TSH alle viitearvon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilpirauhanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kilpirauhanen

Vieras
Minulla ei ole kilpirauhaslääkitystä. Nyt S-TSH oli tippunut hieman alle viitearvon. T-4v oli 18 (viitteen yläraja 19).
Lääkäri ei noteerannut mitenkään kun lähes viitteissä arvot.

Mittasin sitten verenpaineen kun tuli keikahtelu tunnetta. Se olikin sitten 107/140 pari tuntia myöhemmin vielä 99/138

Mulla on koko ajan KUUMA ja punoitan.

Voisiko verenpaine johtua kilpparista?

siis pakko kysyä et onko sun alapainees tosiaan noin korkeet 140 ja 138,on meinaa todella korkeat,yläpaineet on kuitenkin matalat.Toi T-4v onkin hyvä jos on lähempänä ylä viitearvoa,sais olla viitearvojen ylä kolmanneksella,mut mikä sun TSH arvos sitten oikeen on?

Alkuperäinen kirjoittaja mä70;26266355:
siis pakko kysyä et onko sun alapainees tosiaan noin korkeet 140 ja 138,on meinaa todella korkeat,yläpaineet on kuitenkin matalat.Toi T-4v onkin hyvä jos on lähempänä ylä viitearvoa,sais olla viitearvojen ylä kolmanneksella,mut mikä sun TSH arvos sitten oikeen on?

Kyllä ne yläarvotkin on olemassa ihan syystä... Minulla on aika lailla samanlaiset arvot kuin sinulla kai. TSH on aika alhaalla ollut ja TV4 juuri rajoissa, mutta joitain oireita on minullakin. Kilpirauhasarvojani seurataan nyt jonkin aikaa ja sitten katsotaan pitääkö jotain tehdä. Verenpaine ja kuumotus ovat mahdollisia oireita.

Minulla on tuo TSH ollut ennen vakio 0,5. Viiteraja oli Näköjään 0,5-3,6. Aiemmin tuo T4V on ollut paljon matalempi, jopa 10 luokkaa. Yleensä siinä 12 tuntumassa.