Triomega kalaöljykapseli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Syökö kukaan raskaana oleva triomega kalaöljykapseleita??
Minulle ei olla erikseen neuvolassa mainittu kalaöljykapseleista,syön monivitamiinia ja lisäksi pitäisi alkaa D-vitamiinia ottamaan..
Mieheni syö nuita ja hän kertoi että munkin tulisi näitä syödä..
Mietin vain että varmistan täältä ensin että alanko syömään niitä vai en..
Ihmettelin kyllä et miks neuvolassa ei nuista ole mainittu,kun auttavat mm. siihen että lapsella ei oo nii suurta riskiä astmaan,allergioihin,adhd:hen, ja ettei tulis raskausajan masennusta tai jälkeistä..
Tämän tiedon luin tänään kun just googletin.

Sori jos vaikutan jotenkin tyhmältä.. :P

Olen itse syönyt triomegaa ja nyt kun raskaustesti näytti haamuviivaa, vaihdan sen apteekin raskausomegaan. En nimittäin löytänyt triomegan tietoja kuinka puhdasta se on. Kalaöljyissähän on se ongelma että niissä voi olla ympäristömyrkkyjä (kalan syöntikin on rajoitettu myrkkyjen vuoksi raskausaikana). Tohtori tolosen e-epa on ainakin puhdas ja tislattu kahteen kertaan... sitä alan syömään sitten rv 20 jälkeen kun hyöty öljystä on suurin ja kun sen tarve oikeasti kasvaa (sikiön aivot kasvavat ja omasi kutistuvat..)

Teratologisessakin varoitellaan syömästä mitä sattuu kalaöljyjä. Luulisi että raskausomega ainakin on tutkittu ja puhdas. Siinä vain on mitättömän vähän niitä tarpeellisiä aineksia. E-epaa siis loppuraskaudesta =) ja aina ruuan kanssa niin ei saa rytmihäiriöitä.

Muista myös maitohappobakteerit loppuraskaudesta jos aiot torjua lapsen allergiaa! Suomalainen tutkimushan osoitti että silläkin saa torjuttua allergioita.

Yhteistyössä