Tuettu loma ja anopin kommentti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeellistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeellistä

Vieras
Anopin innoittamana haimme tuollaiselle tukilomalle kun kehui kuinka mammojen kanssa hakevat niihin ja yleensä pääsevätkin.
No nyt kävikin niin iloisesti että me saimme kyseisen loman.
Ilmoitin anopille ja kovin oli ensin iloissaan mutta tokaisi sitten jotain mitä en tajua :O
Anoppi sanoi minulle että semmoinen tukiloma tekisi minullekin (siis allekirjoittaneelle) yksin hyvää jotta saisin perheestäni lomaa.
Olin että ööö mitä?
Miksi minä tarvin omaa lomaa, minulle on lomaa kun pääsemme koko perhe lomalle ja minun ei tarvitse keskittyä kuin nauttimaan lomasta ja saan kerrankin antaa kaikkeni lapsille ja miehelleni ilman että äidin täytyy välillä pestä pyykkiä tiskata siivota tehdä ruokaa käydä kaupassa jne.
Anoppi oli tuon kommenttini jälkeen vaisu ja ei tiennyt mitä sanoa.

Lopetimme puhelun aika nopeaan kun huomasin ettei anoppia oikein minun vastaukseni miellyttänyt.

Kysyin mieheltäni että mitähän anoppi mahtoi tarkoittaa että onko anoppi mahdollisesti miehelleni sanonut jotain?
Tai olenko muka niin ylirasittunut normaali perhe elämästä että itse en edes sitä tiedostaisi?
Mieskin oli ihan ihmeissään,ei osannut sanoa mitään ihmetykseltäään.
Aikanaan kun hän on ollut pieni ei heilläkään vanhemmat kadonneet yksin lomailemaan vaan koko perheenä hekin silloin lomaili.

No eiköhän hän ihan hyvää tarkoittanut. Jos sinä olet nyt pitkään panostanut perheeseesi niin anoppi ajatteli että sun olisi hyvä päästä vähän tuulettumaan ja sanoi sen nyt tuossa yhteydessä yleisesti. En usko että viikon yksinäistä lomaa tarkoitti kuitenkaan.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Tuskin se anoppis mitään ihmeellistä tai ainakaan pahaa tarkoitti.

Ehkä joskus elämänsä varrella on itse tuntenut lievää väsymystä perheeseensä ja kaivannut omaa aikaa, ja arvelee sinunkin joskus olevan. Ehkä arvioi ajankohdan väärin.

(Mutta luultavasti sinäkin sen väsymyksen joskus vielä tulet tuntemaan. Ehkä anoppi vähän hämmentyi tajutessaan, että et ole siinä vaiheessa juuri nyt.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Tuskin se anoppis mitään ihmeellistä tai ainakaan pahaa tarkoitti.

Ehkä joskus elämänsä varrella on itse tuntenut lievää väsymystä perheeseensä ja kaivannut omaa aikaa, ja arvelee sinunkin joskus olevan. Ehkä arvioi ajankohdan väärin.

(Mutta luultavasti sinäkin sen väsymyksen joskus vielä tulet tuntemaan. Ehkä anoppi vähän hämmentyi tajutessaan, että et ole siinä vaiheessa juuri nyt.

Voihan se noin olla että hän olisi omaa lomaa sitten kaivannut, en tiedä.
No osaan sitten seuraavaksi ehkä asennoitua paremmin moiseen kommenttiin :)
Voihan se olla että hän on sitten perhe-elämän kokenut aikanaan niin raskaaksi, jokainenhan me ollaan yksilöitä ja ei kaikki aina jaksa sitä mitä toinen jaksaa.

Veikkaisin että lähes kaikki äidit kaipaavat jossain vaiheessa pientä lomaa perheestään. Varsinkin jos ovat olleet pidempään kotiäiteinä, lapsia on useampia ja arki pyörii pääosin sen perheen ja lasten ehdoilla. Minusta kyllä tuntuu ihanalta ajatukselta ja itse ottaisin tuon anopilta kohteliaisuutena, vaikka en sillä hetkellä voisikaan kuvitella lähteväni minnekään kuopuksen luota. :) Siis lähinnä kiitoksena siitä miten paljon olen tehnyt töitä perheeni eteen.

Olin itse viikon kylpylässä työnantajan maksamalla "kuntoutuksella" . Ihmettelin että pääsin ihan terusterve ihminen .
Oli ihanaa :)
Anoppisi tarkoitti varmaan sitä että jokainen kaipaa/tarvitsee aikaa itselleen . Aikaa täysin itselleen jotta voi tehdä sitä mitä haluaa .Että ei tarvitse huolehtia kuin itsestään . Hyvää tarkoitti :) ihan varmasti

Minusta se oli anopiltasi ihanan huomaavainen kommentti. En ymmärrä mistä rupesit naputtamaan, kun toinen ihan tosissaan yritti ajatella sinua ja osoittaa, että ymmärtää äitiyden rasitteet. Ihmettelen vähän sitäkin, eikö sinulla ole minkäänlaisia omia intressejä perheen ulkopuolella? Onko elämäsi pelkkä perhe ja työt? Omaa persoonaansa ei koskaan kannata kadottaa perheen ja työkiireiden ristitulessa. Sitä pitää vaalia, ettei jäisi täysin tyhjän päälle, kun lapset lentävät pesästä. Siinä vaiheessa niitä kriisejä sitten syntyy, jos ei ole mistä pitää kiinni tai mitä tehdä perheen ulkopuolella, ihan itsekseen.

Jos toi kommentti tulisi mun anopin suusta, se tarkoittaisi että hän olisi aidosti huolissaan jaksamisestani ja toivoisi minulle rentouttavaa breikkiä arjesta ja omaa aikaa hyvää tarkoittavalla tavalla. Jokainen kuitenkin kokee tuon asian erilailla. Jo se että ei tarvii tehdä ruokaa, pyykätä jne on sitä lomaa arjesta.

Yhteistyössä