Toukovauvat -07 Helmikuu

Kiitos Bruchetta kakkuohjeista! Tulen varmaankin tarvitsemaan niitä vielä, joten kopsasin ne vastaisuuden varalle =)

Vilmis, meille käy tällä hetkellä varmasti bataatti, päärynä, vadelma ja se muksun riisihiutale. Kokeilen nyt uudestaan vielä possun ja kukkakaalin, kun ne ovat vähän epäselviä. Kiva, että teidän reissu meni hyvin! Mäkin haikailen pääsyä johonkin, piristäisi kummasti tätä arkea. Mutta eilen loppui äitiysloma ja nyt pitäisi olla tosi tarkkana tuon rahankäytön kanssa :( Haluaisin kovasti mennä miehen kanssa yhdeksi yöksi johonkin kylpylään ihan vain rentoutumaan, kun tuota kahdenkeskistä aikaa ei meillä ole pariin vuoteen ollut. Joten se on nyt mietintämyssyssä, kunhan vaan raaskisi pikkupojat jättää hoitoon.

Helinä, oih, ihanaa kasvohoitoa!Minä haaveilen myös kauneushoitolakäynnistä. Jotenkin tuo itsestäänhuolehtiminen on jäänyt, kun ei mukamas ehdi/raaski hoitaa enää itseään. Pitäisi kyllä ottaa itseään niskasta kiinni. Huomenna tosin menen kampaajalle ottamaan uutta väriä :) Sitäkään ei tapahdu kuin pari kertaa vuodessa :ashamed:

Nyt taitaa olla Miskan bataatit kypsänä, joten lähdempä ruokkimaan pikku-ukkoa. Moi!!

Sammakko + Miska :heart:
 
Luka parantunut juuri mahataudista.

Meidän osaamisia:
-taputtaa käsiä yhteen
-pyörii napansa ympäri lattialla
-istuu tuetta jonkin aikaa
-ryömii taaksepäin

Nyt annettava miehen tulla välillä koneelle...

Hyvää ystävänpäivää! :heart: :flower: :hug:
 
Luka parantunut juuri mahataudista.

Meidän osaamisia:
-taputtaa käsiä yhteen
-pyörii napansa ympäri lattialla
-istuu tuetta jonkin aikaa
-ryömii taaksepäin

Nyt annettava miehen tulla välillä koneelle...

Hyvää ystävänpäivää! :heart: :flower: :hug:
 
Heipparallaa :wave:

:flower: Oikein hyvää Ystävänpäivää :flower: :hug:

Pikaisesti luin sivut läpi... Tulin juuri kynttiläkutsuilta ja mies on lähtenyt jo aamuyöllä töihin Helsinkiin, saapuu maanantaina.... Eli vähän tässä iltatouhut puskee päälle :D

Kovasti tuli tilattua taas kynttiläkutsuilta, mutta kun oli niin hyviä tarjouksiakin... :ashamed: Hanna pienet 3-sydänkynttilät (neljä eri tuoksua) oli 24,90 ja emäntä sai tilata samaan hintaan ison 3-sydänkynttilän, niitäkin oli neljä eri tuoksua :) Mansikkaraparperi ja mango-mandariini tarttui tilauslappuun... :whistle: :D Ajattelin vinkata sinulle, kun tykkäsit kanssa siitä mansikkaraparperista :)

Muutamia läheltä piti-tilanteitakin oli sattunut :hug: Niitä aina sattuu, mutta onneksi ei mitään pahempaa kenellekään!

Helinä oli ollut kasvohoidossa, oli varmasti ihanaa! Pitäisi itsellekin varata aika ennen töihin lähtöä, olisi sitten hehkeänä taas tikkana tekemässä lainapapereita ;) :LOL: :ashamed: No joo, vähän on jo väsynyt tämän päivän touhuista tämä mamma...

Eilen oli muskari ja se meni kivasti, on mukava nähdä muita vauvoja ja äitejä :) Se aina piristää päivää! Sieltä mentiin heti suoraan kasvunjohtokunnan kokoukseen, seurakunnan luottamushommia. Maijaa jo vähän väsytti siellä, mutta niin reippaasti jaksoi kuitenkin siellä olla.

Nyt täytyy mennä laittamaan lapset nukkumaan! Ai niin, Maijan flunssa on jatkunut ja toissapäivänä käytiin lääkärillä. Toisessa korvassa reilu tulehdus ja toisessa alkava :( Mutta kuuri on nyt päällä ja Maija on ollut ihmeen virkeä koko ajan. Öisin heräsi parina yönä itkemään, niin siitä arvelin korviin jo ehtineen tuon flunssan. Mutta nyt ollaan jo hienosti paranemaan päin :)

Öitä ja kuulemisiin :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Hyvää ystävänpäivää kaikillle ! :)
Olen ollu muutaman päivän netti pimennossa kun olin reissussa yhen ystävän luona oulussa. Oli oikein mukava ja rentouttava reissu.

Sunnuntaina tapahtui sellaista että Noora otti ensi askeleet :D Nyt on sitten päivittäin muutaman kerran päivässä ottanut n. 4 askelta ennenkuin matka on jatkunut kontaten. Äiti on kyllä niin ylpeä ja huomaan että mulla tulee enemmän seurattua Nooran perään et jos vaikka näkis typyn kävelevän taas =) On se niin sulosta :)

Unikoulu meillä tuotti tulosta tosi nopeaa. Ekana iltana meni silloin muistaakseni 1h 40 min seuraava ilta 40 min, sit 30 min ja siitä lähtien on nukahtanu n 15 minutin päästä sänkyyn laittamisesta. Tänäänkään en käyny ku kerran antaan tutin uudelleen.
Ekoina iltoina hieman "äyäsi" ja kitisi, mutta sellasta suoraa hysteeristä huutoa ei oo ollu. Eilen eikä tänään ei oo itkeny ollenkaan, juttelee ja höpöttelee ja jos tutti tippuu lattialle niin komentaa huutelemalla et äiti, utti.. ätä, utti... Meillä tää unikoulu ainakin näyttää tuottaneen tulosta ja olen niin helpottunut. Ei tartte enää nukutella eikä mitään. Maidon edelleen juo sylissä sohvalla istuen, mut heti sen jälkeen vien omaan sänkyyn, peittelen ja toivotan hyvää yötä, valot himmeelle ja ovi kiinni. Oven aukasen vasta sitten ku ite meen kans sänkyyn.

Olitte jutelleet vaikka mistä jutuista, mut niin nopeesti lukasin nuo jutut läpi ettei päähän tarttunu oikeestaan mitään...

Hapanmaito tuotteista: Mitä sitä sitten aloitetaan antamaan? ja koska sen totuttelun saa aloittaa? Mulla jo niin kiinnostais antaa Nooralle vaikka ja mitä.

Mitenköhän noiden ruokien kanssa muuten? koska sitä "virallisesti" saa alkaa antaa samaa ruokaa muun perheen kanssa?
Tänään just tein perunoita, porkkanoita ja nakki kastiketta niin sitä Noorakin sitten söi ilta ruoaksi ja näytti tykkäävän tosi kovasti. Suolattomana tein perunat ja porkkanat ja kastikkeeseen en laittanut ku puolikkaan lihaliemi kuution ja Nooralle jatkoin sitä maidolla. Nakeissa kyl tais olla suolaa, mut niitä ei Nooralla ollu ku kaks pientä palaa. Varmaan sai kuitenkin liikaa suolaa, mut mitenköhän noita ruokia voi tehä kokonaan suolattomana? Lihaliemi ja kasvisliemi kuutioissa kun taitaa olla sitä suolaa aika paljon vaikka nekin mulla on vähä suolaisia.

Nyt taidan lähtee kömpiin tonne peiton alle kun niin kovasti jo silmiä painaa...

Kojo, Noora 9kk ja möykkis 19+1
 
Ollaan taas täällä miun vanhemmilla Porvoossa ja pikaisesti vain vastaan Kojolle noista nakeista. En tykkää kirjottaa tällä läppärillä.

Eli nakeissa on liikaa pikkuisille nitriittejä, mutta kaupan on myös nitriitittömiä nakkeja joilla ois varmaan hyvä alotella nakkien maistelu. =)

Täällä on kanssa pikkuhaavereita käynyt. Kotona kaatui yksi pikkupöytä päälle ja tänä aamuna kaatu kaiutin. Oonkohan mä jotenkin turhan huoleton äiti, kun aattelen vaan, että kuuluu asiaan? :whistle:

Mut nyt pois...
 
:wave:

Mä kun jo ehdin huokaista että noi sairastelut nyt helpottaa, mutta nyt on isompi kuumeessa ja Peetukin oli taas kärttyisempi. Eilinen oli jo parempi mutta nyt tuli vähän takapakkia. Sisko perheineen oli yötä ja siskollekkin nousi kuume. Neiti ois ollu tänään menossa yökylään ja harmittaa nyt kovasti kun ei pääsekkään. Ja mies lähtee kai yhden yön reissun käymään kotonaan, mä jään lasten kanssa kotia.

Sitä piti teille kertomani, kun minä aikanaan jätin pullon pois tuolta meiän tytöltä 1-vuotiaana tupperin silikoni nokkamukin kanssa ja onnistui hienosti. Niitähän ei ole nyt myyty pariin vuoteen kun se nokkaosa ei kestänyt. Olen itse nyt jälleenmyyjänä ja parin viikon päästää vaihtuu uus kuvasto ja se nokkamuki tulee samanlaisena mutta erivärisenä myyntiin. Olin niin iloinen kun olen jo miettinyt että miten saan Peetultakin kohta pullon pois. Sitä silikoni osaa on vähän vahvistettu kestävämmäksi, mutta takuu ei korvaa sitä jos lapsi puree sen rikki tai työntää sormensa läpi siitä reiästä. Ennen korvasi, mutta ymmärtäähän sen että hankala silikonia on saada niin kestäväksi että puremista kestäis. Mutta että näin, ajattelin vain ilmoittaa :D

Lapset päikkäreillä ja mies suunnittelee töihin lähtöä. Pyykit odottaa joten :wave:
 
Meillä Samu saa tänään samaa ruokaa kuin me.
Mutta sille en käytä mausteena kuin oreganoa ja paprikamaustetta.
Eli ruokana on jauhelihakastiketta ja perunaa + porkkanaa (porkkana on Samun lisäke)
Saa nähdä miten pojalle maistuu, kun herää päiväuniltaan.

Hitsi kun ulkona on kamalan kylmä tuuli.
Pakkastakin on -7,5 astetta.
Aurinko koittaa välillä pilkistellä, ja nyt se näyttäytyi oikein kunnolla.
Ihanaa kun se aina piristää välillä niin ihanasti. =)

MayaM Kiva kuulla sinustakin. :hug:

Mutta nyt pitää mennä antamaan Mirolle tekemistä.

 
Täällä kanssa pyykkikone pyörii toista satsia pyykkejä. Aamulla vein sohvatyynyt, viltit ja petivaatteet ulos ja tiskasin. Muuta hommaa ei tällepäivälle sitten olekkaan kun eilen rykästiin miehen kanssa viikkosiivous. Pakata kyllä pitäis, mutta illalla sitten.
Tein eilen illalla hedelmäsosetta tuoreananaksesta ja banaanista. Konsta tykkäs kovasti. Täytyy ensviikolla tehdä toinen satsi.

Tiitteräinen:kiitos tuosta nokkamuki vinkistä. Tässähän saa kohta pitää tupperi kutsutkin.. :)

Mies osti mulle eilen niiskuneiti mukin. Kuvastaa kuulemma mua vaikka omasta mielestä oon enemmän vilijonkka tai muumimamma. Ihan kiva kuitenkin että mies on toista mieltä. Konsta sai isiltä ystävänpäivälahjaksi pallon. :heart:

Kojo: Onneksi olkoon Nooran ensiaskelten johdosta! :flower: :)

Parasta aikaa: mä tilasin kanssa viimeksi tuota mango-mandariinia. Tuoksuttelitko siellä kutsuilla sitä uutta suklaa-tuoksua? Jos tuoksuttelit niin oliko hyvä?

Moonlight: Tää saattaa olla hieman arka aihe (ei ole pakko vastata) mutta kysyn silti, että jännittääkö/pelottaako sua tuleva synnytys? Muistan vaan että sulla oli tosi rankka synnytyskokemus ja samoin oli mullakin ja mulla on jääny kyllä aika kova pelko siitä. Mä en varmaan mitään synnytyskertomusta sillon laittanu kun kätilö kielsi kertomasta kaikkea ettei sitten tuu muille kammoa ja pelkoa kun ilmeisesti se mitä mulle tapahtu on aika harvinaista. Kuulostaa varmaan hieman sekavalta. Kovasti mä kuitenkin toisesta lapsesta haaveilen enkä anna huonojen kokemusten estää sitä, mutta varmasti mun on ainakin ennen seuraavaa raskautta mentävä juttelemaan pelkopolille tai muualle. Jokainen synnytys on onneksi erilainen ja varmasti seuraava synnytys on helpompi. Aattelen sen asian myös niin että kun noin rankasta synnytyksestä selvisin niin seuraava on varmaankin jo lastenleikkiä.

Nyt meen ripustamaan pyykit. Mukavaa päivän jatkoa kaikille! :wave:

HeLiNä ja Konsta :heart:
 
Helinä, Kätilö kielsi sa puhumasta synnytyksestäsi vai? :eek:
Mua ainakin jäi nyt kiinnostamaan mitä kamalaa siulle on siellä sattunut, kun ei siitä muka saisi edes puhua? Puhuminen nimittäin juuri auttaa tuommoisten asioiden käsittelyssä. Jotenkin musta kuullosti hyvin erikoiselta neuvolta... :/ Eli kerro vaan rohkeesti, jos siltä tuntuu.
 
Helinä, Kätilö kielsi sua puhumasta synnytyksestäsi vai? :eek:
Mua ainakin jäi nyt kiinnostamaan mitä kamalaa siulle on siellä sattunut, kun ei siitä muka saisi edes puhua? Puhuminen nimittäin juuri auttaa tuommoisten asioiden käsittelyssä. Jotenkin musta kuullosti hyvin erikoiselta neuvolta... :/ Eli kerro vaan rohkeesti, jos siltä tuntuu.
 
Myöhästyneet Ystävänpäivätoivotukset kaikille :flower:
eilen ei jaksanu tulla ollenkaa koneelle...tai käväsin,mutta kiirettä piti koko päivän :D siivottiin aamupäivästä poikien kans ja olihan se vähän huh huh hommaa näiden kahden vauhtihirviön kans ,mutta selvittiin ja siistiä tuli =) isompi kyllä on varsinainen siivoushullu!!aina haluaa auttaa...voi kunpa tuo into säilyis vielä myöhempänäkin ku ikää tulee :whistle:

no nyt aloin miettimään Helinän synnytystä...tottakai alkoi kiinnostamaan varsinki ku sanoit ettet saa puhua :ashamed: ihanan positiivesesti ajattelet seuraavaa synnytystä :)

Kojon Nooralle onnittelut ensimmäisistä askelista :flower: nytkö tää sitten alkaa että vauvat rupee pikkuhiljaa jo kävelemään :'( :heart: :D niin se vuos vaan pian mennyt!
just kaverin kans puhuttiin miten vuos sitten näihin aikoihin juteltiin raskaus juttuja :heart:

mennis aika hauska mulla nimittäin käynyt välillä mielessä tuo sama että oonko vähän turhan huoleton äiti kun pikkuhaavereita sattuu ja ajattelen että ei niiltä voi välttyä :eek: melkein päivittäin meillä kyllä poika kaatuu kaahiessaan ja pää kopsahtaa :'( kypärän hankinta käynyt mielessä,mut toisaalta onko se kuitenkaan niin tarpeellinen.... :/ ei ollu esikollakaan ja samat jutut sillonki.

kiva kuulla että vilmis teidän reissu meni hyvin =) kuulosti kyllä tosi ihanalta!!Tahtoo kans :D

ihanan aurinkoinen ilma B) vaikka kylmä tuola pihalla on....
mut joo nyt meen juomaan kahvia ja taidan herkutella viinerin :p tosi "kevyt" näin perjantain kunniaks ;)
 
Voi hitsi ku tuolla aurinko paistaa niiiin ihanasti (ja paljastaa pölyt mutta ei puhuta siitä) ja mä joudun olla koko päivän sisällä. Ehkä illalla myöhään pimeällä pääsen lenkille. Lapset nukkuu taas molemmat. Pienet raukat :(

Noo, jospa mä kymmeneen jaksan odotella niin pääsen happea haukkamaan.

Kojon Nooralle onnittelut ensiaskelista! :flower: Meillä ei kyllä puhettakaan että kävelis vielä aikoihin, kun ei edes vielä kovin paljoa jalkoihin varaa edes, eikä nouse puutakaan vasten.

Äsken vein päiväunille sänkyyn ja menin kohta katsomaan niin siellä poju istua törötti. Ekaa kertaa ite noussut istumaan.

Nyt tuo neiti huutelee, meen kattoon :wave:
 
Bruschetta ISO kiitos resepteistä!! :hug:

Parasta aikaa olen menossa taas Partyilemaan ens maanantaina ja sen pitäjä kertoi, mulle kans niistä 3- :heart: -kynttilöistä... eli varmaan taas tulee tilattua niitä. Täytyy kai vielä myöntää, että olen tehny jo listan, mitä kaikkea täytyy tilata... Ja lupailin vähän jo, että ottaisin jatkokutsutki.. :ashamed:
Niin... äitiyslomaki loppuu ens viikolla, joten ei kai pitäis tehä mitään ostoksia ku ei rahasta ole sitte tietoakaan... Mutta onneksi mieski tykkää niistä kynttilöistä ;)

Nooralle onnittelut hienosta saavutuksesta :flower:

Paavolle nousi sitte eilen kuume ja on nyt toooosi räkänen... toivottavasti ei mene korviin *kop,kop, koputtaa puuta* Luulis, että kun on kuumetta niin silloin nukuttais, mutta ei... viimeyö mentiin 5 tunnin yöunilla :headwall: Joten tänään ollaan sitte molemmat nukuttu parin tunnin päikkärit.

Paavo hoksas aika hauskan jutun ku aurinko paisto tänne sisälle.. nimittäin ku auringonvaloa vasten näki, kuinka pöly leijaili ilmassa niin Paavo ihmetteli sitä suu auki ja yritti pienillä nyrkeillä saaha kiinni niitä pölyhiukkasia... aika hauskan näköstä hommaa :D

Nyt täällä tuoksahtaa aika lailla tuon pikkumiehen housuissa, joten :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
mmamaa ja mennis:laitoin teille yv:tä. Voisin sen synnytystarinan hyvin kertoa muuten täällä yleisesti (kaikki jotka tänne kirjottaa on varsin fiksuja ihmisiä) mutta kun en tiedä kuinka paljon on ns. taustailijoita enkä halua ketään turhan takia pelästyttää. Mikä sattuu yhdelle ei todellakaan tarkoita sitä että se tapahtuisi kaikille. Toivottavasti saitte jotain selkoa mun kirjotuksesta kun kirjotin sen kiireesti (oon pojan kanssa kaksin kotona) ja toisekseen koko tapahtuma oli niin outo etten mitenkään pysty sitä järkevästi selittämään.

Tein tänään reklamaation kun varasin aiemmin ajan kosmetologille siihen hot stone-hoitoon ja kun menin paikalle niin sijainen sanoi ettei tee sitä (tehtiinkin se ultraääni kasvohoito). Soitin sitten sen hoitolan omistajalle ja sanoin että jäi ihmetyttämään kun en saanut sitä hoitoa minkä varasin niin se lupas että pääsen ilmaseksi johku hoitoon sitten kun se palaa sairaslomalta töihin. :) Oli kyllä omistaja aika ihmeissään kun se sijainen ei sitä hot stone-hoitoa tehnyt.

Nyt meen pojan kanssa leikkimään. :wave:
 
Oon kyllä melkein joka päivä käynyt lukemassa, mutta ikinä ei kerkeä kirjottaa...

Voi, oliko joku pikkunen lähteny jo kävelemään.. :eek: :heart:
Meillä suunnitellaan vasta konttaamaan lähtöä =)
Istuu tosi hyvin jo jos laittaa istumaan, mutta ite ei vielä nouse. Ikää on siis meiän neitillä 8kk 2vkoa suurinpiirtein. Kovasti ryömii isompien perässä ja sotkee leikit :LOL:
Ja komentelee.....
Oli uusimmassa kaksplus-lehdessä juttua 8-kuisista. Jostakin syystä kiinnosti erityisesti just se juttu :)

Vitsi että ärsyttää tuo meiän 2,8-vuotias jässikkä. KOKO AJAN on tuon vauvan kimpussa. Äskenkin istu selän päällä ja vaikka komensin, meni uudestaan |O Huomiota hakee. Mitäpä muutakaan. Joskus tuntuu et konstit loppuu. Jäähyllä on nyt leikkihuoneessa...

Minäkin kävin party-lite kutsuilla taas eilen ja kerrankin olin niin tiukka itelleni etten ostanu mitään :LOL: Löysin nimittäin kätkön omasta kaapistani, sievoisen kasan tuikkivia ja votiveja :ashamed: Sinnekö mä olinki ne laittanu.... :LOL: Täytyy alkaa polttelemaan niitä nyt kun vielä viitsii. Voi sitten seuraavilta kutsuilta taas tilatakin jotakin. Mansikka-raparperin kannattaja löytyy täältäkin.

Voiskin tässä keitellä itelle siivouskahvit ja laittaa kynttilöitä palamaan. Sain siivottua täällä. Heti koulun jälkeen tartuin rivakasti hommiin kun aattelin et vois viikonloppuna tehä muutakin kun siivota. Aika usein lauantaille jättäny viikkosiivouksen..

Oletteko muut innokkaita siivoajia?? :)
Mä en enää nykyään jaksa niin kauheasti puunata, mitä aikasemmin..viikolla tulee yleensä yhesti imuroitua viikkosiivouksen lisäksi. Keittiö ja kodinhoitohuone ovat asia erikseen. Illalla ennen nukkumaan menoa koitan järkkäillä paikat kuntoon et ois aamulla mukavampi herätä. Eikä yöpimeässä astuis legopalikoiden päälle jos pitää käydä hiippailemassa täällä :)

Voimia niitä tarvitseville ja kaikille aurinkoa elämäänne! :wave:
 
Täällä on nyt oltu kohta kaks viikkoa joku kipee.. itse olen ollut reilun viikon ja vieläkin on keuhkoputken tulehdus varmaan ja nokka on aivan tukossa koko ajan..
Onneksi Linus oli vaan kaks päivää melkein 40 asteen kuumeessa.. käytiin pariin kertaan lääkärissäkin kun mitkään panadolit ei laskenu kuumetta, sai sitten pronaxenia joka auttoi. Nyt hänelläkin sitten vielä kauhee yskä ja räkä valuu, mutta paljon virkeempi onneksi.
Ja mies on nyt kokonaan terve. .eli me vaan ollaan sitten vielä kipeenä.

Helinä; Luin sun viestin jo tuossa päivällä ja olen sitä kysymystä tässä miettiny koko päivän ja en oikeen vieläkään tiedä pelkäänkö hirveesti vai miten asiaan oikein suhtautuisin. Jotenki mulla varmaan auttaa se, että kaikki mitä mulle tapahtu niin tapahtu sen jälkeen kun vauva oli jo turvallisesti ulkona ja terve, se jotenki anto varmaan tähän pelko asiaan voimia, kun se itse synnytyshän meni niinkuin muillakin yleensä, vaikka en saanutkaan mitään kipulääkkeitä ym.
Toisaalta kuitenkin sitten pelkään nyt sitä jos tämä kaikki toistuu, mutta sitten taas nyt viime kokemuksista viisastuneena ja nyt yhden synnytyksen kokeneena tiedän vähän mitä tuleman pitää ja osaan ehkä olla hieman vahvempi vaatimaan omia oikeuksia. Sekin auttaa tietenkin asiaa, että jotenkin enemmän luotan suomen toimintaan ja en voisi kuvitellakkaan, että täällä tehtäisiin jotain sellaisia kaavintoja ym. ilman mitään puudutuksia ja nukutuksia.
jossakin mielin taas odotan innollakin sitä synnytystä, kun nyt ei meinata ottaa selvää kumpi on tulossa niin se jännittää ja sitten se että onko tämä synnytys sitten nopeampi ja vielä innolla odotan sitäkin toisaalta, että miten mun synnytys menee jos nyt vaikka saisinkin kipulääkettä ja ilokaasua, josko se olisikin sitten helpompi.. tai sitten taas se pelko tietenkin siellä, että kaikki meneekin tosi vaikeemmin nyt!
Vaikee siis järjestää omia ajatuksia ja selittää tätä, toisaalta siis pelkään ja toisaalta en.
Mullakin kiinnostaa nyt tuo sinun synnytys kertomus, että jos haluat asian jakaa vielä niin kirjoittele ihmeessä.
Ja jos raskautta tosiaan haluat niin uskon tosiaan noiden kipupolien juttelu hetkien auttavan, itsekkin varmaan vielä jossain vaiheessa kaipaan sitä, nyt olen niin alussa etten vielä tiedä miten reagoin kun aika alkaa lähestyä.

Nooralle onnittelut ekoista askelista!! ihanaa, siitä se lähtee!

Minä olisin varmaan kans aivan heikkona noihin kynttilöihin, joten varmaan parempi rahan säästö mullekkin olla menemättä kutsuille. .vaikka tosi ihanalta kuulostaa tuo mansikka raparperi..huh!

Lobelia kyseli tuosta siivouksesta.. musta kyllä tuntuu, etten muuta teekkään ku siivoan koko ajan ja silti on kauhee sotku :LOL:
No yritän kyllä kovasti siivota, mutta keittiö tuottaa hajujen vuoksi välillä vaikeutta.. muuten kyllä menee ok, joka päivähän on jotain siivottava kun tuo termiitti laittaa kaikki pikku kivet suuhun. Ja lelujahan on joka paikka levällään.. mutta se on elämää!

Nyt juuri leivoin jauheliha-muna pasteijoita ja nyt olis hetki kun ne pitäis hakee uunista, joten täytyy siis mennä, enneku ne palaa. .
Hyvää viikonloppua!!

Moonlight, Linus ja pikkupapunen masussa..
 
Ihanaa, mies tulee kohta ja mä pääsen lenkille. En ole kahteen päivään käynyt ja tuntuu että siitä on ikuisuus kun viimeksi kävin.

Lobelia
siivouksesta, mulla on pakkomielle että illalla on kaikki tavarat oltava omilla paikoillaan, ennen ei uni tuli. Imuroin 2-3 krt viikossa ja pölyjä pyyhin kun näkyy ja lattiaa välillä luutuilen. Sisko käy sitten kerran kuussa tekemässä kunnon siivouksen. Ennen lapsia tein joka viikko sekä talolle että autolle viikkosiivouksen mutta en enää :ashamed: Menee sitä aikaa muuhunkin. En siis niin innokas siivoamaan, mutta perus siistiä pitää olla aina. Koskan muuten aiot selvitä meillä käymään? Minä täällä odottelen =)

Partyliten somisteita löytyy täältäkin ja kynttilöitäkin. Odotusaikana mulla vaan meni "maku" niihin tuoksukynttilöihin ja enintään yhtä kynttillää pystyn enää nykyään polttamaan niitä tuoksullisia kerrallaan. Muuten tulee huono olo ja pää kipeäksi.

Peetu oppi tänään nousemaan pinnasängyssä istumaan, lattialle taas jos laittaa istumaan niin menee aina mahalleen mutta ei siitä takas istualleen. Sängyssä meni ensin kyljelleen ja siitä sitten otti pinnoista kiinni ja kampesi ittensä istualleen. Siellä sitten toinen puoli nukuksissa istui kun ei älynnyt mennä takas pötkölleen :heart: Ja nyt on oppinut näyttämään missä on nenä :heart:

Nyt menen ottamaan kaurakeksit uunista ja sitten lenkille mars! Lapset jo nukkumassa ja rauha talossa!

Unosia! :wave:
 
Iltaa!
Sain pojat nukkumaan ja piti tulla kurkkaamaan tänne :D mieskin lähti veljen luona käymään,ei oo seuraa.
Helinä laitoin yv:tä takasi! :hug:
Oih kasvohoitoa =) no kiva juttu että pääset sitten ilmatteeks johki hoitoon :D

lobelia voih meilläkin tota samaa välillä,isompi on vauvan kimpussa ja menee istumaan(ratsastaa hepalla) vauvan päälle :kieh: tai joskus yrittää mennä seisomaan toisen selän päälle ku maassa ryömii :headwall: sitte muutenki huomioo hakee niin vauvaa kiusaamalla sitä kyllä heruu.läpsii,tukistaa ja kaikkea mahollista.tosi ärsyttävää ja sitte nuo ovet,kamalaa kun jää sormet sinne väliin kun toinen laittaa tahallaan oven kiinni :kieh: kaikkea "ihanaa" nuo isommat itte osaa keksiä...
siivousintoa mulla on välillä enemmän ja välillä ei yhtään! oon kyllä tosi tarkka kämpän järjestyksestä,mutta on alkanu pikkasen lipsua liiallinen tarkkuus kun ei enää ehdi...ja kun mikään ei enää pysy paikoillaan :eek: tuo isompi pitää siitä huolen :D ja kovaa kyytiä pienempi perässä....mm. verhoja on kiva repiä ja tietty laatikoita/kaappeja tyhjentää :) mut viikkosiivous kyllä yleensä tehään =) villakoirat ja muruset älllöttää!


kipeille paranemista!! kovasti on liikkeellä flunssaa :kieh: se on niin inhottavaa!

 
Pikainen :wave:

Sain pojan juuri nukkumaan, huh. Oli ihan ylikierroksilla, liekö vieläkin vähän reissusta väsyksissä.

Helinä, tosi kurjaa jälkihoitoa olet synnytyksen tiimoilta saanut! :hug: Olen menniksen kanssa samoilla linjoilla, että puhuminen on varmaan paras tapa päästä asioista yli.. vaikka ei tietenkään täällä palstalla tilittäminen välttämättä, vaan missä nyt parhaalta ja oikealta tuntuu. Toivottavasti pääset purkamaan kokemusta jonkun empaattisen ja asiallisen ihmisen kanssa, joka osaa auttaa yli pääsemisessä! Onhan tosi ikävää, jos vaikean synnytyksen takia ei tee mieli haaveilla useammista lapsista. Mullekin voit postia laitella, jos siltä tuntuu.

Vähän tuotakin sivuten.. Vaniljatäti mainitsi siitä toukokuisten kerhosta.. olen välillä itsekin miettinyt, että tällä porukalla olisi kiva kirjoitella jossain suljetussa kerhossa. Joskus siitä taisi olla jotain puhettakin, mutta tänne jäätiin.. Olen ajatellut, että taustalla varmaan moni lukee ja ehkä on tunnistanutkin, eikä siinä mitään, en minä ainakaan täällä mitään suuria salaisuuksia paljasta :D Mutta ehkä vähän vielä rennommin voisi kirjoitella, jos kuka vain ei pääsisi lukemaan. Mitä muut olette mieltä?

Sammakko, ehkä meidän vauveleiden ruokalistat vielä joku päivä pitenevät.. :/ Tsemppiä :hug:

Kojo, mahtava homma Nooran askelet!! :flower:

Nyt katselemaan kotikatua nauhalta.. Leppoisaa viikonloppua ja paranemista kipeille!!

vilmis ja poika :heart:
 
Oih, ensiaskelia... Ihanaa, mutta samalla niin haikeaa (ainakin mun luonteella...). Mä jätin tänään päivähoitohakemuksen ja tällainen herkkis kun olen niin se sai mun ajatukset sekaisin loppupäiväksi. Eskarista kun hain keskimmäistä niin hyvä etten pillahtanut itkuun kun ajattelin, että jättäisinkö muka Rasmuksen tänne... No, onhan siihen vielä aikaa. Hyvin ne tädit 100-varmasti hoitaisivat, mutta itse en näköjään ole ihan vielä valmis. Kova palahan se on, teki sen milloin vaan. Mutta mulla on nyt näiden opintojen takia niin hyvä syy pysyä kotosalla jonkin aikaa vielä, ja syksyllä alkaa keskimmäisenkin koulukin. Töissäkin on sellaista myllerrystä, että juuri tänään sanoin, että en tule ennenkuin tuo organisaatiomyllerrys alkaa selviämään. Sellaiset kun ovat omiaan kiristämään ihmissuhteita ja saamaan ihmiset juoruilemaan yms.

Rasmus on kyllä kovapäisyydessä omaa luokkaansa meidän lasten joukossa. Aina se on menossa jonnekin vessaharjalle tai vessanpönttöä tai roskista nuolemaan, tai räpsimään tietsikkaan tai digiboxia. Tässä on hyvä mittailla oman pinnan kireyttä - toistaiseksi on leppoisasti ja huumorilla mennyt, mutta sanonpa vaan, että tuolla pojalla tahtoa ja yritystä riittää.

Siivousinto yllättää meitsin puuskittain. Joskus on ihanaa saada joku paikka oikein vimpan päälle jynssättyä, mutta sitten voi löytyä yllättäviä villakoiria. Yleensä ottaen meillä on paikat aina aika järjestyksessä, mutta lattioiden ja pintojen pyyhkimisessä olisi parantamisen varaa (paljon...).
 
ihan nopeesti vielä paluu...mä oon vähän samalla linjalla kuin vilmis tossa kerho asiassa ;) katoin kans sitä toukokuisten kerhoa,mutta se ei vissiin oo kovin aktiivinen vai?
vaikka ei mulle niin väliä minne kirjottelen :D tietysti täälä tulee vähän tarkemmin mietittyä mitä kirjottaa ;)

nyt iltapalalle,Hyvää yötä :wave:
 
Tulin vielä lukemaan kuulumisenne, ja sitten päätin vielä laittaa pari sanaa, kun kerrankin saa rauhassa koneella olla.

Siivousintoa tai ei, niin tuntuu, että meillä on jatkuvasti siivottava ja silti koti on aika ajoin kuin hävityksen kauhistus, välillä ihan säälittää noi lapset kun tuntuu, että aina papatan noista olkkariin levitetyistä leluista :headwall: .

Meillä ukko oli kokouksessa, ja olikin sellainen kosteanpuoleinen, mun piti hakea se puol kasi, mutta soitti, että tulisinko puol tuntia myöhemmin, onneksi ei enempää lisäaikaa anonut, sen verran ärsyttävä oli....en olis jaksanut kuunnella kun lapset meni nukkumaan mitään palopuheita vääryyksistä...vaikkeivat ne mulle henk. koht olleetkaan tarkoitettu, niin kun on päivän metelissä niin hiljaisuus olis enemminkin maistunut ;) .

Noora on sitten kiireisin liikkeelle lähtijä, nyt jos menee neljä askelta, niin ei mene kahta viikkoa kun kävelee jo täysillä :heart: .

Nyt pitäis ryhdistäytyä kuvaamaan "videon" pätkää meidän lapsista, niinharvoin tulee otettua, että ihan harmittaa, miten se onkaan muka niin vaikeaa. Huomenna ryhdistäydyn!

Ällöttää kun noissa rikossarjoissa on nykyään tosi paljon lapsiin kohdistuneita juttuja, taas äsken lopetin yhden ohjelman katsomisen kun rupes tekemään niin pahaa.

Taidan kömpiä ton ukon viereen, kun ei taas tunnu juttu oikein kulkevan.
Öitä :wave: toivottelee Minnihiiri
 
Nautin hiljaisuudesta, kun isommat miehet ajalee mönkkäreillä ja pienin nukkuu vaunuissa tyytyväistä. Oltiin 1 tunnin vaunu lenkillä Justuksen kans. Oli ihanaa olla vaan 2 lenkillä.

Mulla on ollut koko viikon selkä yli kipiä, onneksi pääsen maanantaina hierojalle, kun välillä ei pääse liikkeellekkään ilman kipua. :kieh: Ja mitkään särkylääkkeet ei auta. :/

Meillä on mies välillä ahkerampi tekemään kotitöitä, kuin minä. :ashamed: :D :heart: Välillä tekee oikein kiusaa, kun oon väsyksis enkä jaksa siivota niin rupeaa ite järjestämään. Tietää että mua alkaa vaivaamaan.
Hyvin oon miehen kouluttanut. :LOL: Anoppi välillä aivan kauhuissaan, kun kuulee että mies on siivonnut tai keittänyt. No appi ukko ei oo kovin paljon kerinny auttamaan, kun on tehnyt 2 työtä nuorempana.

Onnea nooralle uudesta taidosta. :flower: :) Voi olla söpön näköistä, kun pieni ihminen kävelee. :)

Meillä pysytään seisomassa pienen ajan ilman tukea. Nopiaa tulee näitä uusia taitoja, ainakin musta tuntuu niin.

Justukselle ei oo maistunut ruoka kunnolla muutamaan päivään ja suustahan se syy löytyi...alas tulossa 5 hammas, millä on sitten hyvä järsäästä äitiä tissiin. :/

Kojo vuoden vanhana saa ruveta antamaan pikkuiselle samaa ruokaa, kun koko perheelle. Sitä suolan määrää vaan pitää tarkkailla. Viilit, piimä, jugurtti ja raejuusto ainakin kuuluu hapanmaito tuotteisiin.

Isot :hug: sairastaville!

Täällä on nyt neljäs päivä kun on kova kylmä tuuli. :( Muina päivinä on sentään aurinko paistanut. Lämmittää jo ihanasti.

Mennis ja Mmamaa. Mä lukeudun kans niihin "huolettomiin" äiteihin. Et sä joka kolhua voi silotella pois. Väkisinkin sattuu ja tapahtuu. Varsinkin jos on vähä kovee menijä.

Tiitteräinen ihania taitoja peetu oppinut.

Vanilijatäti meillä kans justus on kova tekeen "pahojaan". Yks kukka mikä on tv tason päällä niin sillä ei oo pian multaa ollenkaan. :LOL: Pikku mies käyy siellä vähä väliä tonkimassa. Mies oli eileen kieltänyt että sinne ei saa mennä, niin oli pyöritellyt päätä ja nauranut ja menny kaiveleen.
Muutenkin tuntuu, että tämä herra on kovempi kaikkia räpläämään. Hellan nappulat on erittäin kiinnostavia kunhan niihin ylettyy. Juuso taas niistä ei ollut ikinä kiinnostunut.

Mulle ei oo väliä missä kirjoitellaan, suljettu kerho vois olla siinä hyvä, että vois tosiaan vapaammin kirjoittaa. Vaikka ei mulla mitään salattavaa oo. :LOL:

Mutta mies haluaa tulla koneelle tekeen liigapörssi vaihtojansa. Onko muiden miehet "hurahtanut" siihen?

Niin oon samaa mieltä hanna ja parasta aikaa, että party litet on ihania. Mutta niin himskatin kalliita. Illalla poltin juuri seinälampetissa lumimarja tuoksua.

Mutta nyt meen. :wave:

Elli Ja Justus
 

Yhteistyössä