Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Iltaa kaikille!

Nyt vasta koneelle kerkiän, on ollut pari päivää niin kiireistä aikaa. Eilen oli opiskelujuttuja ja tänään olen ollut ystävän kanssa kauppoja kiertelemässä ja syömässä. Eilen oli kivaa olla opiskeluiden parissa, pääsi välillä vähän tuulettumaan täältä kotoa. Ja kaiken kukkaraksi sain niin hyvää palautetta eilen omasta luennostani ja vielä tänään, että on oikein mukava mieli =) Ja tänään tosiaan ystävän kanssa vietettiin vapaa-aikaa. Sekin teki hyvää. Lasten vaatteita minäkin alesta vielä ostin, vähän isompaa kokoa kesäksi ja syksyksi. Ihanaa tulla kotiin kun tyttö niin iloisesti ottaa vastaan ja nauraa :heart:

Ja iloinen uutinen, tyttö huolinut eilen ja tänään pulloa isältä. Sitä vähän jännäsin, että miten sen kanssa menee, joutuuko isä lusikoimaan maidon suuhun. Mutta tyttö yllätti äidin iloisesti. :heart: :)

Siinä tuli kattavasti omaa napaa.

Minnihiiri hyvää ja turvallista matkaa =)

parasta aikaa onnea hienosta paasto suorituksesta :flower: Minusta ei olisi kyllä paastoon.

biologi hyvää matkaa sinullekin :)

Kojo kiva kuulla, että seulonnassa kaikki hyvin.

Meillä tyttö istuu vielä kaukalossa. Huomenna on tarkoitus mennä katsomaan istuimia sekä matkarattaita. Millaisia matkarattaita teillä on?

Palaan kun muistan mitä muuta piti kommentoida :wave:
 
Kiitos ja hali vielä kaikille ihanaisille, jotka ymmärsivät tuskaani! Nyt on jo parempi olo!

Meillä on myös Britaxin two way, niin kuin joillain näytti olevan, en tiedä tosin onko se mikään Elite, on esikoiselle aikanaan ostettu. Mutta on ollut musta oikein hyvä, en mitään pahaa sanottavaa keksi, paitsi että vähän rispaantunut alkaa olla. Mutta en nyt sen takia uuttakaan osta. Ei ole vielä siirrytty siihen.

Mikä on teidän kokemuksen mukaan paras tapa myydä tarpeettomaksi jäänyttä vauvatavaraa? Nyt alkaa jo kaikenlaista jäädä tarpeettomaksi, sitteriä, kantoreppua sun muuta. Kun ne ovat kohta 10 vuotta lojuneet nurkissa, niin haluaisin pian niistä eroon. Ihan hyväkuntoisia ja nättejä ovat, mutta tosiaan jo vanhoja, eli kovaa hintaa ei voi pyytää.

Kojo: ihanaa, että saitte hyvän tuloksen seulonnasta!

Minnihiirelle hauskaa reissua!
 
Piti käydä vielä lukemassa läpi juttuja ja tulla kommentoimaan mitä unohdin. Piti laittaa oikein paperille ylös, että muistaa.

Pulkka on meilläkin ja sillä ollaan kerran päästy liikenteeseen. Nyt on lumi jo melkein sulanut taas pois.

Vaniljatädille :hug: :hug: toivottavasti saat asian jotenkin järjestymään.

Viljoja ollaan lisätty kuvioihin mukaan aina silloin tällöin. En tiedä miten niitä suositellaan lisättäväksi. Meillä enää kokeilematta ruis.

Nukkuminen täälläkin nykyään sisällä hankaa. Ei malta millään rauhoittua nukkumaan. Ja monena päivänä onkin vain nukkunut iltapäivällä ulkona päikkärit. En haluaisi totuttaa tyttöä siihen, että aina saa nukkua ulkona ja heijataan uneen. Nämä nukkumis ongelmat alkoivat kun liikkuminen lisääntyi. Ennen vain veimme tytön sänkyyn päiväunille ja jäi sinne.

No nyt taisi tulla aika kattavasti kommentoitua. Nukkumaan, hvyää yötä kaikille =) :wave:
 
Heissan pitkästä aikaa!

Meni monen monta iltaa lukiessa kuulumisia, huh! Mut nyt oon taas kärryillä :D

Hyvää matkaa reissuun lähtijöille! :)

Olis pitäny tosiaan paperille kirjata kaikki mitä piti kommentoida, mut yritetää hataran muistin varassa ja lisäillään myöhemmin jos tulee mieleen ;)

Pulkkaa ajattelin et huomenna mentäis kokeilemaan, lunta kun eilen vihdoin tännekin tuli.

Linnea on oppinu taputtamaan käsiään yhteen, ja tosiaan taputtelee kaikkea muutakin. Just kun on sylissä niin olalle taputtelee, ihanaa :heart: Myös osaa itse nousta istumaan ja konttaus asennossa heijaa itseään, ryömii eteen päin. Varmaan ihan lähiaikoina lähtee konttaamaan. :) Alhaalla ollu pitkään 2 hammasta, ne sai kaverit ylhäältä tässä joulun alla, eli 4 pientä helmeä suussa on :)

Joulu muuten meni kivasti, oltiin aatto miehen vanhemmilla ja joulupäivänä lähettiin ajelemaan etelään. Kotiuduttiin vasta viime lauantaina. Typy sai sen fisher pricen opettavaisen koiran, mikä taitaa useammasta kodista täälläkin löytyä ;) ja fisher pricen auton myös, sama ääni opettaa siinäkin numeroita jne. Se on ollu kyllä kova juttu nyt! Ajelis neiti päivät pitkät autollansa jos mamma jaksais vaan avustaa, yksin ei kyydissä oikein viel pysy.
Uutena vuotena Linnea oli mun äidin kanssa, tai siis laitettiin kyl tyttö nukkumaan ennenku lähettiin miehen veljen luo hippaamaan. Myöhään meni vaikkei mihinkään muualle mentykään, mut ihan hauskaa oli. Välillä vähän viihteelle päästä. :)

Painoa olis tarkotus mullakin pudottaa, ja suht rivakasti! Häihin ei oo ku reilu 2kk enää, iik!! :eek: crosstrainerin ostin syksyllä, hävettävän vähän oon sillä mitää tehny :ashamed: Mut nyt oon tsempannu ja muutaman km päivässä polkenu, ihan järkyttävän huono kunto mulla! :eek: Ei tarvii ku muutama km mennä nii teen jo ihan kuolemaa :ashamed: Pakko tosiaa kyl petrata, reilusti. Ja syömisiä oon nyt alkanu kunnolla vahtimaan, kun imetys jäi kokonaa vuoden vaihteessa. Olisin halunnu viel vähän aikaa imettää, mut luulen ettei tyttö saanu läheskää tarpeeks enää maitoa :/ Noh, onhan se reilu 7kk ihan hyvin, ajattelin et jos sen puol vuotta saan imetettyä niin oon tyytyväinen. Ja nyt ei ainakaa tarvii ajatella imetyksen kannalta, mitä syö. Tarkotan, että voin esim. vihreetä teetä alkaa juomaan ihan kunnolla, eikös se pitäs olla aika monella tapaa laihduttaja ystävällinen?

Mua ihan hävettää myöntää, miten harvoin käydään ulkoilemassa, enkä jostai syystä laita usein ulos edes nukkumaan :/ yhtä hyvin nukkuu sisällä ku ulkonakin, mut varmaan hyvää tekis nukkua päivittäin ulkona. Missä vaiheessa muuten jää ulkona nukkumiset? Sit kun ei ipana enää pysy kärryissä? Missä iässä se tulee, noin?

Nyt kun tosiaan jäi imetys, niin on pitäny kartottaa liivi valikoimaani. Huomasin etten omistanu YKSIÄKÄÄN hyviä ja kunnossa olevia liivejä :| Pakko oli siis kauppaan lähtee, tuuri kävi kun löysin ihan marketista oikeeta kokoa (75F ), triumphin liivit oli. Pakko oli kahet ostaa ku halvalla sai (34,90 ) :)


Me ollaan lähössä syksyllä jonneki rantalomalle löhöömään, luultavasti syyskuun 1. tai 2. viikolla, kun miehellä loma. Ei varsinaisesti häämatka oo, kun tyttö otetaa mukaa, mut toivotaa et olis rentouttava ainaki. Pitäs varmaa alkaa kattelee kohdetta jo :) Vaikka olis niin miljoona hommaa viel tekemättä, ihan pakko saada ens viikon alus hääkutsut postiin, häihin 2kk ja kortit viel vaiheessa, teksti puuttuu... :whistle: :snotty: ja valokuvaus ja kampaus-meikkaus paikka pitää viel ettiä. Jos jollain vinkkiä noihin pääkaupunki seudulla, niin otetaan vastaan.. :)

Mistähän muusta on ollu puhetta... hmm.. ei tuu nyt mieleen, heti kun lähetän tän nii sit tietysti muistan.


Mutta eiköhän tässä ollu juttua tarpeeks tälle illalle :D

Voikaa hyvin!
 
Joh, ei meinannu oikein tulla toi teksti millään, mikähä tätä masiinaa vaivaa... tuplas jotkut osat tosta ja jätti välistä joitaki... No onneks onnistu usean yrityksen jälkeen... Ehkä on mamma nii silmät ristis täällä ettei yksinkertanenkaan juttu onnistu... :whistle:
 
heippa vaan kaikille,

Olin toissailtana leffassa tyttöjen kanssa Sooloilua, kotimainen, ihan hyvä höpö höpö komedia, mutta nyt oli käynyt niin että trailerissa oli esitetty jo kaikki hauskimmat vitsit, kristiina elstelä paras ehdottomasti ja KP toivonen lähinnä koominen vakavasti otettavana kapellimestarina.

Tyttö oli pärjännyt iskän kanssa ihan hyvin, juonut nokkamukista pakastettuja äidinmaitoja kun nan ei oikein maistu. jännä juttu että rinnat on ihan "sekasin" vieläkin siis täynnä vaikka vain kaksi imetyskertaa jäi väliin leffan takia. en jaksa millään pumpata kun ei niin täynnä ole.

Hyvää matkaa matkaisille Biologi ja Minnihiiri

lumikko matkarattaista, meillä on britaxin yanikset, tosi hyvät ovat olleet, vaikka ostettiin sen takia kun turvakaukalo menee niihin adapterilla mutta ne on tosi hyvät matkiksinäkin. se kandee miettii et haluuko ns. sateenvarjorattaat jotka menee pienempään kasaan vai matkarattaat jotka on isompia kasassa. ja aika tärkee kuitenkin paljonko ne painaa.

matkakuumeesta joka on jo vaivannut jonkin aikaa, varasimme matkan Madeiralle maaliskuun alussa viikoksi. mietin vaan tyttö sillon 10kk onko ihan mahdoton ikä matkustaa, eroahdistusta yms... Onko teillä muuten havaittu eroahdistusta?

Nyt täytyy lähtee ulkoilemaan, palataan taas.

niin ja Biancalle mä oikein odotan kans koska saa ottaa omat liivit käyttöön, mulla taas on niin että kaapit on täynnä käyttämättömiä, ihania liivejä joita hamstrasin New yorkista ennen raskautta ja en niitä ehtinyt käyttää ennenkuin tulin raskaaksi. Kun on iso kuppikoko niin pakko oli ostaa rapakon takaa kun kerrankin sai ihania ja ISOJA. toivottavasti ne menee viel tai ettei koko ole kamalasti muuttunut. Onko muuten [/b]kuppikoko muuttunut jotka olette imetyksen lopettaneet?

Olipa omaa napaa, sorge =) tiinis
 
Matkarattaista
Meillä on Carenan matkarattaat (ei sateenvarjot).
Paljon ei olla käytetty, mutta mitä nyt muutaman kerran jossain kaupoilla ollut, niin kätevästi kulkee, kun on kääntyvät etupyörät. Halusin semmoiset missä saa neidin suunnilleen makuuasentoon, jos uni yllättää. Unia niissä ei kyllä vielä olla otettu. Myös hyvin suojaava kuomu on kiva, jos kesällä kovasti aurinko porottaa. Luulen, että ensi kesänä niille vasta enempi käyttöä.

Tiinis kyseli kuppikoosta. Mulle ei ainakaan sovi ennen raskautta ostamani liivit. Mulla heti raskauden alussa rinnat turpos ja silloin ostamani liivit ovat nyt hyviä. Monet kivat lähes käyttämättömät ovat nyt siis pieniä. :/ Muuten rinnat ovat kyllä kuin kansallispuvun taskut. Maanvetovoima on kova. :D
 
Sisällä nukkumisesta: Meillä nukutaan melkein aina sisällä, muuten kyllä ulkoillaan. Vauva nukkuu siis aina isolla sängyssä, nukutetaan siis viereen. Sitten vaan hipsin pois... ja asettelen tyynyjä ja peittoja joka puolelle vauvaa.

Matkaa mekin suunnitellaan syksyksi. Kaikista ihaninta olisi lähteä Kanarialle joskus lokakuussa, mutta ei se nyt oikein käy, kun keskimmäinen typykkä menee elokuussa kouluun, ja musta se ei nyt oikein sovi, että heti ekana syksynä pyydetään viikko vapaata, varsinkin kun hän ei edes osaa vielä lukea. Sitten lokakuussa palaan töihin, enkä heti halua olla lomaa mouruamassa. Joten elokuun alussa yritetään vielä löytää jokin kiva paikka, ja luultavimmin se on Kreikka.

Kuppikoosta: mulla sama B ennen ja jälkeen raskauksien, on ollut maailman huonoin maidontuotanto, joten ei ole imetykset paljon vaikuttaneet tisseihin.

Eroahdistuksesta: meillä vauva ihmeen vähän on mun perään, ainakin vielä. Aina jos se näkee mut, niin tekisi mieli mammalle, mutta on kyllä todella hyvin esim. isompien sisarusten kanssa. Tai iskän kanssa, jos olen opiskelukuvioiden takia poissa.
 
Heipsistä!!
Ihan alkuun Minnihiirelle oikein hyvää matkaa!!biologi onkin jo reissun päällä,toivottavasti mukavaa :)

Parasta aikaa suuret onnittelut hienosti onnistuneesta paastosta :flower: ai Maijallakin on jo vesirokko ollut...niin pienenä.joo mut niinhän se on että hyvä sairastaa pienenä se pois. ei oo vieläkään esikoisella rupia :eek: sais kyllä tulla pian!!

eilinen jumppa teki hyvää,mut olo on ihan raato |O hih tää nuha tekee olon niin inhottavaks. tässä mietin että justiinha me kipeenä oltiin ennen joulua :kieh: inhottavia lapsilla nuo sairastelut....ja eipä nää kivoja aikuisellekkaan ole.no mutta tervettä päivää odotellessa :D

ai nii Kojolle piti sanoa et ihana juttu että kaikki kunnossa!!! :)

matkarattaat meiltä löytyy carena merkkiset.

kuppikoko kyllä kasvoi imetysaikana,mutta nytkun imetys loppui nii sama vanha koko on taas.ainut vaan et mun mikkää liivit ei enää tunnu hyvältä päällä :/ täytyy kumminki lähteä liivikaupoille ja ympärysmitta ottaa isompi.niin nää raskaudet on jälkesä jättäny ettei enää teiniajan liivikoko mahdu päälle :LOL:

tässä samalla kiikutan vaunuja.poika nukku 30min. hetki sitten.ehdin esikon saada nukkumaan ni tämä heräs....leikki hetken ja nyt taas hermostu eikä mikään käy,joten kokeilen taas nukkumaan.silmät meinaa painua kiinni :) oi kyllä kelpais mulle hetken tauko,jos tämäki nyt nukahtas. vaikka sais kahvikupin juoda rauhassa :) esikko pitää niin kovaa menoa kaiken aikaa(2v uhma) ... te jotkut kirjottelitte 4v uhmasta niin apua mä en halua :ashamed: oikein kauhistuttaa :LOL:

joo mut nyt taitaa poika simahtaa....meen äkkiä keittämään kahvia :wave:
 
Hyvää matkaa minnihiiri ja biologi :wave:

minnihiirelle sen verran( en tiiä, että ehitkö lukea tätä ennen teän reissuun lähtöä), mutta noihin laseihin kannattaa kyllä satsata.. Vuokraamoissa niitä ei vuokrata hygieenisistä syistä, mutta myytävänä siellä kyllä niitä on. Ku ostaa niin kantsii kattoa, että niissä on tuplalinssit huurtumisen eston vuoksi ja jos mahdollista niin oranssilla, miksei pinkilläki lasilla. Ja niissähän sitte kulkee se hinta ja laatu käsikädessä.
Tulipas taas oikea myyntipuhe... olen ollu skishopissa 3 kautta töissä, jossa tuli myytyä aika monet parit laseja.. ;)

parasta aikaa, mahtavan suorituksen teit!! Isot onnittelut :hug:
Mie kans olen nyt tutkinu noita paastojuttuja ja päädyin siihen, että ens viikolla voisin kokeilla tämmöstä

http://www.harmonia.fi/index.php?mid=850

höh.. paavo halus ny välttämättä syliin, joten :wave:

n vnvhnnnnnvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv n ,n n

terveisiä ylhäällä paavolta ;)

 
:wave:

Matkarattaista me ostettiin Peetulle Gracon ihan perusrattaat, niihin saa kiinni tuon turvakaukalon ja saa myös makaavaan asentoon. Aika vähälle käytölle ovat loppujen lopuksi jääneet. Mutta nyt jos ostaisin niin kiinnittäisin huomiota että istuttaessa niissä on se haarusremmi siinä keskellä ja tavaratilan koko merkkais mulle kanssa paljon. Noista puuttuu se haarusremmi, onhan niissä toki vyöt, mutta helpompi se ois niin ei aina tarvis niitä vöitä kiinnittää.

Nyt menen ruokaa laittamaan, Peetulle jo teinkin ja hyvin maistui!

Ulkona lauhaa, mutta lunta sataa, illalla mennään taas pulkkamäkeen. Onneksi ei sada vettä, vaikka pahalle meinas ensin näyttää.

:wave:
 
Mistäs sitä aloittaisi...? Katsoin tuossa, että viimeksi marraskuun lopussa olen tälle palstalle kirjoittanut :ashamed: Muistaakseni viimeksikin vannoin (ainakin mielessäni), että nyt parannan tapani ja lupaan kirjoittaa ahkerammin, niin taas tuli jotain muuta, joka vei ajan viikoiksi. Kuten rinsessan äite jo kirjoittikin, rakas (?) kotikaupunkimme järjesti meille mukavaa puuhaa joulunalusajaksi eli tämän vesikatastrofin :headwall: Me olemme tosin siinä onnellisessa asemassa, että asumme "puhtaalla" puolella kaupunkia, mutta saimme kuitenkin parisen viikkoa (ennen kuin tieto puhtaista alueista tuli) kestää tätä vesirumbaa ja vedettömyyttä. Siinä vaiheessa, kun kaupunkiin tuli totaalinen vedenkäyttökielto, pakkasin minä pikkupojat autoon ja huristimme anoppilaan evakkoon (onneksi oli paikka johon mennä!). Kyllä siinä itku pääsi tavaroita pakatessa, kun joutui lähtemään "pakosti" omasta kodistaan pois. Yhtälö kaksi vaippaikäistä ja vedenkäyttökielto ei oikein tuntunut hyvälle... Mies tuli isompien lasten kanssa illalla perästä koulujen ja töiden jälkeen. Anoppilassa sitten asustelimme vajaan viikon ja vahtasin vain kaupungin nettisivuja parempaa aikaa odotellessa :/ Kyllä sitä kummasti muuttui tuo tärkeysjärjestys joulua odottaessa ja laittaessa, ettei ihan pienistä jouluasioista stressanut :)

No, nyt olemme asuneet kuukauden verran onnellisesti kotona ja lehdet kirjoittavat, kuinka tauti on hellittänyt jne., niin kuinkas ollakaan Miska aloitti ripuloimisen reilu viikko takaperin ja sitä kesti 6 päivää. Mies liittyi joukkoon neljäntenä päivänä ja 1v11kk aloitti oksentamisen ja ripuloinnin Miskan viidentenä ripulipäivänä. Ja ripulointi jatkuu edelleen. Että sitä itteensä on meitin perheessä katseltu ja haisteltu jo toista viikkoa :x Koko ajan tässä odotellaan, tuleeko meille muillekin vai käykö niin hyvä tuuri, että säästytään. Jännä sinänsä, että juuri minä hoidin Miskaa kipeänä ollessaan ja olen kuitenkin pysynyt terveenä.

Päivitetääns vielä omaa napaa. Miskan 8kk lääkärineuvolamitat olivat 8580g ja 66,5cm. Eipä ole allergiat onneksi vaikuttaneet kasvuun, vaikka niin aluksi näyttikin. Eikä muuten vierastanut lääkäriä yhtään, vaikka oli iso mies ja tutki korvatkin samalla =) Nyt sitten meilläkin on reilu viikon verran ollut tuota puhumaanne eroahdistusta. Minnekään en saa mennä, jos ei ole mitään todella mielenkiintoista tekemistä tai katseltavaa. Miska istuu jo mukavia aikoja itsekseen, mutta tyyny täytyy kuitenkin vielä varuiksi laittaa taakse, jos menee itse kauemmaksi. Tuon taudin vuoksi ja nyt sen jälkeen Miskan ruokavalio on aika suppea. Meidän piti juuri ottaa kokeiluun uusi ruoka, kun tauti iski ja nyt ollaan taas "opeteltu" syömään kiinteitä alkukakomisen jälkeen. Sitterissä ei enää halua syödä ja ollaankin alettu syömään omassa tripp trapissaan :heart:

Ette edes usko, kuinka vähän me olemme ulkoilleet :ashamed: Marraskuuhan meni tosi rattoisasti, kun pikkupojat olivat koko ajan kipeinä joko yhtäaikaa tai vuorotellen. Sitten iski se vesijuttu ja kuviot menivät ihan uusiksi. No, joulukuussa ehdittiin muutaman kerran ulkoilemaan ja nyt sitten taas tämä show. No, sit kyllä aletaan ulkoilemaan näiden viikkojen edestä, kunhan vain saadaan tämä tauti ohitse!

Noniin, eikös oma (.) olisi tässä. Mitäs muuta te puhuittekaan? Parasta aikaa, hienoa, että paasto sopi sinulle hyvin! Seurasin mielenkiinnolla paaston kulkuasi, kun itsekin olen paastonnut pari kertaa reilu 10v sitten, tosin aika huonolla menestyksellä :ashamed: Olikos siinä paastossa vielä se kauhea alkusuolan juominen?

Onnea kaikille vauvauutisista, joita en ole vielä onnitellut! Ja onnea Kojolle hyvistä uutisista!

Vaniljatäti, mukava kuulla, että asiat ovat nyt paremmin :hug:

Ja tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani!

Noniin, eiköhän minun ole aika lopettaa tämä romaani. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Nyt yritän, taas ;), tulla kirjoittelemaan ahkerammin.

Sammakko + Miska 8,5kk :heart:

Ps. Rinsessan äite, jos haluat tavata tai vaikka jutustaa enemmän, niin laita yv:tä tulemaan =)
 
En tiiä, että onko nämä varsinaiset matkarattaat, mutta näistä kuitenki haaveilen...

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_city_jet_Elk.jpg

Hinta näissä vain on aika karsea ja ku niitä ei kuitenkaan tarttis ku vain reissussa ku meillä on se edgen ratasosa. Onko kellään muuten kokemusta näistä cityjeteistä?

Paavo on kans siirtyny turvaistuimeen.. meillä on se tyttöjen vanha HTS Besafe. Hyväksi havaittu silloin, niin mitäpä sitä uusia ostamaan. Vaikka onhan tuo jo 10-vuotta vanha.. :whistle:

Hitsi, oli pakko äsken leipoa pasteijoita.. niin... eihän niissä ole onneksi yhtään kaloreita...eihän...?? :whistle: Täytyy saaha tuota pakkasta tyhjemmäksi ku mies osti meille sinne kuukausi sitte kokonaisen poron niin se on niin täynnä, ettei sieltä ees löyä mitään.

Paavolla on kans alkanu mennä yöt levottomiksi... En tiiä, että mikä sille on tullu ku aikasemmin se nukku omassa sängyssään ja ku yöllä syötti niin tyytyväisenä jatko uniaan... Nyt se on alkanu tehä niin, että eka syönnin jälkeen ei tyydy olemaan omassa sängyssä vaan itkee ja huutaa niin kauon, että nostan sen meän keskelle ja siinä sitte tyytyväisenä jatkaa uniaan...
Olen yrittäny rauhotella omaan sänkyyn ja antanu huutaaki siellä jonkuaikaa jos rauhottuis, mutta ei... kai se on niin mukava nukkua äitin ja isin kainalossa...

Meillä ei kans Paavo nuku ulkona juuri yhtään... siksi, että nukkuu sisällä paremmin.. yks syy voi olla kyllä naapurin koira joka haukkuu yhtäjaksosesti kokoajan :headwall: Oikeastaan, tällä meän perällä melkein jokasella naapurilla on koira ja ku yks koira alkaa haukkua niin kaikki muutki sitte yhtyy kuoroon mukaan... Voi riivattu, että mulla tympäsee.. Toinen syy voipi olla se, että ku Paavo on tottunu nukkumaan selällään kädet ylhäällä ja vaunuissa ei mahu niin nukkumaan.. Mutta ei kai sillä niin merkitystä ole, että missä nukkuu päikkärinsä kunhan vain nukkuu ja on hyvä olla.. ;)

Jospa ny lähtis siivoamaan keittiöstä entisiä sotkuja ja sotkemaan lisää ku täytyy tehä kello viiden ruoka..

Hanna ja Paavo :heart:
 
|O Tää noloo meni sitten ja mursi varpaansa. Löin taapero kärryyn, jotka ite olin leviälleen jättäny. Onneksi on nimetön varvas ettei peukkuvarvas.

Meillä herättiin viimme yönä vaan 2 kertaa. Ihanaa, ite kyllä viimeisellä syötöllä en saanut heti nukuttua. Luin sitten kirjaa hetki aikaa.

Meillä on matkarattaina nämä http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Graco_Aerosp_Gloria.gif
Eri värisenä vaan. Oikeesti on n. 170e, mutta oli tarjoksessa, kun ostettiin 130e. Ja perus mallin gracot olis maksanut 99e.
Hyvät on olleet. Ja mahtuu paljon tavaraa koriin....testattu on. ;)

Mulla on tällä hetkellä kuppikoko n. c90, en muista tarkkaan. Esikon aikana ei muistaakseni muuttunut, kun lopetin imettämisen.

Mutta nyt pitää lopettaa, pikku mies haluaa tissille. :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Elli ja Justus
 
ihana hetki illasta kun pojat nukkumassa :D tai mies tuola isompaa laittaa nukkumaan...pienemmän laitoin JO vähän ennen seiskaa,se oli niiiiin väsynyt jo kuuden jälkeen. yöllä kumminki herää maidolle,on sen verran räkänen vielä ettei varmana koko yötä heräämättä nuku.

vaniljatäti kyselit siitä vauvatavaran myymisestä.mä en oo vielä oikeestaan mitään myinyt niin ei tuu mieleen muutaku kirpparit ja sitte nää nettipalstat.kerran oon Ergon myinyt netin kautta,se ainakin toimi :) vaunut ja isommat tavarat ehkä myisin mieluiten jollekkin tutulle tai neuvolan seinälle lappu ja sitä kautta.

Hanna voi nami pasteijoita :p niin nehän on oiekin "vähäkalorisia" ;) mut niistä puheen ollen mullakin on ollut suunnitelmissa tehdä pasteijoita kun on pakastimessa torttutaikinalevypaketti.ei joulunaikoihin sitte tullutkaan tehtyä toista satsia torttuja.

Nyt kun täälä on niin kovasti ollut paastosta/laihdutuksesta juttua niin mullekkin iski himo kokeilla jotain pientä kevennystä.tai ainakin ruokavalion muutosta ja jättää vähän makeaa vähemmälle.tekis ihan senki puoleen hyvää et jos vaikka vähän piristyis...mua väsyttää AINA :kieh: siltä ainaki välillä tuntuu.ja olishan se ihan kiva muutama kilokin saada tippumaan vaikka eipä nuo kilot häiritse....normipainossa mennään,mut olo vois tulla paremmaks jos pikkasen muokkais tätä syömistä :D yritän kyllä syödä säännöllisesti ruoka-aikoina yhdessä poikien kans,mutta itellä tulee turhan usein napsittua välipaloja :ashamed:

sammakko mukava oli kuulla teidän kuulumisia. toivottavasti se ripulointi pian loppuu ja ettei nyt enään teihin tarttuis! :hug:

mitähän vielä....ei muistu muuta. kaikille hyvää viikonloppua!!! :wave:
 
Pääsinpä koneelle..meillä tehty tuota alakertaa taas ja silloin on sitten nettipiuha pois päältä:( Mutta nyt taas toimii.

Ihanaa matkaa teille, jotka lähdössä tai ovat jo matkalla jossain!

Kovasti oli juttua, koitan edes jotain muistaa kommentoida.

Ainakin oli juttua kuppikoosta. Mulla on samat liivit käytössä kun ennen raskautta vaikka ei mun tissit kyllä ole samanlaiset kuin silloin ennen(vähän katkera). Vitsailinkin miehelle jo raskauden aikana, että laita nyt vaan sitä rahaa sivuun niin saadaan mammalle uudet tissit kun ne kuitenkin alkaa riippua imetyksen jälkeen:) Ei ne nyt pahasti vielä mutta töttöröö tissit on historiaa!

Onneksi olkoon parasta aikaa hienosta suorituksesta! :flower:

Matkarattaistakin oli juttua, meillä on käytössä siskolta lainassa olevat jotkut vanhat rattaat.Merkistä en tiiä kyllä yhtään mutta menevät tuossa sen mitä tarvitaan.

Meidän perheessä pieni paniikki tällä viikolla.Tai ennemminkin mulla. Keskiviikkoiltana tuossa sohvalla istuessani silittelin meidän vanhempaa koiraa 5,5vuotta. Ja kun käsi osui tuohon kylkeen niin kauhea krohina tuntui läpi. Tietenkin siitä sitten pelästyin että mikä nyt ja mieskin sitä siinä koitti ja kuunteli. Ja kaikki mahdolliset pahimmat viat kävi mielessä. Mutta kun koira oli kuitenkin ihan normaali muuten niin päätin, että soitan eläinlääkäriin vasta seuraavana päivänä. Eilen aamulla sinne sitten soitin ja pyysivät käymään. Onneksi sain tytön ja toisen koiran siksi aikaa siskon vahtiin. Olin jo itkenyt ke-to välisen yön ja koko eilisaamun kun pelko, että koira pitää lopettaa tai jotain muuta yhtä kamalaa. Lääkärissä käynti oli tarpeellinen, koska todettiin läppävika sydämessä:( Vika ei kuulema häviä mutta pystytään helpottamaan tilannetta lääkityksellä.Nyt sitten syödään sydänlääkettä kerran päivässä koko koiran elämän loppuun saakka.:( Jos lisääntyy oireet ja lääkitystä pitäisi lisätä, joudun käymään itseni kanssa taistelun jatkanko vai päästänkö pienen menemään :'(

Mutta jotain iloisempaa...

Ihanaa kojo, että kaikki oli hyvin!

Meillä kans nukutaan päikkärit ulkona, täällä etelässä ei taida olla pelkoa että tulis -30pakkaset..nyttenkin vesi vei lumet ja pulkka nököttää tuossa talon seinää vasten kovin yksinäisen näköisenä.

Matkaa olen suunnitellut ensi syksyksi myös. Täällä monella samanoloiset suunnitemat:) Ajattelin, että lähdettäisiin Portugaliin, jossa isäni veli asuu..he olivat täällä nyt joulun niin mukavaa olisi sitten vuorostaan lähteä heidän kotimaahan. Ja paikka kuitenkin melko kiva.

Mut mulla on vichy tuolla lasissa ja dippikastike sipsille, joten nauttimaan niistä!



:hug: kaikille!!

Palailemisiin,
EKÄ ja Peppi
 
:wave:

Niinpähän tuli tänään taas ulkoiltua. Kävelin Peetun kanssa tuonne koululle reilut pari kilsaa, iskä ja neiti tuli autolla perässä. Siellä sitten oli muutama muukin perhe naapurista, osa luisteli ja osa laski mäkeä. Reipas tunti siellä oltiin ja kävelin/juoksin takas.

mmamaa sanoit että väsyttää. Mä olen nyt tämän viikon ulkoillut säännöllisesti aamupäivällä Peetun ensimmäisten unien aikaan. Tänään se sitten jäi väliin kun ajattelin että mennään sitten iltapäivällä, ja mua väsytti ihan sikana. Muut päivät olleet helppoja kun on käyty ulkona, kyllä se vaan piristää ja virkistää, suosittelen! Vaikka itselläkin välillä pitää ihan pakottaa itteään että nyt mennään, kyllä ne muut hommat odottaa! =)

EKÄ :hug: sinulle! Toivottavasti koira ei mene huonompaa suuntaan. Minkä rotuinen koira teillä? Mulla oli kerran Nöffi jolla oli ikää7 vee, siihen saakka oli ollut ihan terve ja sitten yhtäkkiä alkoi tulla kaikkea. Se raukka söi vuoden ajan sydänlääkettä, välillä lääkettä kohtutulehdukseen, sit lääkettä mikä poisti nesteen keuhkoista ja kipulääkettä. Välillä oli parempiakin aikoja kunnes sitten sille tuli joku ihme sairaus, että sen elimistö alkoi hylkimään kaikkea ja se vaan laihtui ja laihtui. Vaikeaa oli tehdä lopetuspäätös, mutta koiralle parempi että pääsi pois. Enkä nyt todellakaan halunnut pelotella, teidän koiralla vain yksi lääke ja toivotaan ettei enempää tarvi. Ja toivon teille monia kivoja yhteisiä hetkiä ja koiralle pitkää ikää! :hug:

Ellin varpaalle
myös paranemisia. Ne on vaarallisia nuo lasten lelut :D

Hanna eläs sinä mua siellä kiusaa ja pasteijoita puhu. *näyttää kieltä*
Mä olen nyt pari päivää laskeskellut noita Painonvartijoiden pisteitä ja AION sen kymmenen kiloa laihduttaa vaikka väkisin. Herkut siis on jääneet pois. Tässä iltapalaksi syön vadelmia ja rasvatonta viiliä :p Voittaa varmasti ne pasteijat :whistle: ;) :p

Sammakko kiva oli kuulla sinustakin. Toivottavasti teillä alkaa taudit helpottamaan. Voin vain kuvitella mille sinusta tuntuu, minä kun kammoan jo yhtä oksennusta :x ISO :hug: teillekkin!

Nyt lopettelen taas, huomenna ajattelin leipoa korvapuusteja pakasteeseen vierasvaralle jos nuo lapset nyt suinkin vaan antavat sen tehdä. Mies on koko päivän töissä. (En maistele itse :whistle: )

Mutta unia kauniita :wave: :wave:
 
Iltaa!

Het alkuun kun muistan, Kojolle ja muille uusia pikkuisia sulopalleroita odottaville onnea odotukseen! :heart: :flower: Kait meillekin vielä joskus toinen tulee, jos Luoja suo. Miehelle ja itsellenikin melkoinen koetus tuo koliikkiaika allergiaselvittelyineen, että meillä taitaa hetki vierähtää ennen kuin Noora saa leikkikaverin. :/

Ja kaikille uusille hirmuisesti tervetuloa. Ihanaa kun saadaan lisää tekstiä. Vaikka minäkin paras toivottelemaan uusia, kun niin harvoin olen kirjoitellut, mutta yritän parantaa tapani.

Sammakolle :hug: ja sympatiat. Tää vesijupakka on ollut ihan kauhea. Ei varmasti moni ulkopuolinen osaa ajatella, miten paljon vaikuttaa arkielämään. Meilläkin ollaan onneksi päästy päiväevakkoihin mummuloihin. Siis yöksikin saataisiin jäädä, mutta uskon vaikuttavan Nooran nukkumiseen. Noorahan on kyllä ollut niin ihana vauva, että on aina yönsä nukkunut (tosin koliikkiaikana sen viitisen tuntia) eikä ole meitä herätellyt (koputtaa puuta). Ja yöunille menokin ollut helppoa (koputtaa enemmän puuta). Parisen kuukautta olen saanut nukkumaan paikallaan oleviin vauhuihin, jippii! Tosin pienen heijauksen kera. Laitan Sammakko, sulle yv:tä, olisi kiva treffata.

Kiitos kippana ja mennis kutsusta Trelaisten porukkaan! Mansesta ollaan lähtöisin eli pipa on päässä rotvallin reunalla. Voisin yrittää tulla mukaan, vaikka työelämä kohta kutsuukin.

Matkarattaista oli puhetta. Meilläkin niiden osto edessä joten oli kiva kuulla kommentteja eri rattaista. Carenan parempia versioita ollaan mietitty.

Laihdutuksessakin on osa hienosti kunnostautunut. Mulla tosiaan olisi melkoisesti pudotettavaa ja su:na alkaa jumppaan meno. Meilläkin Sammakon tapaan nuo ulkoilut meni perssilleen ton pahimman sairastelun aikana. Olisi kyllä huomattavasti parempi olla itsellä, kun elopainoa vähän vähentäisi. Ja sais kaikkia ihania vaatteita päälle. Nooran kummitäti ja kummisetä menevät naimisiin ensi elokuussa ja olen ajatellut, että voisi mennä jossain muussa kuin puolijoukkueteltassa. :LOL: Parasta aikaa, sulle onnittelut paastosta. Ei ole minun juttu, mutta hienoa, että jollain on motivaatiota ja itsekuria.

Mielenkiintoinen juttu tuo rintojen muuttuminen; toisilla suurenee jo ennen imetystä ja toisilla ei silloinkaan ja toinen saa riippurinnat ja toiset hyväkkäät läpäisee lyijykynätestin vielä imetyksenkin jälkeen. Myönnetään nyt tässä ihan avoimesti kaiken kansan luettavaksi, että täälläkin on, kukas se nyt osuvasti sanoi, "kansallispuvun taskut". :LOL: :ashamed: Ja mitkään ennen imetystä ostetut liivit ei ns. istu päällä. Ei kun liivikauppaan, onneksi jäi yhteen kauppaan lahjakortti, kun palautin toiset imetysliivit.

Unista piti mainita vielä, että Nooran unissa on tuon koliikin ja almironin aloittamisen jälkeen ollut selvä muutos. Nukkuu aamupäiväpäikkärit, iltapäivällä unet ja ehkä viiden-kuuden aikaan vielä pikkutorkut. On kyllä ihan erilainen, jaksaa touhuta ja iloinen virkeä itsensä, kun saa levättyä. Millainen päähine kuuluu laittaa pakkasilla unille vaunuihin? Hanna-77, sinä kun asut pohjoisemmassa, mitä olet käyttänyt Paavolla?

Kuinka paljon te muuten teette vauvan ruokia itse? Siis syöttääkö kukaan muu noita purkkiruokia. Niin kuin aiemmin jo kerroin Noora söi hyvällä ruokahalulla mun tekemiä ruokia, kunnes tuli ripulitauti ja sekoitti syömis- ja juomiskuviot ja sen jälkeen ei mennyt kuin kaupan soseet. Luulikohan se rassukka, että äitin ruoasta oli tullut se pöpö..? Olen monta kertaa koittanut uudelleen omia sapuskoita esim. lisännyt johonkin valmiiseen omaa sosetta, mutta se maistaa sen sieltä ja suu pysyy kiinni. Jos niitä vähän maustais jollakin...mitä olette käyttäneet makua antamaan?

Niin ja Vaniljatädille piti antaa kaukohali. Olen ollut vähän samassa tilanteessa tän vesikatastroofin aikana. Kaikki Trelaiset ystävät tiesivät että asutaan tällä likaisella alueella ja mikä on meininki, että ei oikein voisi tuolla kloorivedellä pestä itseä eikä vaatteita saatikka saunoa, niin eipä kukaan, ei kukaan ole pyytänyt meitä saunomaan tai tarjonnut mahdollisuutta pestä pyykkiä. Ymmärrän toki, että ihmiset pelkää, että tartutetaan heidät, mutta silti ehkä odotin enemmän kuin soiton jälkikäteen, että no mites ootte pärjännyt. :(
Ei ole varmasti helppoa ottaa jotain outoa hlöä, vaikkakin ammattitaitoista hlöä MLL:sta tms. avuksi, mieluummin olisit varmasti ottanut ystävänsä, joka jo tuntee sinut ja perheenne. Toivon sydämestäni, että saat tarvitsemasi avun.

8 kk kontrolli oli eilen ja neiti 8600 gr ja 73 cm. Hoikka, mutta omilla käyrillään kasvaa. Kovin taas kehuttiin melkoisen aktiivisesti. Sanoin, että ei ole tekemisen puute äidilläkään. Meillä Noora yrittää kovasti päästä konttaamaan, asento on oikea, mutta sitten aina lysähtää maahan. Ryöminyt on jonkin aikaa ja istunutkin on tanakasti ja polvilleen nousee tukea vasten. Kaksi hammasta on edelleen, mutta yläetuhampaista on toinen tullut jo pikkaisen läpi. Sanoi muuten se lekuri, että poskihampaiden tulo tekee kipiää, kun ihmettelin hänelle, että Noora ei ihmeemmin ole hampaiden tuloa itkeskellyt. Hampuharja ostettiin tässä ja neidille tuli siitä uusi purulelu, kun toisessa päässä kahvassa on sellaisia nystyröitä, joita on kiva hinkata ikeniin. Purulelujen päälle ei ole koskaan ymmärtänyt.

Pulkka pitäisi käydä nyt ostamassa meillekin. Eipä ole aiemmin paljon tarvinnut. Ja eilen kun näytti lupaavalta,niin tänään jo hiekka ja asfaltti näkyvissä, että tarvitaankohan sitä tänä talvena ollenkaan...Mun äiti kyllä muisteli, että on säästänyt mun ja mun kaksoisveljen pulkat, että tarttee mennä penkoon kellaria.

Turvaistuin laitetaan kohta tilaukseen. Me ollaankin sitten ilmeisesti ainoita, jotka meinataan ostaan sellainen Kiddyn Life pro tai Infinity pro-istuin. Sai saksalaisten tekemissä turvateissä hyvän arvosanan, vaikka on naama menosuuntaan asennettava eikä isofix-kiinnitteinen. Siinä on turvavöiden tilalla sellainen turvatyyny, minkä ansiosta mahd. kolaritilanteessa lapsen yläselkä, niska ja pää "taipuvat" eteenpäin eli pelkkä pää ei retkahda eteenpäin niskasta niin kuin kävisi naama menosuuntaan käytettävässä turvavyöistuimessa. Meidän autoon kun on mahdoton saada sopimaan isofix-kiinnitteistä istuinta ja naamamenosuutaan istuimista oli pakko valita paras. Two-way-elite ja Brion zento oli harkinnassa, mutta ainakaan Zento ei ollut saanut hyviä tuloksia. Toki näitä testejä on ilmeisesti enemmänkin ja enkä nyt puhu, että meidän istuin olisi se paras, omalla kohdalla vain tuntui, että tuo turvatyynyratkaisu on "mullistava". Ja joku jossain muulla palstalla sanoikin, että etukäteenhän ei voi tietää mistä suunnasta ja millä voimalla se törmäys tulee (mitä siis ei toivota tapahtuvan) eli varmasti joku toinen istuin pärjää yhdessä kolarissa huonommin ja toisentyyppisessä kolarissa paremmin.

Mielini halajaa myös täällä ulkomaille. Joka kesäloma ollaan etelään matkattu ja kun viime kesänä ei päästy, niin nyt olisi jo "korkea aika" mennä. Tosin mä voisin jopa tyytyä Tallinnan tai Ruotsin matkaan. Neiti kun vaan ei ole vielä ollut yökylässä eikä oikein muutenkaan päivisin muiden hoidossa, niin ei tästä ihan noin vaan voi irtautua. Mutta kait tollaisen pikkureissun voisi tehdä Noorankin kanssa.

Oli lohduttavaa lukea, että täällä on muitakin lähiaikoina töihin menijöitä kuin minä. Minä kun en meinaa päästä eroon tästä syyllisyyden taakasta, että "jätän" lapseni hoitoon, vaikka hänen paras paikkansa olisi äidin kanssa. :'( :'( :'( Meillä kun täällä Nokialla kaikki asiat ovat "hyvin", niin on tietty päivähoitokin; ei harmainta aavistusta mihin tarhaan/hoitopaikkaan tyttö on menossa, kun joka hoitopaikka on kuulemma täynnä. Täällä kysellään suurin piirtein kadunmiehiä hoitamaan toisten lapsia. Itse en arvannut silloin kuin pikkuisesta haaveiltiin, että talousmaailma muuttuu niin, että korot hipovat kattoa. Olisin voinut muuten jäädä hoitovapaalle, jos olisi maksanut vain korkoja, mutta eipä auta, kun korkojen osuus on suurempi kuin varsinaisenvelan osuus. Ja kaikki meidän perhetutut ovat voineet tehdä näin, kun ovat saaneet lapsensa silloin korkojen ollessa alhaalla kolmisen vuotta sitten. No ei sillä etät minä olisin heille katkera, mutta yhteiskunnalle vähän, kun ei tuo kodinhoidontuki TUKI?????) ole järin suuri. Nokia maksaa kyllä kuntalisää,mutta vain jos palkkaa yksityisen pph:n eli eipä se auta, kun ei itse saada jäädä tytön kanssa.

Mutta se siitä valituksesta ja seputuksesta, romaani saa luvan loppua, että mahtuu muidenkin tekstejä.

Vähän tuli alakuloinen teksti, mutta elämästä nautitaan ja tuosta pienestä ihmeestä, joka meille on suotu.

 
Juu enpäs tiedä minäkään mistä oikein aloittaa, kun on koko joulun aika mennyt ja ei ole voinut kirjoittaa.

Tosi paljon ensinnäkin onnea kaikille, joille on vauvoja tulossa ja Kojolle onnittelut kun kaikki oli hyvin!

Parasta aikaa olikin sitten huimasti saanut kiloja pois, tosi hyvä juttu, onnea noin ihanalle uuden vuoden aloitukselle. Minulla on nyt tippunut 4 kg parissa viikossa ja olen kans jonkin näköisella laiharilla. Joku muukin oli ostanut ja miettinyt sitä CrossTraineria.. me tilattiin se alkuviikosta ja pitäisi tulla kotiin kuljetuksena ens viikolla. Tähän se sitten olohuoneeseen tömpsähtää, vaikka tilaa ei olekkaan :whistle: mutta kun oli pakko saada kun aina se salille lähtö on niin hankalaa ja nyt kun on lapsi niin helpommin tulee kotona sitten liikuttua sillä.

Sammakko, voi itku että sitten kuitenkin saitte sen taudin, vaikka olitte niin kauan evakossakin! Toivottavasti nyt sitten ainakin osa porukasta selviäis. Meillä on kans liikkunut jouluna mahatautia ja ripulia, mutta me saatiin vaan ripulin muodossa se ja nyt on sitten poikakin ollut monta päivää ripulissa, en vaan tiedä johtuuko sitten hampaiden teosta vai onko herkkä maidolle, vaiko sitten tuo sama ripuli tauti.

Ajatelkaa missä järjestyksessä meillä tehdään hampaita, siis nyt on kolme hammasta alhaalla ja pukkaa neljättä sinne viereen ja sitten nyt samaan aikaan tekee rassu ylös KULMA hammasta :eek: siis missä ne etuhampaat viipyy, eikö niitä tulekkaan :LOL: No meillä siis ollaan oltu tässä hampaiden teko kuumeessa nyt melkein joka päivä tuolta jouluaatosta saakka, välillä korkeampaa ja välillä pysyy siellä 37,8 niinkö nytkin. Mutta aloitti nuo kaikki kolmen hampaan tulon silloin ja nyt siis alhaalla töröttää kolme vierekkäin. Käytin joulun jälkeen lääkärissäkin, ettei ole korvissa kun oli ollut jo 6 päivää kuumetta ja kyllä se siitä hampaasta johtu sano lääkäri. Puhtaat korvat, onneksi.

Kuinka monella teillä jo vauvat kävelee??


Meillä mennään pääosin tosi lujaa konttaamalla eteenpäin ja välillä istahtaa siitä konttausasennosta ja taas jatkaa..Nousee seisomaan kaikkea tukea vasten ja varsinki jos laitan ruokaa niin tulee jalkoja vasten seisoon koko ajan. Tasapaino on vielä hakusessa,mutta heti ku pääsee pystyyn ja jos ottaa yhtään käsistä kiinni niin lähtee ja lujaa käveleen. Että ei varmaan mene kauaa sitten enää tai sitten menee montaki kuukautta. Mutta luulis että pari kuukautta ja kävelee.Nyt on siis 7kk.
niin ja joku kysy Eroahdistuksesta, meillä se on kova, ei kestä mennä yhtään pois näkyvistä vaikka jutteleekin koko ajan niin tulee sitten kitinällä perässä jos on sillä päällä ja joulun aikaan kun oli hoitajia niin kävin muutaman kerran ulkona koiran kans ja mummot hoiti niin lohduttomasti oli vaan koko ajan kontannu ovelle ja seiso ovea vasten ja itki, raukka. Kyllä äitin sydäntä riipi ku kuuli :ashamed: Onneksi se on kans ohi menevä vaihe.Tänään tuli postissa se Nestlen ruokamainos, onko muille tullu? Siinähän luki just että nyt ku vauva alkaa olla 8 kk ikäinen niin kaikki muuttuu ja voi alkaa vierastaan ja ei sais jättää hoitoon tässä vaiheessa lasta, mutta mitenpä monikaan tuossa tekeen jos pitää töihin mennä kun vauva on 9kk..ehkä se vaihe ehtii sitten mennä ohi.

Niin ostettiin kans matkarattaan tuolle lapin reissulle joulun ajaksi, ne Cracon pitkulaiseen pakettiin menevät, en muista mallia, mutta ne on kyllä hyvät.Niissä poika nukku -16 asteen pakkasella hyvin ja makoisasti elämänsä ensimmäistä 3 tuntia joka päivä siellä. Oli vaan ne kaikki emman lampaankarva untuva pussit ja kunnon peitteet ja tuulensuojat, hyvin tarkeni. Meillä tosiaan oli johtunut tuo nukkumattomuus ilmeisesti ruoan vähyydestä, kun oltiin muutama päivä siellä mun parhaan ystävän luona ja alettiin elään heiän rytmiä niin meilläkin Linus nyt sitten nukku niitä pitkiä unia. Anto niin lähekkäin niitä ruokia ja itse oli ajatellut, ettei se nyt voi jo syödä ku just söi ja muutenki Linus aina ollu huono ruokanen, mutta varmaan autto ku oli vilinää ympärillä muistaki lapsista. Kun nyt kotona alkaa taas välillä jo huutaan ku yritänki siihen syöttötuoliin. No on täälläki nukkunu jo pari tuntia kuiten,ja nyt nukkuu omassa huoneessa, sen aloitin nyt ku tultiin kotiin. Siellä pikkunen mies välillä seisoo aina pinnasängyssä ku yöllä neljältä kuuluu sieltä kitinä ja menee katsoon..on se hauskan näköstä.
No syö siis vaan kerran yössä neljältä ja nukkuu sen noin 12 tuntia. Välillä meillä kans samaa niinku Hannalla että vain meidän väliin rauhottuu yöllä, ei mikään auta ja huutaa ja pyörii vaan ku yrittää omaan sänkyyn takas.Mutta olen sitten antanut tullakkin..kun itsekkin tykkään ku se siinä nukkuu ;) ja meillä on pyöreä sänky niin kaikki nukutaan aina miten päin milloinki niin ei haittaa kenenkään unia vaikka Linuskin on siellä välissä.

Oikein paljon kaikille matkoille lähtevillä iloisia lomapäiviä ja nauttikaa!! Me lähdetään maaliskuussa Egyptiin pariksi viikoksi, eli vielä pari kuukautta, mutta onneksi helmikuu on lyhyt kuukausi,,kova matkakuume mullaki vaivaa. Toivottavasti Linus oppis käveleen ennen sitä, olis kiva.

No mutta nyt kauniita unia kaikille ja huomisiin!!

Moonlight ja Linus 7 kk
 
Voi perskules sentään! |O
Ostin toissa päivänä naudan vähärasvasta jauhelihaa (sellaista kaupan itse jauhamaa). Eilen aattelin siitä jauhelihasopan tehdä (oli viimeinen käyttöpäivä) ja kun avasin kelmut päältä niin kaamea haju tuli nenään. No aattelin, että on sen kai oltava kunnossa, kun päiväystäkin on, niin löin pannuun ja hyi h*lvetti sitä käryä! Mies tuli kotiin ja se ei tunnetusti haista mitään, niin se vaan ihmetteli, että haiseepa hänen sukat pahalle. :LOL: Kyllä sekin sitten tajus, että siitä jauhelihasta tulee se käry. Eipä tarttennut sitä soppaa syödä. Nyt pitäis tehdä kauppiaalle valitus. Täällä Pirkanmaallahan on muutenkin ollut kalapaliikkia noiden jauhelihojen kanssa, kun kauppiaat on niinhin vanhoja lihoja sekottanut. No eipä tartte ostaa enää sellaisia jauhelihoja, pelkästään semmosia tyhjiöpakattuja. Harmi, että niistä ei löydy sellaista missä on vain 7 % rasvaa. :/

Mut juu, muuten tällä kaikki ihan normaalisti. Tytöllä nyt edelleen nokka vuotaa ja köhii, mutta veikkaanpa että se on koko talven kestävä riesa. Tuolla se taas ulkona nukkuu lämpöpussinsa. =)
 
rinsessan äite meillä on talvella käytössä tämmönen lakki... tietenki... ;)




Pidän tuolla alla sitte vielä ohutta puuvillaista kypärälakkia... Mutta jos vaunuissa nukutan niin Paavolla ei ole päässä ku fleecelakki ja haalarin huppu... ettei paina mistään ja sinne vaunun koppaanhan ei tuuli pääse.

Nuorempi tyttö vinkuu tuossa vieressä, että koska on hänen vuoro päästä tietsikalle, joten täytyy kai sitte lopetella.. kirjottelen myöhemmin uuestaan..

Hanna ja Puuha-Pate :heart:
 
Mulla on tiitteräinen kaksi lyhytkarvaista chihuahua tyttöä :)
Äiti ja tytär.Teetin pennut tossa kaksi vuotta sitten ja jätin itselle yhden pennuista. Nyt sitten surenkin jo valmiiksi että jos jotain tälle vanhemmalle Pipsalle tapahtuu niin miten tuo pieni Mimmi selviää..ovat niin kavereita.Nukkuvatkin päällekäin ja yhdessä aina joka paikkaan menossa:)Niin suloisia...

Auttakaapas, että miten te laitatte niitä kuvia tähän sivulle? En osaa..

Ai kauheeta mennis!! Hyi olkoon, osaan kuvitella miltä on haissut.Mulle käynyt noin pari kertaa.Haju on mitä kuvottavin.

Nyt tein meille ruoaksi kaalilaatikkoa, sellaista missä ei lihaa vaan riisiä ja taidan viedä johki sikalaan tuon lopun. Ei tykätty kumpikaan siitä:(

Omatekoisissa ruuissa rinsessan äite olen käyttänyt mausteina yrttejä. Rakuunaa, tinjamia,basilikaa,tilliä..riippuen vähän mitä ruokaa olen tehnyt.

Kukas se täällä laski niitä pisteitä??Olen itse laskenut joskus ja oli kyllä tosi tehokasta.Laihduin reilussa kuukaudessa 7kg :) Aika kova tahti oli, että en jatkanut sitten enempää. Kun mulla ei niin tarvetta välttämättä laihduttaa mutta aina sitä haluaa olla vähän hoikempi.
Yksi mitä myös olen yhdessä miehen kanssa kokeillut on vähähiilihydraattinen ruokavalio.Pitkään oltiin pelkästään tuolla ruokavaliolla mutta sitten jotenkin rupes lipsumaan.Mies tossa jo aamusta taas siitä höpötti ja yrittää nyt mua kovasti saada siihen mukaan. Siitä tuli kyllä hyvä olo sisäisesti ja peilistäkin näytti oikein kivalta. Jos kiinnostaa, kannattaa käyvä lukemassa antti.heikkila.com

Mut nyt kahvia ja jäätelöä kun tuo ruoka oli ihan pahaa.

Pikaisiin palaamisiin :)

EKÄ ja Peppi



 

Yhteistyössä