Tukholman risteily..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikaa on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikaa on

Vieras
Kummalla kannattaa mennä silja vai viking? +/-
lapsille ohjelmaa? ( 5v, 8v)
kannattaako maihin mennä itse 7kk raskaana ja liitoskivut valtavat..
kesäloma suunnitelmia mietteissä mutta edellisestä risteilystä varmaan 15 vuotta aikaa :/

Silja on paljon siistimpi laiva joten sen valitsisin. maihin ei kannata lähteä, siljan satamasta pitkä matka keskustaan ja jos liitoskivut vaivaa niin ei kannata lähteä, ei siellä kuitenkaan ole mitään erikoista.. siljallahan on se iso kävelykatukin joten kyllä siellä saa aikansa kulumaan..

Siljalla on tuon ikäisille rastien etsintää yms. jos ette vielä ole varanneet niin kurkkaappa huutonettiä, siellä on kohtuu hinnalla joitakin risteilyjä myynnissä.

silja on paljon tasokkaampi laiva ja sopivampi lapsiperheille.
Viikkarin miellän enemmän sellaseks ryyppypurkiks, jossa ei kyllä ole siljaan verrattuna mitään tekemistä! Ja tuntuu muutenki tosi ahtaalta ja haisee yrjölle.

Siljaa kannatetaan siis!!!

Me oltiin juuri viime viikolla viikkarilla. Tiistaista torstaihin. Ryyppyporukat puuttui täysin. Lapsiperheitä oli paljon.

Ehkä laiva ei nyt ihan uutuuttaan loista. Mutta hyvin passas. Henkilökunta todella asiallinen ja ystävällinen. Lapsille oli järjestetty ohjelmaa jos jonkin laista koko sille ajalle kun laivalla oltiin. Siis ohjelma alkoi samalla kun laiva lähti ja sitä riitti klo 23:00 asti. Oli monenlaista touhua.

Oli taikuria, iltasatua, tanssituntia, suunnistusta, kasvomaalausta, karkkibingoa jne.

Lapsille oli varattu yksi kansi mihin oli tehty useampi leikkihuone leluineen. Ja sitten vielä toisella kannella oli myös pallomeri, leikkihuone ja wii pelikonsoleita.

Itse kyllä viihdyttiin. Ja oli huomattavasti edullisempi kuin silja.

Viikonloppuna en kyllä lasten kanssa lähtisi.

Lähdin viime torstaina Viking / Gabriella Tukholman risteilylle Helsingistä. Hyttinä tilava B4L. Viikkarin kanta-asiakkaana hintaa oli 40€. Ihan kiva reissu, mitä nyt torstai-iltana vähän myrskysi.

Kävin kesäkuun vaihteessa viikkarilla, kun koko b-hytin sai hintaan 20 euroa. Oli ryyppyporukoita ja lapsiperheitä. Itse kuuluin ensimmäiseen. :) Hyvin sinne kaikki mahtui joukkoon.

Siljalla olen käynyt viimeksi vuosi sitten. Ne nyt on hienompia laivoja.

Kyllä tuo Silja on saanut ääniä sen verta paljon että eiköhän sille käännytä, Viikkaria muistelinkin vähän nuhruiseksi paatiksi.. kuten joku sanoikin nuorison ryyppy purtiloksi :)

[QUOTE="Lila";24071728]Lähdin viime torstaina Viking / Gabriella Tukholman risteilylle Helsingistä. Hyttinä tilava B4L. Viikkarin kanta-asiakkaana hintaa oli 40€. Ihan kiva reissu, mitä nyt torstai-iltana vähän myrskysi.[/QUOTE]

Meillä kanssa oli tuo B4L Hytti oli muuten yllättävän tilava.

Meillä perheristeilyn hinta oli 236 sisältäen hytin meriaamiasen ja buffee-illallisen kumpaankin suuntaan 4 hengelle, tai siis viidelle. Kun tuo 10 kk meni ilmaiseksi.

Kyllä tuo Silja on saanut ääniä sen verta paljon että eiköhän sille käännytä, Viikkaria muistelinkin vähän nuhruiseksi paatiksi.. kuten joku sanoikin nuorison ryyppy purtiloksi :)

Menkää ihmeessä siljalla, mutta älkää järkyttykö sielläkään niistä ryyppyporukoista. Kyllä niitä sielläkin on.

Ja kummallakaan laivalla ne ei ole vain nuorisoa, jotka ryyppää. Kahdella viimeisellä kerralla buffetissa viereiseen pöytään on istunut keski-ikäistä jengiä niin päissään, ettei mitään rajaa. Viimeksi yksi setä veti lasten lihapullia puolisammuneena. Yök.

Jos on tarkoitus maissakin viihtyä, ei kai niin väliä kummalla laivalla menee. Silja ei enää juurikaan sen hienompi kuin Viikkari. Näin kesäaikaan on oikeastaan ihan sama, molemmissa ne kokouskannet on muutettu lasten leikkipaikoiksi. Talvella suosin Viikkaria, sillä niillä on isommat ja paremmat leikkitilat lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;24071809:
Semmonen hytti jossa on kummallakin seinällä kerrossängyt. Lapset tykkää varmasti siitä ikkunasyvennyksestä, mutta muuten hytti ei ole koolla pilattu.

jaa.. mä kun luulin että promenade luokan hytti on sellainen, missä hytin ikkuna on laivan kävelykadulle päin.. esim. silja serenadella ;)

[QUOTE="hippo";24071885]jaa.. mä kun luulin että promenade luokan hytti on sellainen, missä hytin ikkuna on laivan kävelykadulle päin.. esim. silja serenadella ;)[/QUOTE]

No juu "anteeksi" kun en tarkentanut minne päin se ikkuna on. Eikö jo nimi kerro?

[QUOTE="hippo";24071885]jaa.. mä kun luulin että promenade luokan hytti on sellainen, missä hytin ikkuna on laivan kävelykadulle päin.. esim. silja serenadella ;)[/QUOTE]

On siinä ikkuna kävelykadulle. Noita Promenade-hyttejä on vain Silja Serenadella ja Silja Symphonylla.

Yhteistyössä