Tsempatkaa mua eroamaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
No ei se eropäätös nyt oikeasti palstasta riipu mutta tuki olisi tarpeen.
Suhde on oikeasti niin mahdottoman huono että on jo saanut minut sairastumaan, terveys on epävarmaa, tuloja eikä koulutusta ei ole.
Tiedän että ero on silti mahdollinen, asunnon tulen saamaan ja että asiat järjestyvät mutta silti hirvittää.
Lähinnä ehkä pelottaa sen terveyden pettäminen, vaikka todennäköisemmin se lähtee kokonaan tässä suhteessa.

Ero tietenkin ainoa neuvo kun täältä tulet kyselemään, ihan mikä tahansa sinun ja miehesi tilanteesi on.
Elikkäs tulit kyselemään juuri oikealla foorumilla! ;)

Eli eroa heti siitä paskiaisesta!! Hän ei ansaitse sinua! Sinä ansaitset paremman tulevaisuuden!

No, suhteeseen on mahtunut pettämisiä, henkistä sekä fyysistä väkivaltaa,jatkuvaa valehtelua jne.
Tätä jatkunut monta vuotta ja yritetty terapioita, puhua ja yritetty aina vain uudelleen kunnes sitten sairastuin vakavasti.
Nyt en enää jaksa tai halua tuhlata aikaani ja terveyttäni moiseen, mutta tilanne ja lähtö on tietysti hankala.

Tilannetta ei yhtään helpota miehen kommentoinnit "Miten ihmeessä ajattelit pärjätä ilman MINUA? Eihän sulle ole edes ammattia tai työpaikkaa"..
Olen jo muutenkin peloissani tulevaisuudesta.

Lähteminen väkivaltaisesta suhteesta on HIRVITTÄVÄN vaikeaa, jos suhde on jatkunut kauan ja väkivaltainen osapuoli on saanut heikomman henkisesti nujerrettua. Ymmärrän tuon tuskasi paremmin kuin arvaatkaan. Oma äitini oli samassa tilanteessa ja lapsena vielä syytin häntä siitä. Myöhemmin monien omien suhdekokeilujen jälkeen totesin omakohtaisesti, että ihminen on avuton kuin siivetön lintu jos menettää uskon itseensä ja antaa elämänsä langat tyrannin käsiin.

Olen hokenut tälläkin palstalla kyllästymiseen asti askeleista ja etenemisestä askel kerrallaan, joudun jälleen kerran hokemaan samaa, tosin nyt suosittelen elämän järjestämistä sirpaleisiin, joista kokoat ehjän kokonaiskuvan. Ensin on lähdettävä, jotta voit luoda sirpaleita, joista koota yhtään mitään. Eli etsi se asunto NYT. Äläkä hanki sitä läheltä miestäsi vaan jostain kauempaa, paikasta, jossa saat tilaa hengittää. Älä katso taaksesi. Mennyt ei voi antaa sinulle mitään, tulevaisuus on ainoa toivo edetä.

Voit aloittaa sirpaleiden luomisen vaikka heti, juuri nyt, ottamalla selville kaikki mahdolliset opiskelumahdollisuudet, joihin voisit hakeutua (mikäli terveytesi sallii). Pelkästään opiskelupaikkojen selaaminen usein herättää toivon ja optimismin. Näet kaikki ne mahdollisuudet, joita sinulla on, alat pikkuhiljaa hahmottaa elämää eteenpäin vievänä tienä, eikä umpikujana.

Kun olet lähtenyt, älä jää makaamaan, toimi välittömästi. Näe ensimmäinen aamu uuden elämän alkuna, johon kuuluu parantuminen, opiskelu, uudet ja vanhat ystävät, henkinen hyvinvointi, ja lopulta työ, ja elämisen arvoinen elämä. Jos jäät lähtösi jälkeen vain makaamaan, olet yhtä vaaraksi itsellesi kuin olisit jäämällä tuohon suhteeseen. Paljon tsemppiä, positiivista mieltä, jaksamista sinulle!

Yhteistyössä