Tsi vaipoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
eli imeekö fleece, vai ei? jostain luin tai sitten on luetun ymmärtämisessä ollu just sillon katkosta, että se hylkis kosteutta, mut tätä testasin. kuulu *slurps* ja vesi oli poissa. imeyty fleeceen ja teki siitä pitkän :laugh: eli susi.

froteehan imee ja sitä voi käyttää imuina? teenkö mä ne suoraan vaippaan "sisäpuoleks" ja teenkö mä niitä pötköjä? onko kellään mittoja?
voiko froteesta tehä pesulappuja?
vai onko mulla kaks isoo pussia pyyhkeitä turhaan?

löysin jotain karvasta kangasta, toinen puoli siitä on semmosta jogging puku kangasta. testasin ja hyvin näyti pitävän vettä. eli sitä kannattaa käyttää eikö niin?

entä lakanat? mitä mä niillä teen?

ei muuta kysyttävää :)

Fleese on hyvää kuivaliinana, laskee nesteen läpi ja pitää näin pyllyn kuivana. Froteesta kannattaa tehä taittoimuja jos sulla ei oo kuivausrumpua, muuten ne kuivaa ikuisuuden. Kokohan riippuu ihan siitä minkä kokosia vaippoja sulla on..
Meidän vaippoihin mnee imut joitten pituus on n.45cm ja leveys n.12-14cm, eli teen imuja jotka saa taiteltua joko kuuteen kerrokseen tai kahdelksaan kerrokseen.
Lakana kangas on vähän huonoa imuihin kun on ohutta eikä ime kovin paljoo..

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
eli imeekö fleece, vai ei? jostain luin tai sitten on luetun ymmärtämisessä ollu just sillon katkosta, että se hylkis kosteutta, mut tätä testasin. kuulu *slurps* ja vesi oli poissa. imeyty fleeceen ja teki siitä pitkän :laugh: eli susi.

froteehan imee ja sitä voi käyttää imuina? teenkö mä ne suoraan vaippaan "sisäpuoleks" ja teenkö mä niitä pötköjä? onko kellään mittoja?
voiko froteesta tehä pesulappuja?
vai onko mulla kaks isoo pussia pyyhkeitä turhaan?

löysin jotain karvasta kangasta, toinen puoli siitä on semmosta jogging puku kangasta. testasin ja hyvin näyti pitävän vettä. eli sitä kannattaa käyttää eikö niin?

entä lakanat? mitä mä niillä teen?

ei muuta kysyttävää :)

Fleece:mä käytän jonain hoitoliinana, vie kosteudenpois iholta..
Frotee: voit tehä pesulappuja, on muuten hyviä...
vaippoina mä käytän froteeta imuina sellasia n. 30X30 palasia jotka taittelen pötköksi..
lakana sama homma voit tehä niistäkin sellasia pötköjä..ja käytän pul-kuoria päällä..
toivottavasti oli apua..

ahaa noniin nyt alkaa selvenemään :)
innostuin tässä pariviikkoa sitten näistä kestovaipoista ja aloin opiskelemaan.
lyhyt oppimäärä ei riittänyt vaan menin vaan entistä enemmän sekasin.

mut nyt alkaa päässä hahmottumaan miten mä kaiken teen :)

Kyllä ainakin osa fleeceistä imee nesteet itseensä, MUTTA niissä pinta jää kuivaksi, eli toimivat kuivaliinoina. Tai sitten vaipan ulkopintoina. Itse olen ommellut niistä taskuvaippoja, jotka tarttee päälleen villahousut.
Froteet kannattaa ommella pötköimuiksi, varsinkin jos sulla on saumuri.
Itse olen ommellut froteeta vaipan sisään max 3 kerrosta. Muuten on alkaneet ompelukoneen neulat katkeilla :kieh: . Ja toisaalta paksut froteevaipat kuivuu hirveän hitaasti.
Yksi hyvä vinkki on ommella vaipan päälle lisäksi erillinen 2-3 kerroksinen froteeimuläppä.
Vanhat lakanat käy mainiosti vaippoihin. Itse olen tehnyt niistä pötköimuja sekä vaipan päällyspintoja.

Tosta karvakankaasta en osaa oikein sanoa mitään varmaa. Mut jos se tuntuu imevän hyvin ja ei kutistu pesussa niin voihann sitäkin kokeilla =)

hyvä homma että saan niistä lakanoistakin tehdä jotain. nimittäin pussilakanoita oli kaks eli aika paljon kangasta :)

tää on hankalaa tää alkuun pääsy mutta kyllä näyttäis helpottuvan :)

Uusimmat

Yhteistyössä