tuhruvuodosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Kertoisitteko te joilla tuhruvuoto on yleistä, että minkälaisesta vuodosta on kyse? Onko vuoto vain värjääntynyttä valkovuotoa, vanhaa verta vai ihan tuoretta verta? Mulla on nyt noin viikon ajan vuotanut värjääntynyttä valkovuotoa, mutta menkat ei ole alkanut. Ihmettelen mistä mahtaa johtua... Lasketaanko kuukautiset alkamaan siitä kun varsinainen vuoto alkaa vai jo tästä tuhruvuodosta?

Ei ollut ketään vastannut tähän, niin minäpä teen sen.
Kuukautisten alkamispäivä lasketaan siitä päivästä kun kunnon vuoto alkaa ja jos se alkaa klo.18 jälkeen, niin seuraava päivä on kp1 eli tiputteluja ja tuhrutteluja ei lasketa mukaan.
Minulla tuo tiputtelu/tuhruttelu alkaa viikkoa ennen menkkoja. Lääkärin mukaan keltarauhasen vajaatoiminta yhdistettynä sairastamaani endometrioosiin aiheuttaa sen.
Sain siihen provera tabletit kierron 15-24 päiville, mutta nyt en enää vain tuhruta vaan ihan kuin olisi niukat menkat, ja niiden pitäisi alkaa vasta tiistaina ?
Lisäksi olo on ihan voimaton ja kuvottaa hirveesti sekä paleltaa koko ajan, taitaa olla hormoonit pahemmin sekaisin.

Mä en ole ikinä kuullutkaan että se lasketaan kello 18 ennen ja jälkeen??
Olen laskenut ekaks kiertopäiväks sen mikä päivä on meneillään, vaikka alkaisi klo.23 jos yön aikana alkaa niin se on seuraavaa päivää. Meen kyllä melkeen aina 00 jälkeen nukkumaan. Mutta se eka kunnon vuotopäivä tosiaan on se mistä lasketaa.
Ap:lle ,se tuhru on ruskeeta nimensä mukaista möhnää.
Jos sulla tulee vaaleanpunasta valkkaria niin voi olla myös tärpin merkki! Tulethan kertomaan kuulumisia?!
+++++

Lääkäri niin sanoi että klo. 18 jälkeen alkanut vuoto lasketaan alkaneeksi seuraavaan päivään (olen kuullut ja lukenut siitä muiltakin), en kait itse keksinyt, mutta kukin kait saa laskea miten tykkää.
Itsellä muuttui veri eilen haaleaksi, mutta tänään loppui kuin seinään, ans kattoo alkaako ne menkat sitten huomenna.
Ap, juu täällä ootellaan miten kävi?

Yhteistyössä