Toukovauvat -07 Helmikuu

Tässä on ihana kuva meidän limupullo pojasta. :D
Se tykkää aina leikkiä pulloilla ja tässä on kyllä todella mainio kuva Samusta.



Huh... mulla on aivan kamala siivous urakka täällä.
Olen koko päivän melkein siivonnut, eikä siitä meinaa tulla loppua.
No välissä laitoin pyykit peseytymään ja tiskit pesaisin.
Nyt vielä kun jaksaisi loput siivota eli koko kämppä :x

Miro leikkii Samun kanssa peittoleikkiä.
Samu tykkää kun Miro laittaa peiton sen päälle ja Samu sitten ottaa sen pois.

T: B ja pojut
 
Hienot sivut tehty meitä kaks plussalaisia piristämään. :)

Täällä rupeaa antamaan flunssa periksi, kuuria on vielä jokunen päivä jäljellä. Täällä välillä kans sattuu noita muksahteluja. Viikonloppuna justus tippu sängyltä, mutta onni onnettomuudessa, että tippui sängynpeiton ja viltin päälle. Hetki piti itkeä , mutta ei sitten muuta tullut.

Meillä mies rupes tyhjään varastohuonetta, pitääs se vielä raksata valmiiksi niin sitten sisällä kaikki olis kunnossa.

Meillä opittiin eileen taputtamaan käsiään yhteen. Suloisen näköistä. :heart: Itekkin on uudesta taidosta aivan innoissaan.

Pitääs ottaa selvää koska täällä meillä pidetään Mll kirpari. Meinaan poikien vaateita sinne viedä. Jos saa vaan paikkaa, kun oon niin suosittu.

Saas nähä otetaanko yhteyttä niistä työpaikoista jota hain. Toisaalta olis kiva mennä töihin ja vakipaikkaan, mutta voisin olla siihen toukokuuhun asti kotona. Meillä nimittäin ollaan niin äitin poikia. Eileenkin, kun käytiin uimassa juuson kans niin oli täällä ettinyt mua, ja ruvennut raasukka itkeen, kun äitiä ei näy.

Nyt en yhtään muista mitä ootte kirjoittanut. :ashamed:

Elli Ja Justus
 
Kippana mulla näyttää, että Kaksplussan sivuja on uudistettu mm. uuden värisellä taustalla ja tämä teksti on pienempää mitä aikasemmin...(siis tämä mihin kirjotetaan.) Lisäksi etusivu oli ihan erilainen. Hienot minusta ;)

Käytiin tänään Paavon kanssa harjottelemassa, että mimmosta on olla kahestaan töissä... tai no olihan siellä muitaki, mutta siis niin, että Paavoki siellä hääräs (viimeksi oli minun vattassa ;) )
Ihan hyvin meni, nukku päikkärit vaunuissa vieressä.. ainoa vain, että ei nukkunu ku puolituntia ja nyt on niiiin kärränä ku vain voipii.. toivottavasti yö menis sitte hyvin.. (toiveajattelua :headwall: )

Täytyy kyllä myöntää, että mulla aivan hävettää ku en saanu aikaseksi lähettää ystävänpäivä kortteja.. täytyy laittaa tekstareita, vaikka eihän se ole ollenkaan sama asia... Minusta on ihanaa saaha kortteja ja innokkaasti olen säilyttänytki ne. Täytyy muistaa kavereita muuten..

Meillä olis ens sunnuntaina nuoremman tytön 8-vuotis synttärit.. Oisko vinkkejä tarjottaviin herkkuihin?? tavallisten kakkujen, sipsien yms. lisäksi... Ku tuntuu, että mulla on aina ne samat jutut... vaikka eipä kukaan ole valittanu.. hyvin on aina "kaupaksi" menny.. :p

Nyt pojan luo.. :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Moikka, alottelinkin aamulla kirjoittelemaan, mutta kun juttu keskeyty, niin ei sitten tullut sitä lähetettyä.

Hanna en tiedä oletko synttäreille laittanut suolapaloiksi coctailpaloja tai siis niitä tikkuja, meillä ne on lastenkutsuilla olleet takuu varma tuote, usein vaikka puolikkaaseen kaaliin olen niitä tökkinyt pystyyn, siitä on tullut kuin siili konsanaan, ja sitten toinen on että sipsien ohella porkkana ja kurkku suikaleita, kukkakaalia yms. dipattavaksi, tavallisia juttuja, mutta ainakin meillä tehneet hyvin kauppansa.

Tänään Helmillä oli suojelusenkeli matkassa, onnistui tiputtamaan hyllyltä sellaisen arabian vanhan posliinisen pissapotan jossa mulla oli oksia, meni ihan parin sentin päästä eikä edes pottakaan särkynyt :eek: .

Olen kuumeisesti lastenhuonetta yrittänyt sisustaa, siis vasta mielikuvassa, kirjoituspöydät pitäis noille ainakin hankkia, kun Helmi ylettää heidän pikkupöydälle, niin meillä on nykyään aina keittiössä jos jonkinlaista askarteluroipetta, ja sitten he haluisvat kerrossängyn tai parvet, tällä hetkellä isommat lapset jakavat yhteisen huoneen joka kylläkin on erittäin reilun kokoinen, mutta se kuitenkin asettaa haastetta sisustukseen.

En muuten minäkään saanut niitä ystävänpäiväkortteja laitettua.... :ashamed: .

No jos menis ton ukon viereen, kun alkuillasta sillekin taas kiukuttelin.

T:Minnihiiri
 
Minnihiiri kiva että Helmi selvisi tapahtuneesta.

Meillä kävi eilen myös oikea katastrofi.
Samu oli syöttötuolissa ja lähdin hakemaan sosepurkkia viereiseltä pöydältä, kun se jäi sinne.
Pöytä ei ole kuin metrin päässä ja Miro oli Samun vieressä.
Luulen että joko Miro on kaatanut Samun syöttötuolin kanssa, tai sitten Samu on ottanut Mirosta kiinni ja Miro vetänyt Samun kumoon.
Mulla ei mennyt kuin pari sekunttia, niin siinä ajassa tuo tapahtui.
Meinasin eilen saada kunnon sydänkohtauksen, Samu itki ihan kamalasti ja vasemmalle puolelle otsaa tuli kamala kuhmu.
Samu oli myös illalla väsynyt, niin en sitten tiennyt meinasiko nukahdella väsymyksen takia, vai pään lattiaan lyömisen takia. Mutta sain sitten pidettyä Samun hereillä seuraavan tunnin, kun soitin ensi neuvoon ja pyysin sieltä apuja.
Sen tunnin Samu leikki leluillaan ja naureskeli.
Nukkumaan Samu kävi 20:15 ja olisin herättänyt sen 1-2 tunnin sisällä, mutta Samu itse heräsi puolen tunnin päästä. Vielä hieman koskettelin sitä, ennen kuin itse menin nukkumaan, että varmasti nukkuu normaalia unta ja havahtuu koskemiseen.
Onneksi ei käynyt pahemmin, nyt on pieni kuhmu ja mustelma otsassa ja iloinen ja nauravainen poika edelleen. Huh... kyllä mä järkytyin tuosta tapahtuneesta ihan kamalasti ja Miro oli myös eilen ihan peloissaan, sanoi vaan mulle Anteeksi äiti.
Miroa en viitsinyt komentaa, kun näin että sitäkin pelotti. :(
Nyt saa sitten olla koko ajan vahtimassa Samua, ettei mitään kamalaa pääse sattumaan, kyllä eilen tuntui olo niin huonolta itselläni ja harmittaa niin pirusti.
Viime yökin meni huonosti nukkuen, kun ajattelin Samua koko ajan.

Onneksi nyt kaikki on kunnossa, eikä Samulle tullut mitään vaivaa tai muuta pahaa. :heart:

Mulla oli vielä eilen tää kaksplussa entisellään, tänään kun avasin sivun, niin en meinanut löytää hakemaani. No eiköhän tähän taas jossain vaiheessa totu. :D

Mutta nyt pitää mennä, pitää saada kirjahylly tyhjäksi, että saadaan siirrettyä se tapetin poiston tieltä.

T: B ja pojat
 
Minnihiiri: Meillä oli kanssa eilen samankaltainen läheltäpiti-tilanne. Konsta oli babywalkerissa ja sai jotenkin(?) kiskottua meidän eteisen hyllykön siten että kun menin väliin niin Konsta kannatteli puoliksi kaatuvaa hyllykköä ja hyllykön päältä oli pudonnu painava koko-muki lattialle. Onneksi ei tullu muki eikä hyllykkö Konstan päälle. Heti oli uudelleen menossa tekemään saman tempun, mutta sitten komensin niin ankarasti että Konsta ihme kyllä jätti hyllykön rauhaan. Kyllä nykyään sais olla jo silmät selässäkin.. :whistle:
Mä laittelin kanssa tuota Konstan leikkihuonetta. Siskolta saatiin sinne kiva hyllykkö leluille ja sitten nettikaupasta tilasin maton, lattiatyynyn ja julisteita. Tuli kiva huone, mutta ootan kyllä sitä että päästään omaan kotiin niin saa panostaa enemmän, esim. joku seinämaalaus tai -tarra ois hauska ja sitten vois jonkun ihanan lepotuolin ostaa missä vois lukea satuja.

Mulla ois tänään aika kosmetologille. Ihanaa päästä rentoutumaan, mutta ennen sitä ois kyllä kasa hommia tehtävänä. Pitäis laittaa ittensä kuntoon, vähän siistiä kotia, tehdä Konstalle soseita ja meille ruoka. Onneksi on suht nopeita juttuja, joten enköhän niistä selviä kuhan ensiksi poistuisin tästä koneelta. Nyt ois vielä hyvä hetki touhuta kun Konsta nukkuu ulkona, mutta ei millään huvittais. ;)

Varasin aamulla Party Lite-kutsut ja sain lähetettyä kutsutkin tekstiviestillä, helposti jää viimetinkaan jollei heti lähetä. Ootan innolla että pääsen taas ostamaan uusia tuoksukynttilöitä. Myös sellainen seinään kiinnitettävä lampetti(?) ois ostoslistalla.

Ystävänpäiväkorteista: Mä lähetin kanssa 5 korttia. Konstan kummeille ja muutamalle vauvakaverille.

Tiitteräinen kyseli siitä liberon tarjouksesta. Täällä se tarjous oli ainakin K supermarketissa. En yleensä käy siinä kaupassa, mutta nyt menin ihan vaippojen takia. Taitaa tuo tarjous olla voimassa vielä huomiseen, mutta voin olla väärässäkin.

Hommat odottaa tekijäänsä. Kirjotelkaa ahkerasti!

HeLiNä ja Konsta :heart:
 
Taas tää aika päivästä että hetken hiljaisuus,kumpiki nukkuu toistaiseks :D

Ulkona kamala tuuli,laitoin silti pojan tohon terassille nukkumaan kun siihen ei nii tuuli pääse ja rattaissa kuomu ja vielä lämpöpussi...luulis olevan suojaisaa :)

Kylläpäs monella on sattunut pieniä tapaturmia/läheltä piti tilanteita,onneks kuitenkaan kellekkään ei oo käynyt pahasti. kyllä on enkeleitä matkassa lapsilla :heart: ja niin hirveitä tilanteita tapahtuu :'( kyllä monesti oon tässä miettinyt varsinki nyt kun tuo poika on alkanu kaahimaan että mitä kaikkea voikaan sattua ihan kotonakin vaan. :'(

mitähän sitten....eipä tuu nyt muuta mieleen tällä kertaa! :wave:

muoks vielä ;) Helinälle piti noista kynttiläkutsuista :) mä olin hiljattain kutsuilla ja tilasin justiin sellasen seinään kiinnitettävän lampetin =) ihastuin kans niihin tosi kovasti ja ne on niin käteviä kun ei lapset pääse niitä hipelöimään :D meillä ei paljon kynttilät saa rauhassa olla missään pöydillä niin noi seinäjutut on hyviä. ja ne on vielä niin ihaniakin että vaikea oli valita millasen ostan :)
 
No nyt taas nolottaa, kun on vierähtänyt pitkä tovi sitten viime kerran :ashamed: Järjesteltiin tuossa toissaviikonloppuna oman kylän mammojen kesken (kesto)vaippavipinät kaikelle kansalle ja niiden kanssa meni yllättävän paljon aikaa. No, viime viikonloppuna olikin isomman pikkumiehen 2v-synttärit ja niidenkin järkkäämiseen kului ihmeen paljon työtä ja aikaa. Meillä tämä kevät on aina sellaista synttärirumbaa, kun kaikkien lasten ja miehen syntymäpäivät ajoittuvat 2,5kk:n välille.

Olipas eilen onnettomuus-alttius päivä. Meilläkin 2v sai kaadettua siskonsa peilin (nojaa seinää vasten :ashamed: ) päällensä ja Miska oli kävelytuolillaan vain muutaman sentin päässä sen kulmasta. Ja juuri olivat menneet sinne huoneeseen, kun minä imuroin olohuoneessa. Pelästyin kyllä todella pahasti!

Harmi Hanna, kun se mainoskeikka meni nuin. Mutta sitte toisella kertaa.

Parasta aikaa, olipas teillä ollut joku aika sitten vilske päivä. Mietinkin tuossa aiemmin itsekseni, että olemmeko ainoita, joiden suurperheessä on välistä "vauhtia ja vaarallisia tilanteita". On se hassua, kun on välillä päiviä, jolloin kaikki menee todella kivasti, eikä tarvitse tapella tai sanoa mistään ja sitten taas seuraavana saattaakin kaikki mennä reisille! Meillä varsinkin tuo kohta 11v tykkää villitä 2veetä ja siitä ei seuraa mitään hyvää :/

Nojoo, mistäs muusta täällä puhuttiin... Mulla on varmaan yleisivistyksessä aukko, kun en ole ollut vielä kertaakaan kynttiläkutsuilla. Täällä, kun niistä lukee, taitaa olla ihan hyväkin vaan. Meinaan rahat olisivat huvenneet jo moneen kertaan ;)

Käytiin muuten Miskan kanssa allergiapolilla ja hälle tehtiinkin taas prick-testit. No, nehän näyttivätkin sitten maidon, munan, vehnän, kauran, rukiin, riisin ja hirssin sekä kissan. Tuo riisi olikin yllätys, muut eivät niinkään. Tosin lääkärin kanssa päätettiin, että riisi saa jäädä ruokavalioon, koska iho on hyvä, eikä muutenkaan oireile.

Jaahas, nyt kuuluu makkarista ääniä, joten moikkista moi :wave:

Sammakko + Miska 9,5kk :heart:
 
Just naureskelin kun jossain pyrytti oikein kunnolla.
No nyt se on sitten täälläkin, paitsi että kaikki tulee rakeina alas ja tuulee niin vimmatusti. :x
Onneksi ei oltu just menossa ulos.

Samu on onneksi kunnossa, kuhmu on hävinnyt yön aikana kokonaan pois ja ehkä hieman näkyy mustelmaa.
Otin tänään Samusta uusia kuvia, eikä niissäkään juuri tuo mustelma näy.
Tässä on uusin otos.


Nyt raekuuro muuttui lumisateeksi. Ja tuulee vielä kovempaa, ei ainakaan ihan heti lähdetä poikien kanssa ulkoilemaan.

Jännä ettei mun tekemään kerhoon ole paljoa halukkaita.
Tällä hetkellä on vasta 10 henkeä listalla.
Jos vain joku teistä haluaa mukaan, niin tervetuloa.
Kerhon nimi on Nyt kokkaamaan. =)

Mutta nyt menen tekemään Samulle välipala puuroa, kun hedelmäsoseet pääsivät loppumaan.

T: Bruschetta
 
Kotiuduin just kosmetologilta. Sijainen ei osannu tehdä hot stone-hoitoa, joten mulle tehtiinkin sitten ultraääni-kasvohoito ja oli kyllä taivaallinen sekin. Oikein heitätti kun hoidon jälkeen nousin siitä tuolilta kun olin melkein unessa. Varasin vielä 2 viikon päähän hieronnan kun tuntuu että koko selkä on jumissa. Onneksi oli kosmetologille lahjakortti niin raaskii vielä hierontaan mennä. Mutta eipä sitä oo tullu itseään liikaa hemmoteltua, joten koen ansaitsevani nämä hemmottelut. :) Menin kävellen sinne kosmetologille ja oli kyllä hiukset tippua päästä kun niin kovaa tuuli. Oltiin Konstan ja koiran kanssa tänään jo aiemmin lenkillä mutta sillon ei tuullu yhtä kovaa, aurinko paistoi kyllä täydeltä terältä. Onneksi ei enää tänään tarvi lähteä minnekkään.

mmamaa:mulla on kanssa jo tuollainen seinälampetti, mutta nyt haluan vielä toisen. On mustakin tosi kätevä kun on seinällä pikkukäsien tavoittamattomissa.

Sammakko:joo kannattaa pysyä kaukana kynttiläkutsuista niin rahat säästyy..ne kun on niin pirskatin kalliitakin...ja ihania... :D

Nyt meen Konstan kanssa leikkimään. :wave:
 
Mä leikkailin tänään Rasmuksen tukkaa. Aika vaikeaa kylläkin oli, koska pää kieppui aivan koko ajan ja yritti siepata saksia ja kampaa. Ainakin otsalta saatiin lyhenneltyä, koska se tuli silmiin jo. Nyt on oikein söpö otsatukka. Taakse jätin kiharat, osin siksi, että asiakkaalta meni hermo ennen kuin sinne asti päästiin ja osin siksi, etten ois niitä raaskinut vielä leikata. Ihan vähän niskasta ja korvilta rajaa tasailin. Oottekos muut vielä hiuksia leikanneet?

Kynttiläkutsuilla olen ollut kerran, ja ostin sieltä kyllä tosi nätit jalkalampun näköiset lyhdyt. En ainakaan muualla ole nähnyt sellaisia. Ainoa ongelma, että ne himputin votiivit on niin omapäisiä, joskus palaa, joskus ei.

Helinä varmaan oli ihana siellä hoidoissa! Tekisi niin itsekin mennä, en oo käynyt kuin yhden kerran ennen meidän vihkimistä, ja silloin se kosmetologi totesi, että ei ole kyllä ihossa oikein mitään puhdisteltavaa. Mutta nyt kun siitä on jo 10 v ja on ollut valvomista vauvan ja opiskelun takia, niin kaipaisin iholle jotain hellivää ja ihoa rauhoittavaa hoitoa.

Bruschetta ei näy kyllä kuhmusta jälkeäkään. Ihana hymypoika. Taitaa olla aika linssilude!

Me kanssa saatiin varmaan monen vuoden valokuvat, on vähän kestänyt, että sai ne kehitykseen... Nyt niissä on melkoinen järjestely. Tekis mieli myös laittaa kuvia tänne, mutta mä oon tän tekniikan kanssa auttamattoman jälkeenjäänyt.
 
Kippana[/i] Kerhot löytyy etusivuilta, klikkaat sitä kerhot sanaa ja sieltä sitten etsit sen Nyt kokkaamaan kerhon. Ihana kun saa lisää jäseniä sinne. =)

Vaniljatäti Juu, Samu on kyllä oikea linssilude. Se tykkää olla kuvattavana.
Jännä ettei tuosta kuvasta näe edes sitä pientä mustelmaa joka Samulla on otsassa.
Onneksi se kohta päästä ei tunnu olevan kipeä, kun koitin sitä siitä hieman paijata ja sormella painella. Ei ainakaan Samu reagoi siihen kipeesti.
Samu on todella iloinen lapsi ollut aina. Se on mamin oma iltatähti. :heart:

Pojat ovat yöunilla. Samu jo kerran heräsi, mutta nukahti sitten puolen tunnin päästä mun syliin uudelleen.
Miro taas unissaan kolkuttelee nokkamukiaan. :D

Tiedättekö ketään yli kolmevuotiasta joka juo vielä nokkamukista?
Meillä kun ei meinata millään päästä Miron kanssa eroon nokkamukista ja tavallisesti mukista se osaa juoda, mutta läikyttelee sitten itsensä päälle, kun nostaa mukia liian voimakkaasti.
Pitäisikö vaan kylmästi ottaa nokkis pois siltä?
Samu juo vielä tuttipullosta, mutta viimeistään vuoden ikäisenä siirrytään nokkamukiin kokonaan. Nyt on käytössä tuttipullon lisäksi myös nokkamuki.

Näkyykö teillä kellään Fakta kanava?
Mitä sieltä yleensä seuraatte, jos kanava näkyy?
Mä seuraan kaikki synnytyssairaalat ja lasten lääkäri jutut.
Varsinkin nuo synnytyssairaalat on ihania, kun vauvoja syntyy ja vanhemmat ovat niin onnellisia. Mäkin aina täällä melkein onnesta soikeana katselen niitä ja muistelen poikien syntymää, vaikka itse en päässytkään kokemaan luonnollista synnytystä, kun molemmat pojat tulivat sektiolla.

Mutta nyt menen koiran käyttämään ilta pisuilla.

 
Kävin ekaa kertaa kurkkaamassa "kerhosivuja", ja huomasi, että siellähän olisi vaikka mitä... mm. oma kerho meille toukokuun 2007 vauveleille (tai siis äideille.......!). Täytyy nyt oikein miettiä mitä tässä tekisi, toisaalta tässä palstailukin on sujunut hyvin. Tärkeintä, että joku paikka on, missä saa seurata tuttujen vauveleitten + mammojen kuulumisia!

Päätin liittyä oikein kuntoklubiinkin ekaa kertaa elämässäni. VOi olla että menee rahat hukkaan eikä tule käytyä, mutta toivottavasti pieni investointi innostaisi jälleen liikuntaharrastuksen alkuun. Tässä meidän paikkakunnalla on sellainen naisten kuntoklubi, jossa on paljon kivantuntuisia tunteja kuten Bodyjamia, sambicia yms. Kaipaisin sellaista suhtlyhyttä mutta tehokasta jumppaa, hyvää musaa ja mielellään vähän tanssillista. Ei liian pitkiä koreografioita. Huomenna menen kurkkaamaan!

Enpä oo huomannut, että meillä näkyisi Faktakanavaa... ööh - voi olla..? Musta on kyllä kiva katsella just tuollaisia ohjelmia mitä Bruschetta mainitsi. Plus tietyt hömppäsarjat kuten Greyn anatomia ja Täydelliset naiset. Bruschetta en mä mitään paineita ottaisi tuosta nokkamukista vielä. Mutta toisaalta varmaan kyllä aika helposti oppisikin... Kesä voisi olla hyvää aikaa opettaa ulkosalla juomaan mukista, oisko paha, jos odottaisi "vieroituksen" kanssa kesään asti... mä oon aina tällainen löperö kasvattaja! :LOL:
 
Hyvää Ystävänpäivää :heart:

Ja terveisiä Tukholmasta :wave: Reissu meni kivasti :) Tukholmassa oli tosi kylmä päivä, mutta urheasti ulkoiltiin eläinpuistossa. Sitten käytiin akvaariomaailmassa, mikä oli pojalle tosi mieleinen kohde :D Suosittelen kyllä kaikille tuota djurgårdenin (noinkohan se oli?) saarta, kesällä varmasti aivan ihana lasten kanssa tai ilmankin. Ja helposti pääsi lautalla perille vaunujenkin kanssa. Laivalla poika nukkui elämänsä ensimmäiset kokonaiset yöt.. 22-07 syömättä :D Nyt on kyllä rytmit ihan totaalisen sekaisin, mutta olipahan sen arvoista päästä vähän ihmisten ilmoille.

Onpas tosiaan ollut ikäviä sattumuksia pikkuisilla :hug: Onneksi kaikki ovat selvinneet säikähdyksellä! Meillä pahin kopsahdus tapahtui joulun aikaan, kun poika kaatui istuvasta asennosta ja löi silmäkulman pöydänjalkaan.. Kasvoissa oli sitten monta viikkoa kamala mustelma :'(

Sammakko, teidän allergialista on aika ikävää luettavaa myöskin :hug: Mitä kiinteitä teillä sitten on jo ruokavaliossa? Meidän pojalla tilanne on nyt se, että epäsopivia ovat ainakin maito, riisi, kaura, hirssi, ruusunmarja ja kesäkurpitsa (!!!). Ja varmasti sopivia on edelleen vain bataatti, possu ja päärynä :/ Mutta hiljaa hyvä tulee..

Jaahas, poika taitaa heräillä taas.. Täytyy mennä. Tarinoin taas kun kerkeän!

vilmis ja poika :heart:
 
Kyllä tässä jo rohkenee ystävänpäivää teille toivotella, niin tärkeässä roolissa mulle olette!

Meillä alkoi tää päivä ei niin kovin loistokkaasti, keskimmäinen lapsi oksensi yöllä kerran ja aamusta kahdesti, nyt on leipä jo pysynyt sisällä toista tuntia ja pieni kaveri virtaa täynnä!
Ulkona olis kaunis auringonpaiste mutta sisällä ollaan, mutta jos pojalla ei kuume nouse ja pahoinvointi jatku niin mennään iltapäivällä omalle pihalle, kun nyt vaikuttais sen olleen joko pikatauti.

Olen hieman tasoja ja kaapin ovia yrittänyt pyyhkiä kun toi aurinko tuo taas kaiken pölyn ja lian esiin, ja petivaatteet kiikutin pihalle, jotain pitää tehdä, meinas aamusta päästä joku todellinen matalapaine hiipimään mieleen, ihan itkettikin vaikken oikein edes tiennyt, että mikä...No nyt kun hieman touhotin tuntuu olo paljon paremmalta. JOs ne on nää hormoonit ;) .

Vilmis kiva kuulla, että teillä oli onnistunut reissu! Kyllä tollaiset retket aina tätä arkea katkaisevat ja kummasti antavat voimia.

Bruschetta olen samoilla linjoilla kuin Vaniljatäti, että turhaa otat paineita nokkamukista juomisesta, silloin se loppuu kun olet itse valmis siihen päätökseen (ja aluksi siivoamaan kaatuneita juomia ;) ), nyt jos tuntuu, että tekemistä riittää ilmankin, niin sen aika on myöhemmin.

No nyt pitää ruveta ruokkimaan toi katras, tein just muussia ja nakkikastiketta, lapset onkin jo käyneet keittiössä kyselemässä, että mikä täällä tuoksuu niin hyvältä.

T:Minnihiiri
 
Bruschetta tytöt varmaan suuttuis mulle jos saisivat tietää, että kerron, mutta meillä on tytöillä käytössä vielä "taikamukit" :LOL: Eli ne on aivan mahottomia juomaan yöllä vettä ja eivät jaksa käydä vessasta yöllä hakemassa sitä, ettei uni karkaa silmästä, niinpä heillä on yöpöydän laatikossa piilossa ne ja sieltä aina öisin hörppivät.
Hyvä puolihan tässä on se, että hampaat pysyy kunnossa ku hapan sylki ei vahingoita hampaita ku välissä vettä juo.. Eli hammaslääkärit pitävät tätä hyvänä juttuna ;)
Mutta tyttöjä se kyllä nolottaa.. ovathan jo niin isoja.

Oliskos sulla Bruschetta hyvää gluteenittoman kakun kakkupohja reseptiä?? Tytön synttäreille tulee pari kaveria, jotka ovat vilja-allergisia ja päätin, että leivon heille oman pienen täytekakun...

[/b]Minnihiiri kuulostaa ihan hyvältä idealta ne coctailtikut... laitetaampas harkintaan.. ;)

Täällä on mahoton tuuli... toissayönä tuli lumetki katolta ja tuntu, että koko katto lähtee mukana... koko talonväki hyppäs ylös.. Mulla alko niin naurattamhan ku yläkerrasta alko kuulua semmonen tepinä ku tytöt heräs... juoksivat alakertaan vauhilla!! Hitto, vaikka tietää, että se on jokatalvinen juttu niin silti sitä säikähtää aivan mahottomasti.

Mie panin Paavon vasta nukkumaan sisälle ku sille tuli yskä ja näyttäis nenäki vähän vuotavan.. toivottavasti osais nyt sitte nukkua sisällä ku ulos kerkes niin tottua. Eilen nukku ulkona jopa 3 tuntia!! Äippä sai rauhassa touhuta omiaan... :whistle:

Jospa vielä kävis Hobby Hallin sivuilla katsastelemassa.... =)

Hanna ja Paavo :heart:
 
Hanna-77 Tässä olisi muuta kakkupohjan ohje:
Peruskakku

200 g laktoositonta margariinia
2 dl sokeria
1 3/4 dl perunajauhoja
3 munaa
1 3/4 dl luontaisesti gluteenitonta jauhoseosta
2 tl leivinjauhetta

Vaahdota margariini ja perunajauhot. Lisää munat yksitellen vatkaten taikinaan. Lisää jauhot, joihin on sekoitettu leivinjauhe ja vaniljasokeri. Kaada taikina jauhotettuun vuokaan ja paista kaikki 200 asteessa 40 minuuttia


Kevyt sokerikakku

4 munankeltuaista
4 valkuaista
1 dl sokeria
1 rkl vettä
3/4 dl perunajauhoja

Vatkaa valkuaiset vaahdoksi.Vatkaa keltuaiset, vesi ja sokeri kuohkeaksi
vaahdoksi. Lisää perunajauhot keltuaisvaahtoon. Lisää seokseen
vaahdoksi vatkatut valkuaiset varovasti nostellen. Kaada taikina hyvin
voideltuun ja perunajauhotettuun vuokaan tai paistinpannuun.
Paista 225 asteessa noin 20-30 minuuttia.


Täytekakkupohja

5 munaa
2 dl sokeria
1 dl luontaisesti gluteenitonta jauhoseosta
1 dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta
1 tl vaniljasokeria

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita kuvat aineet keskenään. Lisää ne siivilän läpi varovaisesti taikinaan ja sekoita. Paista isossa voidellussa ja jauhotetussa vuoassa noin 30 minuuttia 200 asteessa

Vihje: Jos haluat tumman kakkupohjan, korvaa 2 rkl perunajauhoja kaakaojauheella.


Munaton ja maidoton täytekakkupohja

200 g maidotonta margariinia (laktoositonta Sunnuntaita tai Floraa)
2 dl sokeria
2 dl soseutettua banaania
2 dl perunajauhoja
2 dl luontaisesti gluteenittomia jauhoja (tarkista, ettei sisällä maitoa)
(0,5 tl ksantaania)
1,5 dl maissijauhoja
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl kuumaa vettä

Vaahdota margariini ja sokeri. Lisää soseutettu banaani. Yhdistä kuivat aineet keskenään. Lisää kuivat aineet ja kuuma vesi vuorotellen taikinaan koko ajan vatkaten. Voitele ja jauhota kakkuvuoka. Paista 175-asteisessa uunissa alimmalla tasolla 45 minuuttia. Leikkaa jäähtynyt kakku kolmeen osaan. Kokoa kakku täytettäessä valmiiksi kakkuvadille, sillä se on hyvin mureneva.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!
 
Minnihiiri: :hug: Mä oon huomannu että nyt kun aloitin tuon ehkäisyrenkaan käytön niin mieli on välillä taas matalalla. Onneksi tiedostan sen nykyään ja osaan sitten laittaa kampoihin. Sama juttu oli ennen e-pillereistä mutta sekin auttaa jo kun tiedostaa sen. Ja hyväähän se itkeminen tekee, välillä vaikka ilman varsinaista syytä. Puhdistaa oloa.

Vaniljatäti: Tuo kuntoklubi on varmasti hyvä juttu. Kuulosti nuo tunnit tosi kivoilta. Mulle ainakin paras motivaatio on aina ollu se, että jos oon jonkun jumpan maksanu etukäteen niin en oo sitten nuukana ihmisenä halunnu olla pois.:LOL:

Vilmis: Mukavaa että oli kiva reissu ja että yökin oli mennyt noin hienosti. :)

Täällä on kanssa aikamoinen tuuli ja kylmältäkin tuntuu. Konstan laitoin ulos päikkäreille, mutta toppasin sen niin perusteellisesti että vain nenänpää näkyi. Laitoin vielä vaunuihin sadesuojan kun se pitää hyvin tuulta. Konsta nukkukin 2 tunnin päikkärit ja mä ehdin silläaikaa leipoa ruisleipää, (hyvää tuli :p ) siivota vessan/kylppärin, pyyhkiä pölyt, laittaa pesukoneen pyörimään ja viikata pyykit. Ei jää sitten huomiselle viikkosiivoukselle niin paljon urakkaa kun alottaa jo tänään. Toivottavasti huomenna on samanlainen keli kuin tänään niin on hyvä viedä petivaatteet ja matot ulos. Lauantaina lähdetään miehen vanhempien luokse yöksi ja se tietää taas sitä että huomenna on pakattava. Kiva lähteä, mutta inhoan pakkaamista ja erityisesti laukkujen purkamista.

Nyt meen hakemaan postin ja kattomaan että vieläkö saadaan ystävänpäiväkortteja. :wave:
 
Heippa! Ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower: :flower:

Eilinen oltiin reissussa, aamulla puoli kahdeksan lähdettiin kotoa ja yöllä puolen yön aikaan tultiin takas. Rankka päivä, mutta silti niin mukava. Kahden siskon luona käytiin. Illalla olin ihan kuitti, mutta menin heti nukkumaan ja nyt aamulla olin taas virtaa täynnä. Ilmeisesti lääkekuuri alkaa purra kun Peetu nukkui koko yön eikä herännyt kertaakaan. Ylös on puhkeamassa kaksi hammasta ja syöminenkin ollut nyt vähän huonoa, tänään kyllä on ruoka taas maistunut normaalisti, eli todella hyvin!

Hanna
tuosta täytekakusta kommentoin vaikket minulta kysynytkään. Mutta meillä äiti on glunteeniton niin teen kakut aina pelkästä perunajauhosta, ja ihan hyvää tulee. Ei tarvi istten hommata niitä kalliita gluteenittomia jauhoja.

Elli
meilläkin opittiin taputtamaan käsiä ja leipomaan pakapakapullaa. Suloista kerrassaan! :heart:

Noita haavereita oli sattunut vähän kaikille. Eivät varmasti ole ensimmäisiä eikä viimeisiä. Meillä Peetu on nyt oppinut kiukuttelemaan syöttötuolissa jos ei jotain saa pöydästä. Alkaa hyppiä siinä tuolissa ja monesti se on uhkaavasti keikahtanut. Vielä ei ole mitään onneksi sattunut, mutta ei kyllä kestä jättää hetkeksikkään vartioimatta.

Mustelmia jos tulee tai vauva kopsauttaa pään niin kannattaa laittaa heti aloe vera geeliä. Se auttaa hirmu hyvin ja monesti ei tule mustelmaa ollenkaan, eli heti kun kopsahtaa niin laittaa sitä geeliä, välttyy monelta pikkumustelmalta.

Mun sisko oli ostanut Peetulle crogsit (kirjoitinkohan oikein). Siis sellaiset kengät, ei aidot mutta kuitenkin. Kokoa 24 ja arvatkaa onko söpöt kun ne laittaa Peetun jalkaan, kuin koristeet. Samalla toi meidän koko perheelle, ja on kyllä hyvät kotikengät. Laitanpa teille kuvaa jahka saan kuvat koneelle.

Nyt hermostuu Peetu, kirjoittelen illemmalla lisää! Ja jee, puoli kiloa oli tippunut paino viikossa, ei paljoa, mutta tuo puoli kiloa on mulle ihan riittävä B)

Ihanaa ystävänpäivää!

Tiitteräinen, Peetu ja Milla
 
Samu kävi päikyille ja Miro *yllätys yllätys* katselee piirrettyjä.

Täällä on ollut koko päivän aivan kamala tuuli, ja sääkin on pakastunut jonkun verran.
Lauantaiki lupasivat tänne jopa -14 astetta pakkasta. Hyrrr...

Käytiin kaupassa ja löysin Samulle ensitalveksi rukkaset todella halvalla.
Maksoin niistä vain 1,50?, ne on vuorelliset ja varmasti lämpimät.
Siellä olisi ollut kypärämyssykin halvalla, mutta en viitsinyt ostaa kun se oli sen verran pientä kokoa, että ei olisi enään ensi talvena mahtunut Samulle.
Onneksi välillä tekee halpoja löytöjä.

Samu maistoi tänään ekaa kertaa mustikkajuomaa.
Näytti tykkäävän ja olisi halunnut juoda sitä enemmänkin, mutta en vielä uskaltanut antaa tilkkaa enempää.
Miro latkisi sitä koko ajan jos vaan antaisin sille sitä. :D

Tässa on kevyt ja halpa gluteeniton kakkupohjan ohje:

Kevyt sokerikakku

4 munankeltuaista
4 valkuaista
1 dl sokeria
1 rkl vettä
3/4 dl perunajauhoja

Vatkaa valkuaiset vaahdoksi.Vatkaa keltuaiset, vesi ja sokeri kuohkeaksi
vaahdoksi. Lisää perunajauhot keltuaisvaahtoon. Lisää seokseen
vaahdoksi vatkatut valkuaiset varovasti nostellen. Kaada taikina hyvin
voideltuun ja perunajauhotettuun vuokaan tai paistinpannuun.
Paista 225 asteessa noin 20-30 minuuttia.

Oikein hyvää ystävänpäivää vielä kerran kaikille!
 

Yhteistyössä