traktorikakku, apuja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "help"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"help"

Vieras
Pojallani on 3v synttärit tulossa ja toiveena oli traktorikakku...
Meillä on seuraavanlainen vuoka:
Ullanunelma Oy - Nordic Waren Traktori-kakkuvuoka
Mutta, en mikään mestari kakuntekijä ole. Joten jos jollain olisi hyviä ideoita miten saisin onnistumaan kakun pojalleni.
Tuo kannattaa varmaan halkaista ja täyttää?
Mites päällinen? Kuinka olisi helpoin tehdä?
Kannattaako tehdä tumma kakkupohja (kaakao)?
Kaikki vinkit ja ideat ovat tervetulleita :)

Hei!
itsellä sama vuoka ja pähkäilen kovasti miten saan sen onnistumaan. ajattelin tehdä testikakun ennen varsinaista H-hetkeä. kokeilen ensin 8 munan kakkupohjalla. väliin ajattelin mustikka moussea.
koristelun hoidan sokerimassoilla, niistä vaan kaulii ja leikkaa sopivat muodot traktorin kuvioon nähden!

Meillä on sunnuntaina pojan synttärit niin ajattelin kanssa että täytyy kokeilla tehdä tuo kakkupohja tuohon vuokaan...
Tuota mietin juuri että monenkohan munan kakkupohja tarvitsee tehdä :)
Tarvitseeko sokerimassan alle laittaa jotain että se ottaa pohjaan kiinni?

...munien määrä kakkupohjassa riippuu siitä, kuinka paljon on tulossa syöjiä ja kuinka paljon on täytettä ja miten makeaa se täyte on ja onko miten paljon muuta tarjottavaa :). N. 20 hklölle tulevaan kakkuun menee 7 munaa, ja hyvin riittää - ainakin meillä tämmöinen kokemus.

Sokerikuorrutteen alle kannattaa laittaa aina jotain - jollei kreemiä niin sitten sipaisu hilloa tai kermavaahtoa, tosin kermavaahto tuo siihen sokerimassaan kosteutta, joten kakku kannattaa tarjoilla aika sukkelaan massan laittamisen jälkeen...

Ja mä oon tehnyt traktorikakun sillai, että olen "askarrellut" traktorin kuvan juurikin sokeri- tai marsipaanimassasta tai piirtänyt sen sokerimassan päälle.

Yhteistyössä