pia
Jään äitiysloman päätyttyä työttämäksi, saanko yhtäaikaa työttömyyskorvautta ja lastenhoidontukea? Vaik pääsinki töihin lapset jäävät kotihoitoon
isä hoitaa, joka on kotona yrittäjänä.. eli jokatapauksessa ei tule ainakaan alkuun kodinulkopuolista hoitajaa.Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:No mut jos sä menet töihin ja lapsia jää hoitamaan joku muu niin eiks se hoitaja saa sillo ne rahat?
kiitos.. eli en laita tuota hakemusta etukäteen. Laitan vasta sitten kun tiedän saanko töitä. Miten voiko isä hakea tuota kotihoidontukea jos äiti on työttömänä? Isä siis maatalousyrittäjäAlkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Et saa yhtäaikaa työttömyyskorvausta. Ne kai vähennetään toisistaan ja se erotus, jos jotain jää, maksetaan. Jos meet töihin ja lapset ei mene kunnalliseen hoitoon, niin silloin saat kotihoidontuen.
Jos sun mies on yrittäjä, niin et saa tietääkseni työttömyyskorvausta. Koska sun miehellä on velvollisuus palkata sut yritykseensä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:isä hoitaa, joka on kotona yrittäjänä.. eli jokatapauksessa ei tule ainakaan alkuun kodinulkopuolista hoitajaa.Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:No mut jos sä menet töihin ja lapsia jää hoitamaan joku muu niin eiks se hoitaja saa sillo ne rahat?
Tietääkö joku miten tämä oikeasti menee? ku kohta pitäisi alkaa tekemään hakemusta tuosta kotihoidontuesta..
Ainaki tähänasti oon saanu, koska miehen yritys ei voi työllistää minua. Toiseksi minulla on aivan erialan koulutus. Asiaa selviteltiin eka kerralla kun jäin työttömäksi, täytettiin kaikki liput ja laput, mut tilan koko on sen verran pieni ja on kaksi isäntää joten sain työttömyyskorvauksen.Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Jos sun mies on yrittäjä, niin et saa tietääkseni työttömyyskorvausta. Koska sun miehellä on velvollisuus palkata sut yritykseensä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:isä hoitaa, joka on kotona yrittäjänä.. eli jokatapauksessa ei tule ainakaan alkuun kodinulkopuolista hoitajaa.Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:No mut jos sä menet töihin ja lapsia jää hoitamaan joku muu niin eiks se hoitaja saa sillo ne rahat?
Tietääkö joku miten tämä oikeasti menee? ku kohta pitäisi alkaa tekemään hakemusta tuosta kotihoidontuesta..
tai toisinpäin..Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:Työttömyyskorvausta et ainakaan saa kotihoidontuen kanssa yhtä aikaa.
Toikin riippuu ihan alasta ja millanen yritys on. Itse työttömänä ja miehellä firma, jossa en todellakaan työllistyisi.Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Jos sun mies on yrittäjä, niin et saa tietääkseni työttömyyskorvausta. Koska sun miehellä on velvollisuus palkata sut yritykseensä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:isä hoitaa, joka on kotona yrittäjänä.. eli jokatapauksessa ei tule ainakaan alkuun kodinulkopuolista hoitajaa.Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:No mut jos sä menet töihin ja lapsia jää hoitamaan joku muu niin eiks se hoitaja saa sillo ne rahat?