TUHATJALKAISISTA!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
onko kukaan nähnyt sisällään näitä juoksujalkaisia???Hyi helkkari!! Nään meillä muutaman kerran vuodessa sellasen 3cm pitkän punaruskeen vipeltäjän!!!!Hyi saakeli että puistattaa!

Joo, muistaakseni 2 kertaa olen nähnyt meillä sisällä. Ovat ihan kammottavia!! Mä en ole mikään ötökkäkammoinen, mutta noi juoksujalkaiset pistää inhottamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Joo, muistaakseni 2 kertaa olen nähnyt meillä sisällä. Ovat ihan kammottavia!! Mä en ole mikään ötökkäkammoinen, mutta noi juoksujalkaiset pistää inhottamaan!

Missäpäin asut? Kesällä ja syksyllä niitä tapaa enimmäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-68:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-68:
Hyi! Missä sä asut? Ulkomaillako? Ei meillä vaa tollasii vilistä, varsinkaan talvella.

Keski-suomessa :)

:o

Teillä on sit vissiin jo kevät pidemmällä, kun meillä täällä pääkaupunkiseudulla :D

En minä kyllä oo tänään sellasta nähnyt...Tuli vaan mieleen ne pikku paskiaiset.. :D

On meillä ollu. Kerran yhtenä aamuna heräsin ja mulla oli sängyssä tyynyn vieressä semmonen. :x

Mä en tykkää ötököistä lainkaan. Enkä varsinkaan tolleen aamutuimasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:

Missäpäin asut? Kesällä ja syksyllä niitä tapaa enimmäkseen.

Lahdessa. En muista mikä vuodenaika on ollut kyseessä, mutta 2 kertaa olen nähnyt tuon inhotuksen kylpyhuoneessa ja kerran meidän makuuhuoneen lattialla. Tarkemmin laskien siis sittenkin kolmesti olemme kohdanneet. YÖKYÖKYÖK!

Kerran otin tossun pois jalasta ja potkasin "nukan" irti sukasta ni se "nukka" oli tollanen örvelö!!!!
Sen jälkee viikon ajan vainosin kaikkia epätasasuuksia jalan alla.. :S

Mä en tiedä miten niistä pääsee eroon, muuta kuin tappamalla tavattaessa. Tuhatjalkaisiakin on niin eri kokoisia, on hyvin pieniä, ja sitten samanlaisia kuin tossa kuvassa. Pienimpiä varmaan kannattaa yrittää myrkyttää, mutta en tiedä tehoaako joku Raid tms. noihin isompiin.. :x

Oli tollasia meidän vanhassa kodissa - pääkaupunkiseudulla, mutta peltoa, metsää & omakotitaloja ympärillä. Ne kasvoi tosi isoiks vielä (samoin kuin lukit, jotka oli jättiläisiä) - suurimmat tuhatjalkaset oli n 5-8cm, ja just punaruskeita ni luulen et sama heppu. Harvoin näkyi, mutta mieleen painuivat 8( Sellaseen oli niiin mukava törmätä. "Hei, mikäs siinä luikert-EI HEMMETTI!"

kuvassa oleva öttimönkijäinen on ruskotuhatjalkainen, toiset on kokeilleet ruokasoodaa toiset myrkkyjä? itse en uskalla kokeilla kumpaakaan kun täällä asuu kuitenkin myös kotieläimenä koira, sehän on ensimmäisenä kaikkea syömässä..

YÖK!! kyll vaan noi ötökät on nii hirveitä ett miks pitääkin kaikenmoisia mönniäisiä maan päällänsä kantaa...aivan turha eläin ja varsinkin kun ne tuppautuvat sisälle...HYI!!! :/

Yhteistyössä