Tukiaisella psykoosilääkitys... Eli se niistä oikeista demoneista seinillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näin

Vieras
Kirjoittaa uusimmassa Seiskan blogissaan:

"Olen joutunut syömään Ketipinor nimisiä masennuslääkkeitä, joista huomasin vasta nyt, että niiden selosteessa lukee että yhtenä haittavaikutuksena voi olla voimakaskin painonnousu."

Googlatkaapa Ketoprin.

"Ketipinor kuuluu psykoosilääkkeisiin. Sitä käytetään skitsofrenian hoitoon. Sitä käytetään myös kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisen vaiheen hoidossa.

Skitsofrenia on psykiatrinen sairaus, johon kuuluvat ajattelun, tunnereaktioiden ja käyttäytymisen häiriöt. Skitsofrenian oireita voivat olla esimerkiksi aistiharhat (esim. äänten kuuleminen) ja oudot ja pelottavat ajatukset. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön maaniseen vaiheeseen liittyy mm. voimakas hyvänolontunne tai kiihtyneisyys, kiihtynyt ajatuksenjuoksu, liiallinen energisyys, vahvasti vähentynyt unentarve ja yliärsyyntyneisyys. Ketipinor-tabletit lievittävät näitä oireita."

Jaa, kuka se sitten on uskonut, että nämä demonit olisivat olleet oikeita, ei tukiaisen mielen tekemää?

Niin, skitsofrenia on yleinen sairaus. Ja erittäin vaikea sairaus, valitettavaa jos Tukiainen sitä sairastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:

"Olen joutunut syömään Ketipinor nimisiä masennuslääkkeitä, joista huomasin vasta nyt, että niiden selosteessa lukee että yhtenä haittavaikutuksena voi olla voimakaskin painonnousu."

Googlatkaapa Ketoprin.

"Ketipinor kuuluu psykoosilääkkeisiin. Sitä käytetään skitsofrenian hoitoon. Sitä käytetään myös kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisen vaiheen hoidossa.

Skitsofrenia on psykiatrinen sairaus, johon kuuluvat ajattelun, tunnereaktioiden ja käyttäytymisen häiriöt. Skitsofrenian oireita voivat olla esimerkiksi aistiharhat (esim. äänten kuuleminen) ja oudot ja pelottavat ajatukset. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön maaniseen vaiheeseen liittyy mm. voimakas hyvänolontunne tai kiihtyneisyys, kiihtynyt ajatuksenjuoksu, liiallinen energisyys, vahvasti vähentynyt unentarve ja yliärsyyntyneisyys. Ketipinor-tabletit lievittävät näitä oireita."
lapselle vaihdettiin juri sama lääkitys , aikaisempi ei tehonnut ja tuli pään nykimistä ja sen selasta. tosi lahjakas , urheilullinen kaveri...ja erittäin impulssiivinen ja vilkas, nyt murros ikä alkaa painaa päälle.... onko lihominen todellakin suuri , oleellinen haittavaikutus, sillä niin lahjakas kaveri ku on ja pelaa fudista lautailee juoksee, treenaa hulluna, se on hänen intohimonsa. NO KAIKKI KIVA JA MIELENKIINTO KATOAA JOS "VÄKISIN " alkaa paino nousta...?

No, kyllä lääkkeitä todella käytetään muihinkin tarkotuksiin kuin mihin ne on alunperin tarkoitettu. Esim. masennuslääkkeitä käytetään vaikeaan kivunhoitoon.

Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 25, 100 tai 200 milligrammaa.
Vaikuttavat aineet Ketiapiini.
Käyttötarkoitus Lääkettä käytetään skitsofrenian ja manian hoitoon.
Vaikutustapa Ketiapiini vaikuttaa aivoissa pääasiassa serotoniini- ja dopamiini-nimisten välittäjäaineiden toimintaan. Se lievittää harhaisuutta ja muita psykoottisia oireita, mutta ilmeisesti aiheuttaa suhteellisen vähän psykoosilääkkeille ominaisia haittavaikutuksia, kuten äkillisiä lihasnykäyksiä.
Annostus Lääkärin ohjeen mukaan.
Lääkkeen ottaminen Tabletit niellään nesteen kera joko ruokailun yhteydessä tai tyhjään mahaan. Greippimehua ei saa ottaa tablettien kanssa lähekkäin, koska lääkkeen teho voi tällöin muuttua.
Haittavaikutukset Etenkin ensimmäisten hoitoviikkojen aikana voi ilmetä lievää uneliaisuutta, joka hoidon jatkuessa yleensä lievittyy tai poistuu. Uneliaisuus heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä. Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat mm. lievä voimattomuus, suun kuivuus, huimaus, ummetus, sydämen tiheälyöntisyys ja ruoansulatushäiriöt. Harvinaisia haittavaikutuksia ovat mm. painon nousu, pyörtyminen, turvotukset ja verisolujen tuotannon häiriöt. Alkoholin käyttöä lääkityksen aikana on syytä välttää. Kaikkien muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä on syytä neuvotella lääkärin kanssa.
Raskaus ja imetys Lääkäri arvioi lääkkeen käyttötarpeen raskauden aikana. Imettämistä hoidon aikana ei suositella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyteytään vain skitsofrenian hoitoon, ei muuhun.

Äläpäs jauha pjaskaa.

Käytetään erittäin yleisesti unettomuuden hoitoon, on kroonisen unettomuuden hoidossa paljon parempi ku nukahtamis- tai unilääkkeet, etenki pidempiä aikoja käytettäessa.

Unettomuuden hoidossa Ketipinoria käytetään hyvin pieniä annoksia ku taas esim. skitsofrenian hoidossa saattaa annoskoot olla satoja milligrammoja.

Ja puhun omasta kokemuksesta, nää on mun lääkärin suusta nää sanat. Mulla on Ketipinor juurikin kroonisen unettomuuden hoitoon, käytän sitä kausittain ja annostus on puolikas 25 mg ja sillä saa hyvin unen.

Mä oon maanis- depressiivinen, alan heti 1/2 tunnin päästä nukkumaan, jos otan Ketipinorin. Minulle se on unilääke, vaikka lääkäri sen johonkin muuhun määräsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:

Googlatkaapa Ketoprin.

Luuletko tosiaan ettei sinulle määrättäisi psykoosilääkitystä, vaikka näkisit oikeasti demoneja seinillä??? Tuo ei kerro mitään siitä onko tukiainen hullu vai näkeekö oikeasti henkimaailman juttuja. Oliko Jeesus, Muhammed, Paavali ym. skitsofreenikkoja ja psykooseissa koko elämänsä???

Ei pitäisi tuomita ihmisiä heidän käyttämien lääkkeiden mukaan. Käyttötarkoitukset ei ole aina sitä, mitä niissä lukee. Kyllä ne niitä määräävät lääkärit tietää varmaan tuon.

Mun erittäin läheinen ihminen näki myös demoneja ja luuli, että se on ihan tavallista, kyseli meiltä muilta, että ettekö te ole sitten nähneet.

Hän sai lääkkeet ja on parantumassa. Vielä se on hakusessa, mutta paranemaan päin.
Hän on oikein ihana ihminen "terveenä".

Surullista, että ihmiset näkee niin mustavalkoisesti.

Nyt aloin vasta ymmärtämään sen outoa käytöstä, sillä tosiaan on varmasti kaksisuuntainen. Naisparka, ei ole ihan tasapainossa tauti hällä. Esim.sen painonvaihtelut liittyy juuri siihen.

Yhteistyössä