mä soitin heti tiistaiaamuna. Työnhakuni oli katkennut sillon maanantaina ja liittoon oli mennyt heti automaattisesti tieto ,mut tiistaiaamuna työkkärin virkailija peruutti liittoon sen katkaisuilmoituksen eli mä en menettänyt päivältäkään korvauksia.
No miks ihmeessä mulle sitten sanottiin näin ja mun tapauksessa toimitaan näin? :O

Minun miehelle ainakin sanoi virkailija, että ei kykene itsekseen sitä katkaisemaan, kun on jo laput mennyt liittoon yms. Eli se on kokouksessa käsiteltävä asia. En tiiä sitten, onko kunta kohtainen käytäntö. :whistle: