Tressi ja paniikki hölmöstä asiasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölmöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölmöläinen

Vieras
Kertokaa mulle mitä mä teen..

Mä oon koko pienen ikäni kärsiny vatsavaivoista. Aina on maha sekasin. Siis aina. Siihen ei vaikuta millään tavalla se mitä syön ja millon. Oon oppinu elämään asian kans, mutta nyt, kun synnytys lähestyy ni oon alkanu panikoimaan ja ressaamaan. Voi kuulostaa todella hölmöltä, mutta mitä jos mä paskon siihen kätilön eteen :S Ei siinä puskiessa varmaan pysty oikein hallitsemaan sitä, että mitä sieltä samalla tulee.

Hävettää tressata tämmösestä asiasta enkä kehtaa keneltäkään kysyä mitään vinkkejäkään. Alanko mä kotona tekemään jotain suolihuuhtelua ennenku lähden synnytyssairaalaan vai mikä avuksi? Ja kun se synnytyskin saattaa tosiaan kestää niin kauan ettei kotona tehdyt suolihuuhtelut enää siinä vaiheessa mitään auta.

Oon saanu sen käsityksen, että toi suolen tyhjeneminen suht yleistä siinä kaiken ähkimisen ja puhkumisen keskellä !
Ja ei sitä kuulema kerkeä siinö miettiä ! että elä ressoo ! :heart:

Joo, no sitä varten siellä yleensä tehdään perähuuhtelu. Tosin et varmasti olis eka, jolta tulee kakkaa. Luulen, että ainakin esikoista synnyttäessä ponnistusvaiheessa tuli vähän kakkaa(jonka kätilö vaan kanto siinä kertakäyttöliinassa roskikseen), mutta on se vaan aika pientä siihen, mitä kaikkea siinä synnytyksessä kätilöt näkee. :) Minä myös olin ennen ekaa synnytystä "huolissani" asiasta, mutta näin jälkeen päin, kolme lasta synnyttäneenä, tuntuu, että huoli oli täysin turha. :D Ja siis mulla oli sillon ekan synnytyksen aikana, vatsa niin sekasin, että olin ravannu kakalla aika tiuhaan sen vuorokauden aikana, eikä suolihuuhtelua tehty(ei ollu tarpeen), mutta silti tuli vähän. Mutta ei se kyllä siinä ponnistusvaiheessa tuntunu missään eikä kyllä huolettanukkaan! :D

Yhteistyössä