Tryptomax, Health sleep easy tai muut luontaiset uni"lääkkeet"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vesimeloni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vesimeloni"

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia siitä auttaako nuo kyseiset tai muun merkkiset uneen vaikuttavat luontaistuotteet? Itse en ole kauheasti luontaistuotteita käyttänyt, joitakin joskus. Jotkut on auttaneet, toiset ei.
15v pojallani on ongelmia nukahtamisessa, ei kertakaikkiaan vain nuku! Uni tulee joskus aamuyöstä ja sitten on ongelmia päästä aamulla ylös ja pysyä koulussa "hereillä".
Mitään unilääkkeitä en tahtoisi tuon ikäiselle alkaa syöttämään, kuin äärimmäisessä hädässä, kokeilisin ensin lempeämpiä keinoja.
Poika syö hyvin, ulkoilee paljon, liikkuu, eikä käytä päihteitä. Muutkin perusjutut on kunnossa! Eikä ole sairauksia.

Sininen uni tabletit. Rentouttaa ja auttaa nukahtamaan. Ei aiheuta riippuvuutta ja voi käyttää säännöllisesti.

"Sininen Uni 40 kpl
UUSI VERSIO!
Rentouttaa mieltä ja kehoa, parantaa unen laatua. Sis. unettavaa Valerianaa ja rauhoittavaa L-teaniinia."

Mä oon kokeillut jotain valeriana (?) valmistetta silloin kun poika oli pieni ja mulla oli univaikeuksia. Eipä ainakaan mulle auttanut. Mutta punaviini auttoi, lasillinen joka ilta :p

Onnistuisitteko saamaan lääkäriltä kokeiltavaksi melatoniinia? Siitä vois olla apua.

Melatoniini on tosi suosittua, ja sitä sisältävää Sinistä unta saa tosiaan taas luontaistuotekaupasta.

Ite ajattelin just tilata iHerbistä melatoniinia halvemmalla, mutta mitä niistä kannattais ottaa? Pitäiskö sen olla pitkävaikutteista? Ja onko se silloin tuo time release -versio? Mitä porukka on käyttänyt, mikä on auttanut?

[QUOTE="vesimeloni";25765020]Oletko Flop siis itse kokeillut tuota? Oliko apua?[/QUOTE]

Joo käytän toisinaan ja auttaa se. Ja se on mukavan kuitenkin sellainen "laimea" ettei siitä menee ihan tokkuraan, vaan kun heräät niin on virkeä ja normaali olo

melatoniinia saa paljon halvemmalla reseptillä, yliopiston apteekin melatoniini, 100 tabua alle 15 euroa muistaakseni. Saa kyllä joka apteekista, mutta tarvii reseptin. Mun 11 v poika käyttää, ottaa yhen tuntia ennen nukkumaanmenoa, auttaa.

Melatoniini tosiaan auttaa monilla, mutta sen tilaaminen ulkomailta on kiellettyä, koska on suomessa reseptinalainen lääke (vaikka muualla luontaistuote). Välillä Suomessa myydään ns. salaa luontaistuotetta joka sisältää melatoniinia, mutta ne vedetään aika pian aina markkinoilta. Viimeisimpänä melatoniinivalmisteena olen bongannut Sininen uni jet lag -tabletit jotka sisältävät 2mg melatoniinia. Lääkäriltä puolestaan voi saada YA:n 3mg melatoniinitabletteja, jotka ovat edullisempia ja tehokkaampia kuin luontaistuotteet.

Melatoniini tosiaan auttaa monilla, mutta sen tilaaminen ulkomailta on kiellettyä, koska on suomessa reseptinalainen lääke (vaikka muualla luontaistuote). Välillä Suomessa myydään ns. salaa luontaistuotetta joka sisältää melatoniinia, mutta ne vedetään aika pian aina markkinoilta. Viimeisimpänä melatoniinivalmisteena olen bongannut Sininen uni jet lag -tabletit jotka sisältävät 2mg melatoniinia. Lääkäriltä puolestaan voi saada YA:n 3mg melatoniinitabletteja, jotka ovat edullisempia ja tehokkaampia kuin luontaistuotteet.

Tiedän, että tilaaminen ulkomailta on ns. kiellettyä, mutta aina paketit iherbistä ovat tulleet perille. Kerran kaverin tilauksesta tulli nappasi purkin pois, mutta ei siitä mitään sanktioita tullut. Iherbistä kun vaan saa vahvaa melatoniinia niin halvalla, että mielummin sieltä..

Kavasta taas sen verran, että se iherbistä ihan siksi, että haluan sen teen muodossa.

Tiedän, että tilaaminen ulkomailta on ns. kiellettyä, mutta aina paketit iherbistä ovat tulleet perille. Kerran kaverin tilauksesta tulli nappasi purkin pois, mutta ei siitä mitään sanktioita tullut. Iherbistä kun vaan saa vahvaa melatoniinia niin halvalla, että mielummin sieltä..

Kavasta taas sen verran, että se iherbistä ihan siksi, että haluan sen teen muodossa.

En tilaisi minkäänlaisia luontaistuotteita tms. netin kautta. Tuote saattaa olla aivan jotain muuta kuin on tilattu ja mitä paketissa lukee!
Älkää nyt ainakaan lapsillenne syöttäkö tai juottako netin kautta hankkimianne "halpoja" "merkki"-tuotteita vaikka itse niitä käyttäisittekin.

Yhteistyössä