Tradenomi-tutkinto on hanurista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tradenomi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tradenomi

Vieras
Meitä on ihan liikaa, ei ole selkeitä oman alan töitä olemassakaan. Mol.fi sivuja kun katsoo, niin lähinnä siellä on tarjolla erilaisia myyntitöitä meikäläisille. Ja sellaisiin töihinhän soveltuvat pelkän peruskoulun käyneetkin. Pakko se on kouluttautua uudelleen, alalle, jossa on oikeita töitä tarjolla.

En voi kyllä olla samaa mieltä. Alan töitä on ollut koko ajan (v. 00 valmistuin).
Tosin siitä olen, että mol:in kautta ei - en oo ikinä kuullu että sieltä olis kukaan saanu mitään "kunnollista".

No mitä töitä te muut sitten ootte saanu? Ja oletteko saaneet heti valmistuttua kunnollisia oman alan töitä? Mulle on kaupiteltu vain ns. "p*skahommia" sillä verukkeella, että "siitä sitten voit päästä etenemään ylöspäin ja näin voit hankkia työkokemusta ..."blaa blaa. Tuntuu typerältä, että on opiskellut ensin ja sitten on vastavalmistuneena työmarkkinoilla samalla viivalla kuin pelkän peruskoulun käyneet. Työnantajat eivät ainakaan näytä pitävän tradenomin tutkintoa minään, eivät ainakaan ota töihin ellei ole runsaasti työkokemusta.

Minkälaisia hommia haluisit tehdä, mihin et pääse? Esimieshommiin ei tietenkään heti, ne menee kyllä ekonomeille. Meidän firmassa kaikki koordinaattorit on tradenomeja, ei sinne muita oteta.. Mutta ei ne paikat ookkaan mol:ssa, tulee liikaa hakemuksia silloin..

ei niitä hommia saa jossei ole suhteita tai kokemusta aikasemmasta. pitää olla edes varvas jossain ovenraossa. itellä ei silti ole valittamista, yrittäjänä olen oman onneni seppä ja hyvin menee! =) suosittelen muillekkin!