Translaki ei sitten kelpaakaan sitä kannattaneelle hallituspuolueen naiskansanedustajalle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Henk. koht. minua ei haittaa, jos joku mies (tai naiseksi itsensä tunteva mies) tulee naisten pukuhuneeseen. JOs se vain vaihtaa siellä vaatteita. Se alkaa haittaamaan vasta siten, jos mies tuijottaa, käpälöi itseään (tai muita) tai kulkee muna pystyssä. Silloin se on seksuaalista häirintää. Muuten ei haittaa. Onj´han miesten puolella homoja ja naisten puolella lesbojakin, jotka ihan hyvin voisivat kiihottua alastomista ihmisistä, mutta harvemmin kukaan menee yleiseen saunaan alastomien ihmisten perässä. No, minun mielipiteelläni ei tietenkään siinä mielessä ole väliä, etä olen yli 40, ylipainoinnen ja muutenkin "vähemmän kaunis", joten jos sinne joku mies tulee "tyttöjä" katselemaan niin pettyy kyllä pahasti minun kyykkyvatkausta katsellessaan. :)
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Jutuista päätellen kirjoittajat ovat ikäpolvea, joka ei ilmeisesti ole koskaan kuullut vanhaa iskelmää Meksikon pikajuna.
Pidän laulun naishahmosta joka purkaa kiukkuaan sanoin: Me tehdään niin kuin rosvot määräilee.
Kyllä tässä vaan niin kävi, että uuden lain vastustajat ovat makeiden naurujen kohteena. Odottakaa vain kun lähipiireissänne alkaa paljastua salaisuuksia. Elämä on ihmeellistä eikös vain?
Ei ole kyse mistään syrjinnästä tai halusta olla hyväksymättä erilaisia ihmisiä, vaan laista, joka sallii muuttaa sukupuoltaan (olitpa kuka tahansa) toiseksi - pelkällä ilmoituksella vuoden välein.

Voinko minä ilmoittaa olevani 70-vuotias ja hakeutua eläkkeelle? Jos en niin miksi en?
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Henk. koht. minua ei haittaa, jos joku mies (tai naiseksi itsensä tunteva mies) tulee naisten pukuhuneeseen. JOs se vain vaihtaa siellä vaatteita. Se alkaa haittaamaan vasta siten, jos mies tuijottaa, käpälöi itseään (tai muita) tai kulkee muna pystyssä. Silloin se on seksuaalista häirintää. No, minun mielipiteelläni ei tietenkään siinä mielessä ole väliä, etä olen yli 40, ylipainoinnen ja muutenkin "vähemmän kaunis", joten jos sinne joku mies tulee "tyttöjä" katselemaan niin pettyy kyllä pahasti minun kyykkyvatkausta katsellessaan.
Ihana!❤
 
vierailija
Ei ole kyse mistään syrjinnästä tai halusta olla hyväksymättä erilaisia ihmisiä, vaan laista, joka sallii muuttaa sukupuoltaan (olitpa kuka tahansa) toiseksi - pelkällä ilmoituksella vuoden välein.

Voinko minä ilmoittaa olevani 70-vuotias ja hakeutua eläkkeelle? Jos en niin miksi en?
Kuulepa Lissu. Sinulla on aika moni asia hakusessa kirjoituksistasi päätellen.
Toivottavasti lapsesi saavat terveitä vaikutteita ympäristöstään. En haluaisi olla tyttäresi.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Ei ole kyse mistään syrjinnästä tai halusta olla hyväksymättä erilaisia ihmisiä, vaan laista, joka sallii muuttaa sukupuoltaan (olitpa kuka tahansa) toiseksi - pelkällä ilmoituksella vuoden välein.

Voinko minä ilmoittaa olevani 70-vuotias ja hakeutua eläkkeelle? Jos en niin miksi en?
Niinpä, itse olen tuntenut itseni eläkeläiseksi 11- vuotiaasta asti, en silti voi saada eläkettä tai ilmoittaa olevani vanhempi koska biologisesti olen työikäinen..
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Niinpä, itse olen tuntenut itseni eläkeläiseksi 11- vuotiaasta asti, en silti voi saada eläkettä tai ilmoittaa olevani vanhempi koska biologisesti olen työikäinen..
Ikä on vain numero. Pitäisi olla lait jotka antavat ihmisten itse määritellä ikänsä?

Eihän tuommoisista asioista päätetä eduskunnassa?
t. Krista Kiuru
 
vierailija
Jutuista päätellen kirjoittajat ovat ikäpolvea, joka ei ilmeisesti ole koskaan kuullut vanhaa iskelmää Meksikon pikajuna.
Pidän laulun naishahmosta joka purkaa kiukkuaan sanoin: Me tehdään niin kuin rosvot määräilee.
Kyllä tässä vaan niin kävi, että uuden lain vastustajat ovat makeiden naurujen kohteena. Odottakaa vain kun lähipiireissänne alkaa paljastua salaisuuksia. Elämä on ihmeellistä eikös vain?
Mies tulee räkänokastakin, mutta ei tyhjännaurajasta.
 
vierailija
vierailija
Niinpä, itse olen tuntenut itseni eläkeläiseksi 11- vuotiaasta asti, en silti voi saada eläkettä tai ilmoittaa olevani vanhempi koska biologisesti olen työikäinen..
Muistaakseni on olemassa Eläkeläiset-bändi jonka jäsenet tuskin ovat jo eläkkeellä.
Olen aina inhonnut sanaa eläkeläinen.
ET-lehteä luin jo 1990-luvulla joka tuli kotiimme ilmaiseksi sen aikaisen puolisoni työn puolesta.
En ole prototyyppi eläkeläisistä.
On ihana nukkua pitkään ja tehdä mitä huvittaa. Luulin että pääsen irti nettikoukusta eläkkeellä.
En ole omistanut telkkaria lähes 20 vuoteen enkä tilaa lehtiä. Eipä siis ihme että nettikoukussa olen vaikka se vihaksi pistelee mokomana addiktiona.
 
vierailija
Itseasiassa kylpylöissä ja uimahalleissa voisi olla kaikille yhteiset pukutilat, niin ei tarttisi tästäkään kiistellä. Jossakin kylpylässä sellaiset olikin (olisko ollut Kuusamon Tropiikki, ehkä?). Siellä oli yhteiset tilat, joissa oli ne kaapit ja jokainen meni sitten erilliseen koppiin vaihtamaan vaatteensa. Oli mukava kun ei tarvinnut miettiä, että meneekö lapset äitin vai isän kanssa naisten vai miesten puolelle. Tai jos menen kahdestaan 10-v pojan kanssa uimahalliin, niin aina joutuu miettimään, etä voiko sen laittaa yksin miesten puolelle vai vieläkö sen voi ottaa naistsen puolelle. Kyllä olisi yhteistilat helpommat.

Armeijaongelma poistuisi sillä, että armeija olisi kaikille pakollinen. Nythän tytötkin aletaan kutsua kutsuntoihin, vaikka imeiseti mikään pakko ei palvelukseen olekaan astua, mutta se on askel oikeaan suuntaan. Tasa-arvon nimissä sekä miehillä että naisilla pitäisi olla velvollisuus käydä armeija, sivari tai jokin muu yleishyödyllinen koulutus.
 
vierailija
Nykypäivän transilmiöön liitty outoja piirteitä. Hesarissa oli hyvä artikkeli transhoitoja tekevästä lääkäristä, joka vastustaa lasten ja nuorten itsemäärittelyä.
Niin oli, ja oli sitä mieltä että usein se vaihe menee ohi kun kasvaa ja ikää tulee. Eli ei kannattaisi luopua siitä diagnoosikäytännöstä ja siirtyä ilmoitusmalliin.

Näitä juttuja kun lukee niin kaikki miehet on nyt vaihtamassa sukupuoltaan eikä yksikään nainen. Outoa.
No ei, mutta ne ongelmat tulee lähinnä miehen ilmoittaessa olevansa nainen, esim. Urheilukisoissa, pukuhuoneissa, vankilasss ja asepalveluksessa.
 
vierailija
Hyvä, jos joku tämän oikeasti tekee, että jokainen voi huomata miten sairas ja järjetön tämä laki on! -Ennen kuin
Voisiko joskus Lispetti ajatella niin, että asioista voi ottaa selvää, eikä ensimmäiseksi huudella "sairaalla", vain koska ei tiedä ja/tai ymmärrä? Sanotaan. että luulo ei ole tiedon väärtti. Voisiko lisäksi ajatella, että joskus kyseenalaistaisi niitä ensimmäisiä omia reaktioita ja miettisi, miksi oikeastaan koen näin? Ja taas ottaa selvää ennen kuin tuomitaan.

Lue vaikka tästä yksi tarina. Pahoittelen, ettei ole videota, kun tiedän sinun pitävän siitä viestintämuodosta ;)

 
vierailija
Voisiko joskus Lispetti ajatella niin, että asioista voi ottaa selvää, eikä ensimmäiseksi huudella "sairaalla", vain koska ei tiedä ja/tai ymmärrä? Sanotaan. että luulo ei ole tiedon väärtti. Voisiko lisäksi ajatella, että joskus kyseenalaistaisi niitä ensimmäisiä omia reaktioita ja miettisi, miksi oikeastaan koen näin? Ja taas ottaa selvää ennen kuin tuomitaan.

Lue vaikka tästä yksi tarina. Pahoittelen, ettei ole videota, kun tiedän sinun pitävän siitä viestintämuodosta

Onhan se nyt ettei tarvitse odottaa merkkiä henkkariin (vaikka olis saanu sen myöhemminkin) sen arvoista että tuhannet miehet voi laistaa asepalvelusta tai osallistua naisten sarjoihin urheilussa.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä