Toyota Verso/Ford Focus/Ford Mondeo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoa ostamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ainakaan mondeota, koska meillä on ollut kaksi mondeota ja kummassakin paljon pikkuvikoja. Vanhemmassa mondeossa (03) oli ruostevikaa myös.
Toyotaa meillä ei ole ikinä ollut, mutta Verso on ainakin hieno auto.

Mulla oli Focus ja se oli ihan paska auto. Voi olla, että omani sattui olemaan joku poikkeus, mutta siinä kyllä oli kaikki maailman mahdollisimmat viat, mitä autosta löytyy. Uudet Focukset ovat varmasti kyllä jo ihan hyviä. Mun oma oli 03.
Ottaisin itse Verson, koska MINÄ henk. koht koen toyotan luotettavimpana ja toimivampana autona.

Meillä on 09 farmari Mondeo. Hyvä auto, koen vaan itse hankaluutena hahmottaa auton ulottuvuudet. Hyvä kun saan sen edes tyhjällä Prisman parkkipaikalla osumaan ruutuun :D

Jos sinulle kelpaa kammotava ajettavuus, harmaus ja kaikkien ominaisuuksien puolesta joka testien häntäpään heiluttelu, niin sitten Toyota. Muutoin aina testien kärjessä olleet Fordit tai jokin muu oikea auto, eikä mikään riisipussi. Tämä sillä kokemuksella, että olen omistanut kolme Fordia ja yhden Toyota Avensiksen. Tuo Avensis oli sellainen kammotus, ettei toista tule.

Focus Farmari sillä uudella 1.0 litran 125 hevosvoiman moottorilla. Ei sellaista autoalan julkaisun koeajoa olekaan missä sitä moottoria ei olisi ylistetty kuorossa niin taloudellisuuden kuin käytännön suorituskyvyn osalta.

Muuten voi tietysti väittää Ford nyt toki on aina Ford mutta ajatkin ovat toisaalta muuttuneet.

Absoluuttisesti autona noista kolmesta paras on Mondeo. Toyota nauttii suurempaa arvostusta kuin ansaitsisi. Käytännössä kaikki nykyiset autot ovat kuitenkin varsin hyviä, joten tee kuten minä, anna tunteen ratkaista.

Focus. Meillä on ollut myös Mondeo ja oli turhan iso (paitsi silloin kun lapset oli pieniä ja piti saada tuplarattaat mukaan). Versoa en ole kokeillut, mutta muuten minusta Toyotat ovat turhan letkuja ajettavia. Nyt meillä on jo toinen Focus (vm. -10) ja ollaan todella tyytyväisiä.