Tramal 50mg+alkoholi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vastauksestakiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
V

Vastauksestakiitollinen

Vieras
Mulla on tällanen ongelma..Tänään ois eka kerta kahteen vuoteen kun ois mahdollista heittää viihteelle eli suunnata tyttökaverin kanssa baanalle.

Kuitenkin jouduin ottamaan niska- ja hartiakipuihin (diagnosoitu tension neck) 50mg Tramadolia tänään.

Uskallanko siis illalla ottaa alkoholia? Kuka tietää? Ennen en ole em.lääkettä joutunut käyttämään.

Tramadolin käyttö yhdessä muiden keskushermostoa lamaavien lääkkeiden tai alkoholin kanssa saattaa voimistaa keskushermostovaikutuksia. eli en uskaltais pahemmin alkoholia ottaa. en sitte tiedä et miten vaikutus kun lääke otettu jo aiemmin. kannattaa kysästä vaikka apteekista.

Tramal eli vaikuttavana aineena tramadoli myös päihteenä käytetty heikko opioidi. Älä käytä alkoholin kanssa yhdessä. Yritä pärjätä buranalla ja panadolilla ilta, otat ne paria tuntia ennen korkkaamista.

Seritah mutta kun ehdin jo ottaa tuon 50mg:n.. Siis en ollenkaan tullut ajatelleeksi soveltuvuutta alkon kanssa ennen kuin nyt, jo lääkkeen ottaneena :/

Miulla on itelläni sellainen periaate jos syön lääkkeitä niin nollalinja alkoholissa. Sinuna en ottaisi vaikka lääkkeen otosta ois muutama tunti aikaa.

Itse myös käytän ko. lääkettä enkä uskaltais ottaa alkoholia vaikken vuorokauteen olis ottanu kuin yhden tabun. Saattaa lamaannuttaa hengityksen ja olla todella hengenvaarallinen yhdistelmä. Joten itse suosittelisin olemaan joko selvinpäin tai siirtämään viihteelle menoa sellaiselle päivälle jolloin et tramalia ota ollenkaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Itse myös käytän ko. lääkettä enkä uskaltais ottaa alkoholia vaikken vuorokauteen olis ottanu kuin yhden tabun. Saattaa lamaannuttaa hengityksen ja olla todella hengenvaarallinen yhdistelmä. Joten itse suosittelisin olemaan joko selvinpäin tai siirtämään viihteelle menoa sellaiselle päivälle jolloin et tramalia ota ollenkaan =)

Se on sit mentävä selvinpäin tai lähettävä joku toinen kerta :)
Kiitos kaikille vastauksista!

ei munkaan mielestä kannata ottaa koko lääkettä jos alkoholia meinaa ottaa, voi olla aika hurjat yhteisvaikutukset, olen itse käyttänyt samaista lääkettä ja otinkin sen useimmiten yöksi kun päivisin yritin pärjätä pelkällä tulehduskipulääkkeillä mutta nyt nekin on loppu eikä uusia saa muuta kuin menemällä lääkäriin ja pyytämällä resepti mutta tällä hetkellä en saisi niitä edes niinkään kun ei ole mitään pahoja särkyjä

onko teillä muilla ketkä tätä lääkettä olette syöneet niin pupillit suurentuneet??
mun mies on nyt parina päivänä joutunu syömään näitä selkäkipujen takia ja sillä siis seisoo silmät päässä :/
ja vaikuttaako tää niinkin et ei oo normi oma ittesä?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä