trombosyytit ja leukosyytit

  • Viestiketjun aloittaja amen
  • Ensimmäinen viesti
amen
Mulla on trombosyytit ja leukosyytit alhaalla mistä vois johtua. voiko niiden alenemisesta johtua että mulla on alkanu ilmetä hengen ahdistusta ja hengitys vaikeuksia,väsymystä,heikotusta ja mustelma herkkyyttä. Olkaa kilttejä ja auttakaa.
 
Sisar ei niin hento valkoinen
Oireesi sopivat hyvin noiden labra-arvojen alhaisuuden kanssa. Lisätutkimukset ja lääkärissäkäynti ovat EHDOTTOMASTI aiheellisia ja ne sinulle lienee jo ohjelmoitu. En lähde diagnoosia tekemään, mutta kuten aiemmin sanoin lääkäriin mars.
 
Sisar ei niin hento valkoinen
Jatkotutkimuksista ei sovittu sanottiin vaan että tuu joskus ottaan veren kuva uudestaan.
Ja kerroit kaikki oireesi? Oletko hiljattain sairastanut pahan flunssan? Jos et tk:hon pääse, menet sitten privaattiin ja pyydät tk:n labra-vastaukset mukaan. Asiaa pitää mielestäni tutkia enemmän, mutta en ole lääkäri vaan sairaanhoitaja (työkokemusta 23 vuotta).
 
Voi olla vaan tosi alhainen hemoglobiinikin kyseessä tuossa, mutta uusi verenkuva pian ja lääkärin pitäisi kyllä jo kantaa ottaa!
Paljonko nuo tulokset oli? tiedätkö?

Itsellä on aina korkeat leukosyytit, mutta niihin ei ole puututtu mitenkään!
 
---
En ole sairastanut flunssaa enkä mitään pitkään pitkään aikaan. Nyt taisi ilmetä uusi ongelma nenäveren vuoto ei ole nene vuotanut kun viimeksi 5v
Ehdottomasti varaat heti aamulla itsellesi ajan lääkäriin. Mustelmat ja verenvuoto nenästä johtuu varmaan noista trombosyyteistä ja jos ne menee liian alhaisiksi voi seurauksena olla sisäisiä verenvuotoja.
 
No huh huh.. :O

Jos noin alhaset trombosyytit niin tarttet kyllä jo jotain hoitoa!
Mene vaikka päivystyksen kautta sairaalaan tutkimuksiin, jos et muuten lähetettä saa!

Onhan tuo jo huolestuttavan alhainen!!
Minulla oli viimeksi trombosyytit yli 500!!
 
Sisar ei niin hento valkoinen
No huh huh.. :O

Jos noin alhaset trombosyytit niin tarttet kyllä jo jotain hoitoa!
Mene vaikka päivystyksen kautta sairaalaan tutkimuksiin, jos et muuten lähetettä saa!

Onhan tuo jo huolestuttavan alhainen!!
Minulla oli viimeksi trombosyytit yli 500!!
Tässäpä hieman faktaa;

Trombosyytit (B-Tromb)
Senkka ja 100 muuta tutkimusta
9.7.2008
Pertti Mustajoki ja Jarmo Kaukua

Viitearvo «Viitearvot»1
150–360 E9/l

Verihiutaleet eli trombosyytit osallistuvat veren hyytymistapahtumaan. Silloin kun niitä on liian vähän (trobosytopenia), ilmenee tavallista helpommin verenvuotoa nenästä ja muualtakin «»2. Onneksi luonto pelaa varman päälle. Trombosyyttejä on elimistössä normaalisti paljon enemmän kuin välttämättä tarvitaan, minkä vuoksi kohtuullinen määrän pieneneminen ei vielä johda vuotovaaraan. Jos arvo on 50–100 tienoilla, vuotoa ei tarvitse pelätä, mutta tällöin on kyllä syytä selvittää trombosytopenian syy.

Trombosyytit voivat vähentyä monista syistä. Niiden määrä vähenee maksasairauksissa, ja rankka ryyppyputki voi pudottaa arvon alle 100:n, sillä alkoholi häiritsee solujen tuotantoa luuytimessä. Trombosyyttejä vastaan syntyy joskus vasta-aineita, jotka hajottavat veressä kiertävät verihiutaleet. Lisäksi on lukuisa joukko harvinaisia luuytimen sairauksia, joissa trombosyyttien määrä voi pienentyä.

Trombosyyttien määrä voi hieman kasvaa monissa tilanteissa ilman, että kyseessä on varsinainen verisairaus. Jos arvo on jatkuvasti yli 600 (trombosytoosi), se saattaa merkitä luuytimen sairautta «»3. Kun trombosyyttejä on huomattavasti liikaa, veritulppien vaara suurenee.
 
Tässäpä hieman faktaa;

Trombosyytit (B-Tromb)
Senkka ja 100 muuta tutkimusta
9.7.2008
Pertti Mustajoki ja Jarmo Kaukua

Viitearvo «Viitearvot»1
150–360 E9/l

Verihiutaleet eli trombosyytit osallistuvat veren hyytymistapahtumaan. Silloin kun niitä on liian vähän (trobosytopenia), ilmenee tavallista helpommin verenvuotoa nenästä ja muualtakin «»2. Onneksi luonto pelaa varman päälle. Trombosyyttejä on elimistössä normaalisti paljon enemmän kuin välttämättä tarvitaan, minkä vuoksi kohtuullinen määrän pieneneminen ei vielä johda vuotovaaraan. Jos arvo on 50–100 tienoilla, vuotoa ei tarvitse pelätä, mutta tällöin on kyllä syytä selvittää trombosytopenian syy.

Trombosyytit voivat vähentyä monista syistä. Niiden määrä vähenee maksasairauksissa, ja rankka ryyppyputki voi pudottaa arvon alle 100:n, sillä alkoholi häiritsee solujen tuotantoa luuytimessä. Trombosyyttejä vastaan syntyy joskus vasta-aineita, jotka hajottavat veressä kiertävät verihiutaleet. Lisäksi on lukuisa joukko harvinaisia luuytimen sairauksia, joissa trombosyyttien määrä voi pienentyä.

Trombosyyttien määrä voi hieman kasvaa monissa tilanteissa ilman, että kyseessä on varsinainen verisairaus. Jos arvo on jatkuvasti yli 600 (trombosytoosi), se saattaa merkitä luuytimen sairautta «»3. Kun trombosyyttejä on huomattavasti liikaa, veritulppien vaara suurenee.
Tämä tiedossa, mutta onhan tuo alhaalla!
 
"Sinka"
Hei, Päädyin tähän viestiketjuun omien ns sekaisin olevien veriarvojeni vuoksi. (Minun kohdallani löydös oli vajaatoimintainen kilpirauhanen , joka oireili sen "sadalla" lamaannuttavalla tavalla. Mutta happo-emästasapainotettu kasviruokavalio yhdessä lievän thyroksiinilääkityksen kanssa on antanut lyhyessä ajassa ihan uudenlaisen elämän. Kiitos Posion tk:n upeille, hoksaavaisille lääkäreille! Monen kohdalla oikean diagnoosin löytäminen vie jopa vuosia...)
Minua riipaisi sydämestä, kun näin leukemia-diagnoosi-viestisi nimim. "Amen". Tuntui ihmeelliseltä ettei kukaan ollut reagoinut siihen mitenkään...?
Toivon mukaan olet saanut hyvän hoidon ja olet jaksanut koettelemuksesi kanssa tämän runsaan vuoden ajan viime viestistäsi. Jos jaksat kirjoittaa kuulumisiasi niin olisi mukava. Jos et - senkin ymmärrän hyvin.
Kaiken hyvän terv Sinka, "valoemonen"
 
amen
[QUOTE="Sinka";28336322]Hei, Päädyin tähän viestiketjuun omien ns sekaisin olevien veriarvojeni vuoksi. (Minun kohdallani löydös oli vajaatoimintainen kilpirauhanen , joka oireili sen "sadalla" lamaannuttavalla tavalla. Mutta happo-emästasapainotettu kasviruokavalio yhdessä lievän thyroksiinilääkityksen kanssa on antanut lyhyessä ajassa ihan uudenlaisen elämän. Kiitos Posion tk:n upeille, hoksaavaisille lääkäreille! Monen kohdalla oikean diagnoosin löytäminen vie jopa vuosia...)
Minua riipaisi sydämestä, kun näin leukemia-diagnoosi-viestisi nimim. "Amen". Tuntui ihmeelliseltä ettei kukaan ollut reagoinut siihen mitenkään...?
Toivon mukaan olet saanut hyvän hoidon ja olet jaksanut koettelemuksesi kanssa tämän runsaan vuoden ajan viime viestistäsi. Jos jaksat kirjoittaa kuulumisiasi niin olisi mukava. Jos et - senkin ymmärrän hyvin.
Kaiken hyvän terv Sinka, "valoemonen"[/QUOTE]

Hei Sinka! kiitos viestistä. Onneksi sinulla löydettiin tua kilpirauhasen vajaatoiminta nopeasti, niin ei tarvinnut sinun miettiä sitä.
Itse olen saanut erittäin hyvää hoitoa tuohon leukemiaan, alussa kaikki meni todella hyvin ja hoidot saatiin vähän reilun puolen vuoden kuluttua sairauden toteamisesta lopetettua. Nyt tosin näyttää siltä että leukemia on uusinut ja ärhäkämpänä. Saas nähä miten uudet hoidot jaksaa...
 
Natriina
Leukosytitkin voi kohota monesta syystä esim. jos syöt jatkuvasti ortisonilääkkeitä, kuten minä, ne ovat aina koholla. Trombosyytit on aina koholla.Pieni kohollaan oleminen viitearvoista ei haittaa, mutta jos ne ovat aina esim. 500-600 silloin on yse jo esim. maksan toiminahäiriöstä. Tällöin maksan kyky toimia verivarastoa on heikentynyt ja veritulppien riski kasvaa. Tromb arvot vaihtelevat paljon. Mieluummin liikaa kuin liian vähän. Jos on tulehdusta jossain ne myös nousevat. Jos ne meneät alakattiin heti lekuriin ja pyytää ottamaan myös maksa-arvot+inr+alb,
 

Yhteistyössä