tripp trapp vai brio sit vaiko sittenkin joku muu syöttötuoliksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä syöttötuoliksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä syöttötuoliksi

Vieras
minulla on edessä syöttötuolin hankinta 5kk vauvalle, neuvolassa sanoivat jo että voisin istuttaa syömään, melkein kun itse jo punkee istumaan vähän väliä.

mikä olisi hyvä syöttötuolivalinta, haluaisin pitkäkestoisen tuolin ja helposti puhdistettavan. tarkoitus olisi että tuoli ei heti mene pieneksi vauvalle.

olen katsonut että tripp trapp tai brio sit on kehuttuja. onko nämä hyviä olleet jos teillä on kokemusta näistä? vai onko joku muu parempi ollut? edellämainitut ovat aika kalliita kylläkin?

onko teillä ollut lisävarusteita tuoleissa, esim. pehmusteita jne? onko hyvä käydä kokeilla tuoleja vauvan kanssa kaupoissa? vai oletteko ostaneet suoraan ?

Ostettiin ihan suoraan sellainen perusmalli. Sellainen, mitä on ollut varmaan jo 70-luvulla ainakin. Aluksi siinä oli pehmuste, myöhemmin ei. Hyvä on ollut, vauva mahtuu siihen oikein hyvin niin kauan kun tarttee. Siitä sitten on siirrytty tavalliselle tuolille.

meillä on molemmilla tripp trapit ja olemme olleet todella tyytyväisiä. molempiin tuoliin hankimme myös pehmusteet, mutta ne eivät ole välttämättömät missään nimessä. etukäteen kokeilimme muistaakseni kavereiden luona ja tilasimme sitten netistä (sai halvemmalla).

Svan, käy normi tuolinakin sitten myöhemmin, mutta siinä plussaa noihin muihin verrattuna oma pöytä lapselle.
pysyy muiden astiat yms. turvassa (meillä ruokapöytä muuten niin pieni että olisivat siinä uteliaiden sormien kohdalla kaikki.

meillä tripptrapit ja ihan ehdottomasti tukevimmat syöttötuolit jotka tiedän(!) eli ainakaan meillä ei lapset ole saaneet noita kumoon vaikka ovat kiivenneet ja keikkuneet niihin/niissä...suosittelen! pehmusteet ei ole olennaiset, niitä saa ainakin meillä olla pesemässäkin vähän väliä, tärkeintähän kuitenkin on kunnon asento. meillä minä laitoin syöttötuolia opettelevalle pienen tyynyt sivulle että asento oli hyvä.

Meillä on esikoisella (2v) Brio sit, ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Kertaakaan ei ole meinannut kaatua, ei edes pikkuapinan kiivetessä tuoliin itse (vauvakaari on yhä paikallaan). Tälle toiselle tulee varmasti samanlainen.

Tripp trapp on hyvä ja pitkäikäinen. Pehmusteet oli aluksi, mutta sitten kun sotkua tulee enemmän, on helpompi puhdistaa pelkkää tuolia. Parasta on hyvä korkeuden säätö, tuolin saa säädettyä eri kokoiselle lapselle sopivaksi pöydän korkeuteen. Käytetään paljon muutenkin kuin ruokailuun esim. askarteluhetkiin pöydän ääressä.

meil on kans tuo emman syöttötuoli esikoisella, on kyllä oikein hyvä, mutta jos ajattelee puhdistettavuutta niin mikään noista, brio, tripp trapp tai emma ei ole mikään kovin helppo puhdistaa.
mietinkin sitten että jos ostaisin sen ikean muovituolin kuopukselle, maksaa vissiin parikymppiä ja sen vois sitte pestä suihkussa. sit ku pahin sotkuvaihe on menny ohi niin vois ostaa emman sillekki tai sitte vois periä tuon esikoisen emman jos esikoinen olis jo halukas istuun tuolilla.

Mä kävin ostaa ikeasta antilop syöttiksen, hinta vajaa 15€, muovinen, voi viedä suihkuun ja pestä siellä, välillä käytän sitä suihkussa ihan poikaa pestessäkin, on ainakin hintansa jo haukkunut.. :D
Eikä tuo sitä ole vielä rikkikään saanut.

Meillä Tripp Trapp on kyllä tukeva, mutta on siinä huonojakin puolia. Miinuksina puhdistettavuus, jotenkin kummasti sitä sotkua tulee jokapuolelle, myös sen istuimen ja jalkatason alapuolelle ja on tosi ilkee pyyhkiä. Toinen miinus on koko, on jotenkin tosi kolhon kokoinen ja aluksi kolhinkin jalkojani koko ajan tuohon. Kolmas miinus on hinta, tosin noista saa käytettyinäkin vielä aika hyvin takas.

Meillä on Trip Trapp ja toisena Ikean Antilop (siis se muovinen). Antilop hankittiin kun oltiin neljä kuukautta toisella paikkakunnalla ja piti hankkia jokin halpa sinne. Ihan hirveä tuoli. Siihen meinasi kompastua koko ajan ja tuoli kaatui todella helposti. Puhdistaminen oli ihan yhtä hankalaa kuin Tripp Trappinkin, se muovi on omituisen sähköistä, joten pyyhkiminen oli turhaa ja suihkun jälkeen sen istuimen kuivaaminen oli kyllä todella työlästä, kun vettä meni jonnekin ihme rakosiin. Omat hankaluutensa on kyllä Tripp Trappissakin, mutta onpahan tukeva ja turvallinen. Esikoinen on kolme ja edelleen tarvii oman istuimen, kun ei yllä tavalliselta tuolilta. Nyt odotan kakkosta ja meinaamme hankkia tälle tulokkaalle oman Tripp Trappin.

[QUOTE="vieras";23417954]Meillä on Trip Trapp ja toisena Ikean Antilop (siis se muovinen). Antilop hankittiin kun oltiin neljä kuukautta toisella paikkakunnalla ja piti hankkia jokin halpa sinne. Ihan hirveä tuoli. Siihen meinasi kompastua koko ajan ja tuoli kaatui todella helposti. Puhdistaminen oli ihan yhtä hankalaa kuin Tripp Trappinkin, se muovi on omituisen sähköistä, joten pyyhkiminen oli turhaa ja suihkun jälkeen sen istuimen kuivaaminen oli kyllä todella työlästä, kun vettä meni jonnekin ihme rakosiin. Omat hankaluutensa on kyllä Tripp Trappissakin, mutta onpahan tukeva ja turvallinen. Esikoinen on kolme ja edelleen tarvii oman istuimen, kun ei yllä tavalliselta tuolilta. Nyt odotan kakkosta ja meinaamme hankkia tälle tulokkaalle oman Tripp Trappin.[/QUOTE]

Kaatui helposti?!?! Miten sen saa kaatumaan?Mä en ole vielä siinä onnistunut, nimenomaan sen takia kun ne jalat on niin levällään...Eikä ole kyllä ollut noita kuivaus tms. ongelmiakaan..Hmm..Onkohan noita ollu jotenkin eri mallisia tms. jossain kohtaa..

Meillä on vanha tripptrapp johon olen ollut todella tyytyväinen, pystyy säätämään tosi hyvin aina tarpeen mukaan. Sitten meillä on sellainen tuon "kopio" hauck, mutta siinä ei kyllä ole läheskään yhtä hyvä säädeltävyys, vaikka portaita on, niin esim. istumasyvyyttä ei pysty säätelemään kuten tripptrapissa. Meillä se on ainakin tärkeä ominaisuus, kun lapset jossain vaiheessa pyrkivät nousemaan kesken syönnin - sen voi tripptrappissa tehdä hankalaksi ;)

Kaatui helposti?!?! Miten sen saa kaatumaan?Mä en ole vielä siinä onnistunut, nimenomaan sen takia kun ne jalat on niin levällään...Eikä ole kyllä ollut noita kuivaus tms. ongelmiakaan..Hmm..Onkohan noita ollu jotenkin eri mallisia tms. jossain kohtaa..

Ihan kampittamalla tai myöskin lapsi työntämällä sai tuolin kumoon. Onhan noita saattanut olla eri mallejakin, mutta ainakin tämä meillä ollut oli ihan susi. Toisaalta mitäpä voi odottaa 13 euron tuolilta, varsinkin jos on tottunut kunnon puutuoliin.

[QUOTE="vieras";23418000]Ihan kampittamalla tai myöskin lapsi työntämällä sai tuolin kumoon. Onhan noita saattanut olla eri mallejakin, mutta ainakin tämä meillä ollut oli ihan susi. Toisaalta mitäpä voi odottaa 13 euron tuolilta, varsinkin jos on tottunut kunnon puutuoliin.[/QUOTE]

Jaa joo, siis kyllä, kaatuuhan se jos "otat" jalan mukaan ohikulkiessas.. :) mä jo aattelin et miten sen muka saa kaatumaan..Toistaseks meillä ei vielä muksu ole edes työntämällä sitä juuri liikuttanut, mut antaa nyt kattoo kuinka käy..Näin ensituoliks se ainakin ihan asiansa ajoi.. :)

Toi on totta et ne levällään olevat jalat on sellaset mihin moni kompuroi, mutta aika nopeasti niitä oppi väistämään, onneks.

Meillä on Pikku-Piian Star, eli Tripp-Trappin kopio ja maksoi muistaakseni 79 e. On tosi hyvä ja helppo puhdistaa. Pehmuste on vielä käytössä, lapsi yksivuotias. Käytössä ollut n. 5,5 kk:n iästä asti.

Lisätään vielä, että niissä perinteisissä syöttötuoleissa poika pyörii kuin väkkärä. Näistä tuoleista kokemusta kerhossa ja mummolassa. Varmaan johtuu enemmänkin siitä, että kotituolissa ei pääse kääntymään.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä