trukilla ajaminen ensimmäistä kertaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En edes tiedä miksi, mutta pelottaa ja jännittää hirveästi! Etsin uutta työpaikkaa ja trukilla olisi jotenkin opittava ajamaan. Onko se vaikeaa? Onko jotain vinkkejä täysin ummikolle? Minulla on erittäin huono suhde autoihin, joten unohdetaan kaikki autoihin vertaavat selitykset kun se vaan lisää ahdistusta. :D

Missä ja miten itse opitte, oliko paha?
 
vierailija
Trukilla on helppo ajaa. Lähtökohtaisesti ovat automaattivaihteisia eli ei tarvitse kuin painaa kaasua ja jarrua. Takapyörät ohjaavat ja kääntyvät melkeinpä 90 asteen kulmaan eli kääntyy käytännössä paikallaan. Haarukkaa liikutellaan yleensä erillisistä vivuista. Yksi vipu nostaa ylös-alas ja toinen kallistaa eteen ja taakse. Joskus ne toiminnot ovat samassa joystikissa ja joskus voi olla esim. haarukan sivuttaissiirto tjms. lisätoiminto, mutta ne oppii nopeasti.

Ajamisessa ei ole mitään ihmeellistä, mutta kuten kaikessa, pitää aloittaa rauhallisesti. Sähkötoimisissa vehkeissä saattaa kiihtyvyys olla kova ja varsinkin taakan kanssa se on tietenkin huono juttu. Samoin helppo ohjattavuus voi aiheuttaa yllätyksiä kunnes siihen tottuu. Eli ei pidä ajaa täysiä ja kääntää rattia maksimaalisesti, vaan kaikki liikkeet rauhassa. Vauhti tulee sitten kokemuksen myötä.
 
vierailija
Sanokaa mua ihan vapaasti naiseksi tai miksi haluatte, mutta mun mielestä trukilla ajaminen ei ole verrattavissa autolla ajamiseen. Tai en tiedä, millaset autot teillä on, mut trukkia vois verrata enemmän ajamiseen sellaisella metallihäkillä, jonka alle on laitettu pikku renkaat. (Sellaset mitä on vaikka kaappien alla).
Kun ajaa autolla, pitää miettiä eteenpäin, kun ajaa trukkia, pitää ajatella paikoillaan.
 
Sanokaa mua ihan vapaasti naiseksi tai miksi haluatte, mutta mun mielestä trukilla ajaminen ei ole verrattavissa autolla ajamiseen. Tai en tiedä, millaset autot teillä on, mut trukkia vois verrata enemmän ajamiseen sellaisella metallihäkillä, jonka alle on laitettu pikku renkaat. (Sellaset mitä on vaikka kaappien alla).
Kun ajaa autolla, pitää miettiä eteenpäin, kun ajaa trukkia, pitää ajatella paikoillaan.
Kaasu ja dieseltrukki kulkee jo suht nopsaan, joten suosittelen katsomaan eteenpäin tai peruuttaessa taaksepäin. Ja trukilla sit peruutetaan aina, kun on korkea lava ja eteen ei näe
 
vierailija
Kaasu ja dieseltrukki kulkee jo suht nopsaan, joten suosittelen katsomaan eteenpäin tai peruuttaessa taaksepäin. Ja trukilla sit peruutetaan aina, kun on korkea lava ja eteen ei näe
Heh, puhuin ajattelusta. Autolla ei kurvailla paikoillaan, vaan sen kanssa mennään aina jonnekkin. Tietä pitkin, edessä tulee mutka, mutkan jälkeen tulee hirvi, hirven jälkeen...
Trukilla mennään hyppien ja pomppien sitä tietä pitkin. Menään tietä pitkin, mennään tietä pitkin, tulee mutke, mutka tulee, sieltä se tulee, sitten tulee edellisen hirven lapsenlapsi, sieltä se tulee ja sinne se menee..
Siis autoon verrattuna.:LOL:
 
Heh, puhuin ajattelusta. Autolla ei kurvailla paikoillaan, vaan sen kanssa mennään aina jonnekkin. Tietä pitkin, edessä tulee mutka, mutkan jälkeen tulee hirvi, hirven jälkeen...
Trukilla mennään hyppien ja pomppien sitä tietä pitkin. Menään tietä pitkin, mennään tietä pitkin, tulee mutke, mutka tulee, sieltä se tulee, sitten tulee edellisen hirven lapsenlapsi, sieltä se tulee ja sinne se menee..
Siis autoon verrattuna.:LOL:
Kannattaa hakea jotain muuta hommaa. Trukkikuskit on pian työttömiä, kun tavaroiden käsittely automatisoituu ja hoituu robottien välityksellä.

Katso video amazonin pakettilajittelusta :)
 
vierailija
Kannattaa hakea jotain muuta hommaa. Trukkikuskit on pian työttömiä, kun tavaroiden käsittely automatisoituu ja hoituu robottien välityksellä.

Katso video amazonin pakettilajittelusta :)
Juu, emmää trukilla päivittäin ajele. On siitä nyt jokunen vuosi. Jos noita videoita pystyy useammankin kuvaamaan päivässä, niin robotit on varmaan ihan tervetullut vaihtoehto!(y)
 

Yhteistyössä