Tukipohjalliset kenkiin

• Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti
"Lotta"
On pitänyt hommata ajat sitten ku lääkäri suositteli, no nyt on kantapää ihmeellisen kipee, raahaan jalkaa perässä, tätä on jatkut 1,5 vk. Kortisonipiikin sain siihen, ei oo oikein tehonnut. Vaikee uskoo että jalka kipu loppuu tukipohjallisen myötä.

Koettu on
Tukipohjallinen auttoi minua, kun kantapää oli kipeä, ilmeisesti sinullakin on akillesjänteen kiinnityskohta tms. tulehtunut. Itse en ostanut kalliita koko-pohjallisia, vaan esim. instrusta saa kantapään alle laitettavia kumisia "tyynyjä" noin 20e.. ne auttoivat heti! Ja esim. lenkkarit kannattaa ostaa sellaiset missä on joustopohja valmiina.

"Lotta"
Tukipohjallinen auttoi minua, kun kantapää oli kipeä, ilmeisesti sinullakin on akillesjänteen kiinnityskohta tms. tulehtunut. Itse en ostanut kalliita koko-pohjallisia, vaan esim. instrusta saa kantapään alle laitettavia kumisia "tyynyjä" noin 20e.. ne auttoivat heti! Ja esim. lenkkarit kannattaa ostaa sellaiset missä on joustopohja valmiina.
Ne kalliit pitäisi ostaa. Millä tämän kivun saa loppumaan ku ei tunnu mikään lääke tehoovan ku kävelee. Korkokengät ollu iso miinus, nyt vaan sandaaleilla ja lenkkareilla.

Shepps
Kortisonia voit piikittää ittees mielimäärin ja lääkkeitäkin syödä mutta jos jalassa on rakenteellinen vika niin kyllä sitä kannattaa hoitaa asianmukaisesti. Ts. Pyrkiä
korjaamaan esim. Jalan virheasento tukipohjallisella. Kallista se on, jos siis teettää ihan kunnolliset yksilölliset pohjalliset. Toisaalta parin sadan euron satsaus omiin jalkoihin ei varmaankaan ihan turhaa voi olla.

"miinuska"
Täällä Helsingissä edullisimmat yksilölliset tukipohjalliset maksavat alk. 150 eur. Hintahaarukka on todella lavea, aina 250 euroon asti ja varmaan paljon ylikin.

Tukipohjallinen tukee jalkaa, joten vasta pohjallisen myötä tiedät lähteekö kipu. Sinulla on luultavasti virheasento jalassa, johon taidetaan tarvita ko. pohjallinen.

"Lotta"
Kortisonia voit piikittää ittees mielimäärin ja lääkkeitäkin syödä mutta jos jalassa on rakenteellinen vika niin kyllä sitä kannattaa hoitaa asianmukaisesti. Ts. Pyrkiä
korjaamaan esim. Jalan virheasento tukipohjallisella. Kallista se on, jos siis teettää ihan kunnolliset yksilölliset pohjalliset. Toisaalta parin sadan euron satsaus omiin jalkoihin ei varmaankaan ihan turhaa voi olla.
Virheasento jalassa on, siitä on jalkahoitakin maininnut, sanokin että älä kävele usein korkokengillä. Meneekö ne pohjalliset sitten ihan jokaiseen mun kenkään :D

Pohjalliset menee tavallisiin kenkiin. Ei korkokenkiin. Ite vein joskus ihan malliksi muutamat mulle muuten sopivat kengät, niin pohjalliset myös on muuten mahtuneet jokasiin kenkiin. Respectalla siis itelle jokunen vuos sitten tekivät pohjalliset.

mbt
Oletko kokeillut mbt-kenkiä? Ne ovat auttaneet usealla kantapääkipuihin. Jalan raahaaminen kuulostaa kyllä pahalta, joten on vaikea sanoa sopivatko mbt-kengät tuossa tilanteessa.

"vieras"
Työkaveri haki urheiluliikkeestä jotkin pohjalliset jotka muotoiltiin jalkapohjaan sopiviksi, oli maratonharjoittelussa kipeyttänyt jalkapohjansa. Kehui pohjallisia vuolaasti, hintaa en tiedä.

Yhteistyössä